Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä eroa 118d ja 120d moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #16
    Pannaan nyt vielä noiden 1-sarjalaisten painot ihmeteltäviksi:

    "116i - 1280 kg - 2821 lb
    120i - 1335 kg - 2943 lb
    118d - 1385 kg - 3053 lb
    120d - 1415 kg - 3119 lb

    Includes 90% full tank, 150 lb driver and 15 lb luggage."

    Eli 30kg painoeroa ja Juvajoo taisi mainita varuste-eroiksi aluvanteet ja sähkölasit taakse...
    E39 520iA -02

    Comment

    • Juvajoo
      Newbiemmer
      • Sep 2004
      • 18
      • Helsinki

      #17
      Painossa tosiaan on eroa toi 30kg. Toinen ero, minkä huomasin on jarruissa:
      118d edessä: 284 x 22 ja takana: 280 x 10
      120d edessä: 292 x 22 ja takana: 300 x 20

      Mutta eipä taida noi ja sähköikkunat ihan niin paljon painaa...

      Tarkemmat tiedot:
      http://www.germancarfans.com/news.cf...ni9/bmw/1.html https://<br /> <br /> Tuolla sanot...sa lukee 17,0.

      Comment

      • Tappu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 825
        • Tampere

        #18
        Nostetaan aihe ylös nyt kun kurssit on käyty. 118d ja 120d eroaa yllättävän paljon tosistaan, vaikka molemmissa on M47D20TU2-moottorit. Itse moottoreissa on erilaiset sylinterikannet, kampiakselit, ahdin, polttoainesuuttimet. 120d:ssä on isompi perä eli lautaspyörän halkaisija on 20mm isompi.
        AMG

        Comment

        • BestMotorWith
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 382
          • Hämeenlinna

          #19
          Ja eikös se putkistokin ollu.. 8)
          If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

          http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

          Comment

          • Tappu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 825
            • Tampere

            #20
            Oliko sekin? Ei voi enää muistaa :lol:
            AMG

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9997
              • KVLA

              #21
              Originally posted by Kyytsis
              Originally posted by Sickness
              Ihmettelen kyllä kovasti jos näin on asia! Moni uuden auton ostaja ei halua takuun raukeamisen vuoksi tietenkään mitään lastuvirityksiä autoonsa tehdä, mutta auton ylitettyä takuuajan tulisi tuollainen lastu siis lähes jokaiseen pienempitehoiseen moottoriin. Ja varmasti alle 5000€ hinnalla :shock:

              Olisikohan myyjä nyt puhunut vastoin parempaa tietoa? Mistäköhän asiaa saisi selviteltyä lisää? En tietenkään epäile "juvajoo":n tietoja, mutta on vain vaikea uskoa...
              Ainakin volvon v70/s80 koreissa on tarjolla 2,5 litraiset bensakoneet joiden ainoa ero on ohjelmassa, toisessa 140hp ja toisessa 170hp.. Total Bmw:ssähän oli juttu jostain chippaussysteemistä josta ei jää mitään jälkiä auton vikamuistiin. Voisin tarkistaa, mutta ne lehdet on jollain lainassa... :wink:
              Mitenkähän tuntuu,että Volvon 140heppanen on 10 venttiilinen kone ja 170 heppasessa löytyy20 venaa,yms.Ehkä sitten softaakin...

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #22
                Re: Mitä eroa 118d ja 120d moottoreissa?

                Originally posted by Juvajoo
                Osaisikohan joku kertoa mitä eroa uuden ykkössarjan dieseleissä on? Tilavuus paino ym. näyttää samalta, vain tehossa eroa. Toisin sanoen, kannattaako hankkia yli 5000€ halvempi malli ja siihen lastu, vakiovarusteet ei nimittäin kalliimmassa juurikaan parane?
                Ja samaan syssyyn, mahtaako bemareihin yleinsä saada "lastu" tms. viritystä, joka olisi valmistajan hyväsymä (jotta takuu säilyisi)?
                Kummassa mahtaa olla jälleenmyyntiarvo parempi, lastu-118d vai hieman paremmin varustellussa 120d:ssä?
                Kumpi mahtaa toimia paremmin, varmemmin, kauemmin ja taloudellisemmin? (Ne BMW:n sedät jotain tietää koneista)
                En neuvoisi ketään ostamaan autoa jossa tietää jo hankkiessaan olevan liian (kuskin mielestä) vähän voimaa.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Hanza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1931
                  • Juvan Shell. Requiescat in pace

                  #23
                  Originally posted by Heguli 31
                  Mitenkähän tuntuu,että Volvon 140heppanen on 10 venttiilinen kone ja 170 heppasessa löytyy20 venaa,yms.Ehkä sitten softaakin...
                  Tämä mun kertomani pätee ainakin vm 2002 volvo v70:n. 140hv ja 170hv moottorit samoja 20 tappisia. Teho rajotettu softalla niin ettei 140 heppasessa kaasuläppä aukea täysin. Serkku kävi omansa ohjelmoimassa uusiksi.
                  Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                  t: luft waffel

                  "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                  Comment

                  • sikapoljin
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2003
                    • 185

                    #24
                    Originally posted by Hanza
                    Tämä mun kertomani pätee ainakin vm 2002 volvo v70:n. 140hv ja 170hv moottorit samoja 20 tappisia. Teho rajotettu softalla niin ettei 140 heppasessa kaasuläppä aukea täysin. Serkku kävi omansa ohjelmoimassa uusiksi.
                    Jotenkin minulla on nyt ihan suunnattomia vaikeuksia uskoa tuota teoriaa... minkähän ***vetin takia ne rajoittaisivat tehoa vain kaasuläpän avautumista rajaamalla...? No, olkoon.
                    Ei oo välii, ku ei oo välihousui.

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #25
                      juu-u

                      Jokunen vuosi sitten volvon 2.5 litrasesta oli olemassa ne 10v 140hp ja 20v 170hp mallit. Nyt ne on molemmat 20 venasia ja todellakin taitaa olla, että ainoa ero noissa moottoreissa on softa. 140 heppaseen taitaa saada jotain 180 heppaa softan vaihdolla ja saman verran tietysti 170 heppaseen. Joskus se on näinkin yksinkertaista. Kelpais varmaan kelle tahansa 40 kaakkia jollain 600 eurolla!!!!!! :wink:

                      Comment

                      • _saBBa_
                        Newbiemmer
                        • Jan 2006
                        • 5

                        #26
                        Nostetaanpa tämä vanha aihe taas esille, jos vaikka joku saisi itselleen siitä "kiksejä"

                        Eli, niinkuin nim.merk. Tappu sanoi moottoreissa on todellankin yllättävän paljon eroja.

                        Esim. Ahdin 118d:ssä on GT1749V ja 120d:ssä on GT1752V

                        Käytin omaa 118d:ä KS-autosäädössä 31.05.06 ja vakio tehot oli penkissä:

                        127hv
                        290nm

                        Ja säätöjen jälkeen tehot jäivät:

                        150hv
                        360nm

                        Eli, ahtimesta loppui yksinkertaisesti puhallus. Toi GT1749V on aika yleinen ahdin eri automerkeillä.

                        Alla olevasta osoitteesta voi käydä tarkistamassa 04-05 vuosimallisten Garrettin GT-sarjan ahtimien käytön nykyautoissa.



                        Nyt olisi tarkoitus vaihtaa gt1752v paikoilleen kun ainakin varaosanumeroiden puolesta imu-ja pako-puolen tiivisteet ovat samat, joten nähtävästi ahtimet käyvät paikoilleen ilman mitään muutoksia???

                        Onko kenelläkään tietoa tästä että onnistuuko vaihto ilman pako- tai imusarjan laipan muutoksia?

                        -timppa-

                        Comment

                        • Sickness
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 1923
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by _saBBa_
                          Nostetaanpa t&#228;m&#228; vanha aihe taas esille, jos vaikka joku saisi itselleen siit&#228; "kiksej&#228;"

                          -timppa-
                          Viitsisitk&#246; laittaa vaikka showroomiin esittelyn autostasi? Ykk&#246;sist&#228; ei t&#228;ll&#228; foorumilla ole viel&#228; juurikaan ollut juttua, joten kiinnostaisi kovasti!
                          E39 520iA -02

                          Comment

                          • _saBBa_
                            Newbiemmer
                            • Jan 2006
                            • 5

                            #28
                            Originally posted by Sickness
                            Viitsisitkö laittaa vaikka showroomiin esittelyn autostasi? Ykkösistä ei tällä foorumilla ole vielä juurikaan ollut juttua, joten kiinnostaisi kovasti!
                            Juup, lisäsin showroomiin pari kuvaa...

                            Comment

                            • AkiV
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 329

                              #29
                              Volvoissa toimi vielä niin että sait Biliassa tehokkaamman version softat, mutta se makso saman verran kun 140/170 heppasen ovh listahinta ero..

                              ja kun Bilia tekee niin en usko että takuuseen vaikuttaa mitenkään

                              hyvinkin uskon että nuo 118 ja 120 voi olla aivan samoja pelejä muuten kuin softa eri ja toisessa paremmat lisävarusteet

                              -a-
                              E39 530dA Touring -00

                              Comment

                              • Sickness
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 1923
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by AkiV
                                hyvinkin uskon että nuo 118 ja 120 voi olla aivan samoja pelejä muuten kuin softa eri ja toisessa paremmat lisävarusteet

                                -a-
                                Tuossa ylempänä pari asiansa varmasti osaavaa kaveria juuri kertoi että tämän auton kohdalla näin ei ole. Ja hyvä niin.
                                E39 520iA -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎