Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä eroa 118d ja 120d moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juvajoo
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 18
    • Helsinki

    Mitä eroa 118d ja 120d moottoreissa?

    Osaisikohan joku kertoa mitä eroa uuden ykkössarjan dieseleissä on? Tilavuus paino ym. näyttää samalta, vain tehossa eroa. Toisin sanoen, kannattaako hankkia yli 5000€ halvempi malli ja siihen lastu, vakiovarusteet ei nimittäin kalliimmassa juurikaan parane?
    Ja samaan syssyyn, mahtaako bemareihin yleinsä saada "lastu" tms. viritystä, joka olisi valmistajan hyväsymä (jotta takuu säilyisi)?
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    Kannattaako hommata auto neekerivarusteilla?
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Tykki
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 197
      • Ii

      #3
      Originally posted by muggo
      Kannattaako hommata auto neekerivarusteilla?
      tarkoittaako se tummaa sisustaa? vai ruoskittua konetta?
      "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
      -Andy McCoy

      Comment

      • Juvajoo
        Newbiemmer
        • Sep 2004
        • 18
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by muggo
        Kannattaako hommata auto neekerivarusteilla?
        Jooo...enpä tiedä tuollaisista varusteista. Mutta kun kumpaankin malliin joutuu ostamaan lisävarusteet erikseen, tuolla n. 5000 Eurolla saa siis vain hieman lisätehoa moottoriin (ja pienet alupyörät, sekä sähköikkunat taakse).

        Eli again, kun päällisin puolin samasta moottorista otetaan eri määrät tehoa, voisiko kyseessä olla vain eri "softa" tms?

        Comment

        • Gifu
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1666
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by muggo
          Kannattaako hommata auto neekerivarusteilla?
          g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
          z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
          e34 540iA -93 calypsorot metallic

          ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Juvajoo
            Originally posted by muggo
            Kannattaako hommata auto neekerivarusteilla?
            Jooo...enpä tiedä tuollaisista varusteista. Mutta kun kumpaankin malliin joutuu ostamaan lisävarusteet erikseen, tuolla n. 5000 Eurolla saa siis vain hieman lisätehoa moottoriin (ja pienet alupyörät, sekä sähköikkunat taakse).

            Eli again, kun päällisin puolin samasta moottorista otetaan eri määrät tehoa, voisiko kyseessä olla vain eri "softa" tms?
            Teepä meistä kaikista viisaampia ja kilauta lähimmälle BMW-myyjälle tiedustellaksesi asiaa. He varmasti auttavat mielellään tässä asiassa. Kerro sitten täälläkin mitä sait tietää.

            Oma käsitys on, että autovalmistajat eivät ihan helpolla päästä markkinoille "softaviritettyjä" malleja koska tieto näistä leviää nopeasti kuluttajien kesken ja sen jälkeen "kukaan" ei suostu ostamaan kalliimpia malleja...
            E39 520iA -02

            Comment

            • AjE
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 104
              • i3

              #7
              Myyjä sanoi autoa esitellessään "samaa dieseliä olevan kahden tehoisena". Tiedä sitten mitä tuolla meinasi, oliko sakeampaakin tietoa. En asiaa enempää tutkinut.

              Comment

              • Juvajoo
                Newbiemmer
                • Sep 2004
                • 18
                • Helsinki

                #8
                Noniin, kävin Sickness:in neuvosta tänään oikein paikanpäällä Herttoniemessä tiedustelemassa asiaa. Kyselin moottoreiden eroista myyjältä useamman kerran. Hän vakuutti, ettei moottoreissa (118d ja 120d) todellakaan ole mitään muuta eroa kuin softa! Ei esim erikokoista turboa tms.

                Jos tämä todella pitää paikkaansa, miten saadaan halvemmasta versiosta "täydet" tehot (163hp) ja mieluiten vielä takuun piirissä? Luonnollisesti myyjä ei vaikuttanut kovin innostuneemmalta spekuloimaan asiaa...

                Comment

                • Tappu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 825
                  • Tampere

                  #9
                  Oletko varma että myyjä tiesi mitä puhui? Ite kysyisin ennemmin vaikka asentajalta tämmöiset hommat, omasta kokemuksesta automyyjät ei tiedä autojen tekniikasta oikeestaan mitään... :roll: Vai onkohan jossain muissa merkkiliikkeissä tietävämpiä automyyjiä kun siellä missä ite oon hommissa :lol:
                  AMG

                  Comment

                  • eeki
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1966
                    • HKI

                    #10
                    Aikamoista. :shock: Homma varmaan tulee toimimaan samalla tavalla kuin VAG-konsernin tuotteissa, eli lastuvalmistaja x ottaa takuun voimansiirtoon liittyvistä osista omalle vastuulleen. Kuka tuo lastuvalmistaja sitten on, onkin aivan toinen juttu.. Kukas noita bemun dieseleitä on aikaisemmin lastuttanut?

                    Jos tuollainen lastufirma löytyy, 118d:n myynti voi vetää aika hyvin.

                    [edit]
                    No tappu on tietysti oikeassa, automyyjillä ei yleensä tekniikasta paljoakaan tietoa ole, mutta melkein luulisin että valehtelisivat edes toiseen suuntaan, eli "niissä on niin paljon eroa että ei onnistu, osta 120d ja sillä sipuli". :wink:

                    Noh, aika näyttää miten tässä käy.f
                    Ducati 998 -02 //

                    Comment

                    • Sickness
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 1923
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Juvajoo
                      Noniin, kävin Sickness:in neuvosta tänään oikein paikanpäällä Herttoniemessä tiedustelemassa asiaa. Kyselin moottoreiden eroista myyjältä useamman kerran. Hän vakuutti, ettei moottoreissa (118d ja 120d) todellakaan ole mitään muuta eroa kuin softa! Ei esim erikokoista turboa tms.

                      Jos tämä todella pitää paikkaansa, miten saadaan halvemmasta versiosta "täydet" tehot (163hp) ja mieluiten vielä takuun piirissä? Luonnollisesti myyjä ei vaikuttanut kovin innostuneemmalta spekuloimaan asiaa...
                      Ihmettelen kyllä kovasti jos näin on asia! Moni uuden auton ostaja ei halua takuun raukeamisen vuoksi tietenkään mitään lastuvirityksiä autoonsa tehdä, mutta auton ylitettyä takuuajan tulisi tuollainen lastu siis lähes jokaiseen pienempitehoiseen moottoriin. Ja varmasti alle 5000€ hinnalla :shock:

                      Olisikohan myyjä nyt puhunut vastoin parempaa tietoa? Mistäköhän asiaa saisi selviteltyä lisää? En tietenkään epäile "juvajoo":n tietoja, mutta on vain vaikea uskoa...
                      E39 520iA -02

                      Comment

                      • Tappu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 825
                        • Tampere

                        #12
                        Niin ja itse tuohon moottori asiaan en ota vielä kantaa, koska ei ole vielä tullut käytyä 1-sarjan mallikurssia.
                        AMG

                        Comment

                        • Juvajoo
                          Newbiemmer
                          • Sep 2004
                          • 18
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Tappu
                          Oletko varma että myyjä tiesi mitä puhui? Ite kysyisin ennemmin vaikka asentajalta tämmöiset hommat, omasta kokemuksesta automyyjät ei tiedä autojen tekniikasta oikeestaan mitään... :roll: Vai onkohan jossain muissa merkkiliikkeissä tietävämpiä automyyjiä kun siellä missä ite oon hommissa :lol:
                          Valitettavasti omat tietotaitoni diesel-moottoritekniikasta ei riitä arvioimaan, tiesikö myyjä asiansa :? Ei hän ainakaan epäröinyt / arvuutellut tippaakaan.

                          Sinä, "Tappu" saanet asiasta varmaa tietoa piakkoin, kerrothan sitten.

                          Itse olen jo päätökseni tehnyt hankin 118d:n. Jos teho ei riitä/luotettavaa "lastua" ei löydy, niin se on sitten sen ajan murhe (autoa joutuu nyt alkuun odottelemaan loka-marraskuun vaihteeseen).

                          Kertokaa ihmeessä, jos jotain lisätietoa löytyy???

                          Comment

                          • Kyytsis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 3472
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Sickness
                            Ihmettelen kyllä kovasti jos näin on asia! Moni uuden auton ostaja ei halua takuun raukeamisen vuoksi tietenkään mitään lastuvirityksiä autoonsa tehdä, mutta auton ylitettyä takuuajan tulisi tuollainen lastu siis lähes jokaiseen pienempitehoiseen moottoriin. Ja varmasti alle 5000€ hinnalla :shock:

                            Olisikohan myyjä nyt puhunut vastoin parempaa tietoa? Mistäköhän asiaa saisi selviteltyä lisää? En tietenkään epäile "juvajoo":n tietoja, mutta on vain vaikea uskoa...
                            Ainakin volvon v70/s80 koreissa on tarjolla 2,5 litraiset bensakoneet joiden ainoa ero on ohjelmassa, toisessa 140hp ja toisessa 170hp.. Total Bmw:ssähän oli juttu jostain chippaussysteemistä josta ei jää mitään jälkiä auton vikamuistiin. Voisin tarkistaa, mutta ne lehdet on jollain lainassa... :wink:

                            Comment

                            • Sickness
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 1923
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Kyytsis
                              Ainakin volvon v70/s80 koreissa on tarjolla 2,5 litraiset bensakoneet joiden ainoa ero on ohjelmassa, toisessa 140hp ja toisessa 170hp.. Total Bmw:ssähän oli juttu jostain chippaussysteemistä josta ei jää mitään jälkiä auton vikamuistiin. Voisin tarkistaa, mutta ne lehdet on jollain lainassa... :wink:
                              No eipä niillä Valmeteilla ajakaan muut kuin vanhukset ja ne taas ei uskalla edes täyttää pissapojan säiliötä itse, vaan vievät traktorinsa huoltoon sitäkin varten :roll: :lol:

                              Ne sun lehdet oli niin huonoja että nakkasin koko pinon roskiin. Ei kai haittaa ettet siis saa niitä takaisin

                              Palataksemme Apinoiden planeetalta (viitaten kahteen yllä olevaan kappaleeseen sekä kaikkeen mitä Kyytsis on koskaan kirjoittanut) todettakoon, että mielenkiinnolla jään odottamaan jonkun perusteellista selvitystä noiden koneiden eroista...

                              EDIT: Täällä muuten fiksu raportti lontooksi kyseisen auton ominaisuuksista. Kaivattua eroa en kyllä ainakaan pikaisella silmäilyllä löytänyt.
                              E39 520iA -02

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎