Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 TDS käynnistys vika !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tompa 79
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 17

    325 TDS käynnistys vika !!!

    Elikkä tuossa ti aamuna oli pakkasta n.-3. Auto ei lähtenyt käyntiin hörähtivaan sammui samantien. Hehkuissa vika ei voi olla koska, sen huomaisi myös lämpimämmillä keleillä???. Pitkällisten starttailujen jälkeen lähti käyntiin ja kävi heti OK!! Voisiko joku anturi olla sökö tms!
  • Kari hoo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 85
    • Kymenlaakso

    #2
    voisko olla polttainepumpulla relevika? ainakin omassa 525d mallissa auto hinattiin viimevuoden pikkupakkasilla korjaamolle vikalukuun; tuloksena releen vaihto, osa tyyliin 2 euroo + vaihtotyö 98 euroa - olikohan siellä apukuskin penkin alla? Mut vikakoodeilla selvinnee...

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 926
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      Niin no ei ehkä oireet ihan viittaa ilmoihin polttoainepuolella, mutta saattas johtua siitäkin. Eli oliko tankki miten tyhjä? Siirtopumppu mahdollisesti ei toimi?
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • BeMyWomen
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 23

        #4
        mulla oli kyseinen vika omassa 325tds touringissa, suutin vuoti löpöä, eli ota se muovi suuttimien päältä pois ja tarkasta näkyykö löpöä, haiseeko yms yms

        Comment

        • MasaTDS
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1606
          • Tampere

          #5
          Originally posted by BeMyWomen View Post
          mulla oli kyseinen vika omassa 325tds touringissa, suutin vuoti löpöä, eli ota se muovi suuttimien päältä pois ja tarkasta näkyykö löpöä, haiseeko yms yms
          Mulla oli omassa joskus sama vika,sekä 325 ja 525tds:ssä vuoti 4.suutin,ei lähteny käymään hyvin useamman tunnin seisomisen jälkeen.
          Yksi keino on laittaa sulakeboksille yksi hyppylanka jotta siirtopumppu pyörii kokoajan virrat päällä ja sit pari hieman pidempää hehkutusta,niin pitäis lähtee käymään kutakuinkin normaalisti.Siis jos ei viitsi uusia kallista suutinta,se kun on usein juuri tuo 4.suutin joka vuotaa siitä sähköjohdon juuresta.
          E24 635csi
          M-B W140
          Citroen c4 coupe
          H-D sportster chopper

          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
          www.mpanet.fi

          Comment

          • BeMyWomen
            Newbiemmer
            • Sep 2006
            • 23

            #6
            juu, nii se oli mullaki just se suutin johon tulee se vitu piuha. normi suutin n75€ mut se anturin piuhalla oleva reilun 200€....

            Comment

            • Tompa 79
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 17

              #7
              Ei ole vuotoja. Letkut ja suodatin uusittu, suuttimet tarkastettu, kansirempan yhteydessä. Tänä aamuna sama oire taas lämpöä n.2 sama vika. Toinen starttaus tennaria hieman polkimelle ni heti tulille ja käy OK Eli jotenkin tuntuisi että tyhjäkäynti kadoksissa ku tarpeeksi kylmää

              Comment

              • JiiEee
                Newbiemmer
                • Jan 2006
                • 6
                • Vähäkyrö

                #8
                Tarkistaisin nuo hehkut kuitenkin ja sen siirtopumpun...
                Itellä takkus käynnistys takkus "satunnaisesti" enkä epäälly hehkuja kun välillä kylmänäkin lähti ok käyntiin... n. viikon takkusin ja starttaalin moneenkin otteeseen välillä ja sitten ei meinannu enää lähteä ollenkaa käyntiin ... 4 hehkua paskana
                voi olla että siirtopumppu oireili jo silloon ku ½ vuotta meni niin se lopetti pelittämisen.
                200 tkm ja näköjään alkaa tds:ään tulla vikoja :think

                Comment

                • Zeims
                  Newbiemmer
                  • Feb 2005
                  • 25

                  #9
                  mulla oli tds vehkeen kanssa saman tyyppinen ongelma, mulla oli polttoaine putkessa halkeama ekassa mutkassa mikä lähtee suodattimelta.. en tiiä vaikuttiko kylmät ilmat mitenkää mutta nollassa pyöri lämpö kun sen kans tuskailin.

                  Comment

                  • Tompa 79
                    Newbiemmer
                    • Sep 2008
                    • 17

                    #10
                    Mites tota siirtopumppua vois testailla/ toiminnan tarkastaa:think. Hehkut OK takastettu ja kun auto lähtee käyntiin ni käy heti tasasesti kaikilla pytyillä. . Chevystä meni joskus siirtopumppu (6.2d) vaikutti myös ylä kierroksilla tietysti siinä ainetta liikkuu hieman enemmän

                    Comment

                    • Behemoth
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 562

                      #11
                      Nostetaampas ylös tätä. Tuli vaihdettua tuossa e36 325tds -97 ja samaa vaivaa ilmenee kuin monella muullakin tämän motin kanssa. Eli starttauttaa melkoisen kauan, sama oliko kylmä kone vai lämmin ja nakkaa lopuksi mustat savut hormista. Hehkutusvalo palaa ihan kuten pitääkin eli kylmänä kauemmin ja lämpimänä lyhyemmän aikaa. Oiskohan kenties hehkutulpat tulleet tiensä päähän, kun ei kylmänäkään starttaa välittömästi hehkutusvalon jälkeen startattaessa vai jotakin isompaa remonttia edessä? Diesel ei löyhkää startatessa. Siirtopumppu laiskistunut? 350 tonnia rullattu ja syöttöpumppu huollettu.
                      Last edited by Behemoth; 14-06-2010, 19:44.
                      E66 730Ld LCI

                      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                      Comment

                      • ockelbo4500
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 926
                        • Sotkamo--Oulu

                        #12
                        Vaihda ensin uudet kumiletkut suuttimien välille. Eli ne ns. ylivuotoletkut. Päästävät monesti ilmaa järjestelmään ja siksi starttuuttaa.
                        Kannattaa myös vilkaista ettei ruiskupumpun kansien tiivisteet näytä vuotavan. Nämäkin tarvittaessa kohtuullisen helppo vaihtaa( huom! alempi kansi säätää syöttöjä, joten tultava takaisin samaan asentoon)

                        Sitten toki hehkut voi olla myös huonot. Enemmän kuitenkin epäilisin, että ajoitus on myöhäsellä ja mahdollisesti myös syötöt hieman liian pienellä( se pumpun kansi). Tuon verran ajetussa kannattaa se pumpun ( ja myös nokka-akselin) ajoitus muutenkin tarkistaa jos ei säädöstä ole mitään dokumenttia.

                        Siirtopumppuvika ei pitäisi ilmetä tässä moottorissa kuin lähes tyhjällä tankilla, mikäli järjestelmä ei saa ilmoja.
                        BMW E84 X1 18dXdrive -14

                        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                        Ex, E46 320 d Touring -01
                        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                        Comment

                        • Behemoth
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 562

                          #13
                          Mikähän on kuvassa numero 19 oleva suodatin ja letkunpätkä? Tämä tosiaan ei johda mihinkään konehuoneessa vaan on toisesta päästään irti, vaikka letkun päässä on muovinen L-haara?

                          E66 730Ld LCI

                          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                          Comment

                          • Behemoth
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 562

                            #14
                            Lisäksi huomasin, että öljypohjasta tuleva lämpötila-anturia ei ole kytkettynä...siis plugiin ei mennyt kaapelia...minne lie kadonnut. Voisiko tämä tehdä jotakin starttaamiselle?

                            edit: vai onko se öljynmäärän anturi tuo tuolla öljypohjassa?
                            Last edited by Behemoth; 15-06-2010, 21:27.
                            E66 730Ld LCI

                            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                            Comment

                            • ockelbo4500
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 926
                              • Sotkamo--Oulu

                              #15
                              E34:ssa hieman erilaiset nuo systeemit joltain osin. En muista onko siinä tuota osa nro. 19 suodatinta, pitäis tarkistaa.

                              Itsellä ei öljypohjassa mitään antureita, mutta jos siellä jokin on niin varmaankin öljytasoanturi.
                              BMW E84 X1 18dXdrive -14

                              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                              Ex, E46 320 d Touring -01
                              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎