Announcement

Collapse
No announcement yet.

stop! öldruck motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #16
    Vähän asiasta sivuten, kuinka yleistä näissä vanhemman kasin omaavissa on tuo öljypumpun pulttien löystyminen? Tarvitseeko/onko kannattavaa tarkastaa se jos auton ostaa? Ja kuinka nopeasti ne sitten löystyvät uudestaan kiristämisen jälkeen? Velipojalle vaan käydään huomenna hakemassa satamasta E38 740iAL ja ajattelin kysäistä.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • H4ck
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 659
      • Helsinki/Eesti

      #17
      Originally posted by Night-Wind View Post
      Vähän asiasta sivuten, kuinka yleistä näissä vanhemman kasin omaavissa on tuo öljypumpun pulttien löystyminen? Tarvitseeko/onko kannattavaa tarkastaa se jos auton ostaa? Ja kuinka nopeasti ne sitten löystyvät uudestaan kiristämisen jälkeen? Velipojalle vaan käydään huomenna hakemassa satamasta E38 740iAL ja ajattelin kysäistä.
      Kyllä minä ainakin suosittelen ne tarkistamaan, kun kerran on typpivika...
      Ja ne kannattaa sit kans kattoo heti, esim öljynvaihdon yhteydessä.
      Itse ajattelin kokoajan, että joo okei, ens viikonloppuna tarkastan jnejne. Nyt on jo pari kuukautta kulunut ja nyt valittaa öljynpaineesta.
      Varaosat, huolto ja maalaus.

      -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

      Comment

      • Yltti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2792
        • Kuopio suamen texas

        #18
        Originally posted by Night-Wind View Post
        Vähän asiasta sivuten, kuinka yleistä näissä vanhemman kasin omaavissa on tuo öljypumpun pulttien löystyminen? Tarvitseeko/onko kannattavaa tarkastaa se jos auton ostaa? Ja kuinka nopeasti ne sitten löystyvät uudestaan kiristämisen jälkeen? Velipojalle vaan käydään huomenna hakemassa satamasta E38 740iAL ja ajattelin kysäistä.
        Itselläni ollut 4 eri autoa missä m60 pata. Yhdessäkään ei ole ollut irti mutta 2 ollut takimmainen pultti irti=löysässä ja tämä on se mikä eka irtoo. Ja muut 3 olleet kanssa löysässä eli ei momentissa.
        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
        F10 525d Xdrive comfort sitte
        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
        www.rotator.fi

        Comment

        • Yltti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2792
          • Kuopio suamen texas

          #19
          Originally posted by H4ck View Post
          Nyt on jo pari kuukautta kulunut ja nyt valittaa öljynpaineesta.
          Onhan se jotain jälkeä jo yläkertaan ja sylinteriputkiin jättänyt....
          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
          F10 525d Xdrive comfort sitte
          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
          www.rotator.fi

          Comment

          • H4ck
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 659
            • Helsinki/Eesti

            #20
            Originally posted by Yltti View Post
            Onhan se jotain jälkeä jo yläkertaan ja sylinteriputkiin jättänyt....
            Voiko laakkosella tarkastuttaa tuon, että onko:think
            14 päivä on muutenki aika sinne.
            Varaosat, huolto ja maalaus.

            -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

            Comment

            • Yltti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2792
              • Kuopio suamen texas

              #21
              Originally posted by H4ck View Post
              Voiko laakkosella tarkastuttaa tuon, että onko:think
              14 päivä on muutenki aika sinne.
              Öljypohjan kun irroittaa niin pitäisi alkaa näkemään ja yläkertaan jos vilkaista niin sitten pitää ottaa venakopat pois että näkee nokka-akselit. Voipi vaan olla aikas kallis tarkastus siellä....:think
              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
              F10 525d Xdrive comfort sitte
              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
              www.rotator.fi

              Comment

              • jsa014
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1651
                • Turun Pallivaha

                #22
                Originally posted by Night-Wind View Post
                Vähän asiasta sivuten, kuinka yleistä näissä vanhemman kasin omaavissa on tuo öljypumpun pulttien löystyminen? Tarvitseeko/onko kannattavaa tarkastaa se jos auton ostaa? Ja kuinka nopeasti ne sitten löystyvät uudestaan kiristämisen jälkeen? Velipojalle vaan käydään huomenna hakemassa satamasta E38 740iAL ja ajattelin kysäistä.
                Mulla oli 1 ruuvi öljypohjassa, 1 löysällä ja 1 kiinni. Nyt on momentissa lukittuna. Myös pumpun ja lohkon välinen liitos oli löysällä, ilmeisesti tiivisteen painumisen takia. Sekin tiukattiin samalla. Eli kannattaa, samalla voi putsata öljypohjan kun se kerran irti on, ja uusia tiivisteeen.
                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #23
                  Originally posted by Night-Wind View Post
                  Vähän asiasta sivuten, kuinka yleistä näissä vanhemman kasin omaavissa on tuo öljypumpun pulttien löystyminen? Tarvitseeko/onko kannattavaa tarkastaa se jos auton ostaa? Ja kuinka nopeasti ne sitten löystyvät uudestaan kiristämisen jälkeen? Velipojalle vaan käydään huomenna hakemassa satamasta E38 740iAL ja ajattelin kysäistä.
                  Ei kannata jättää tarkastamatta, on kuitenkin hyvin helppo homma. Mä olen kahdesta tarkastanut, eikä ole ollut edes nosturia käytössä. Toisessa M60 moottorissa oli pari pulttia irti, ja ketju ihan löysällä. Toinen olikin kunnossa, koska Yltti oli sen jo korjannut, mutta tarkistin kuitenkin

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • Yltti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 2792
                    • Kuopio suamen texas

                    #24
                    Originally posted by tmth View Post
                    Ei kannata jättää tarkastamatta, on kuitenkin hyvin helppo homma. Mä olen kahdesta tarkastanut, eikä ole ollut edes nosturia käytössä. Toisessa M60 moottorissa oli pari pulttia irti, ja ketju ihan löysällä. Toinen olikin kunnossa, koska Yltti oli sen jo korjannut, mutta tarkistin kuitenkin
                    juurikin näin
                    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                    F10 525d Xdrive comfort sitte
                    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                    www.rotator.fi

                    Comment

                    • H4ck
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 659
                      • Helsinki/Eesti

                      #25
                      Ei sielä mitään pultteja ollut eikä mitään..ei edes ollu löysällä.
                      Varaosat, huolto ja maalaus.

                      -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                      Comment

                      • Harzzza
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 218
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by H4ck View Post
                        Ei sielä mitään pultteja ollut eikä mitään..ei edes ollu löysällä.
                        Ettei öljymäärän anturin johdot oo hinkkautuneet (melkein) poikki mistään ?
                        Itellä oli E34 :ssa se anturin johto hinkannu siihen koneenalusmuovin reunaan niin että toinen piuha oli poikki ja valitti kokoajan että öljy vähissä vaikkei tosiaan ollut. Pieni piuhan korjaus ja sen jälkeen ei oo valittanut kuin syystä.

                        Comment

                        • H4ck
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 659
                          • Helsinki/Eesti

                          #27
                          Originally posted by Harzzza View Post
                          Ettei öljymäärän anturin johdot oo hinkkautuneet (melkein) poikki mistään ?
                          Itellä oli E34 :ssa se anturin johto hinkannu siihen koneenalusmuovin reunaan niin että toinen piuha oli poikki ja valitti kokoajan että öljy vähissä vaikkei tosiaan ollut. Pieni piuhan korjaus ja sen jälkeen ei oo valittanut kuin syystä.
                          Taitaa olla se sama joo. Parkkihallissa kerran ns. "driftailin" ni alko valittaa painesta ja öljyn määrästä. Öljyähän mulla oli siinä tikun viimesellä viivalla kylläkin, mutta lisäsin sitten myöhemmin lisää. Ja esim kerran ajoin jyrkkää suoraa alamäkeä, ni alko valittaa, että pitäis sammuttaa mootori äkkiä. Siis ajoin kovaa ja jarrutin äkkiä.

                          saas nähä...muutenki vuotaa öljyä jostain..en tiä sitten, voi olla myös ohjaustehostimen öljy..meinaan jos ottaa pohjapanssarin pois, ni ylhäällä näkyy vuotavan öljyä.
                          Varaosat, huolto ja maalaus.

                          -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                          Comment

                          • gubbe89
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2008
                            • 315
                            • Mouhijärvi

                            #28
                            Eikös tuo öldruck tarkoita nimenomaan öljyn määrää. Ja öljyn määränhän näkee tikusta. Jos se on kohdillaan niin anturivika kyseessä. Ukon E46:ssa palaa juurikin tuo "öldruck motor"-valo, eli se keltainen, anturi siinä vain on vialla. Jos öljynpaineissa on vikaa, niin kai siellä se valo palaisi, mikäli anturi vain on kunnossa. Mutta määrälle ja paineellehan on luonnollisesti eri anturit. Mutta kannattaa nuo tarkistaa hyvin pian, jos öljypohja muutenkin on lähdössä irrotukseen. Voi pieni ennakointi säästää tuhansia euroja. Toivottavasti M30:ssä ei ole sitä ongelmaa.
                            nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                            nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                            nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                            ex. E34 525 TDS Touring -93
                            ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                            ex. Yamaha YZF 1000R -02
                            ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                            ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                            ex. E34 535i -88
                            ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                            ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                            Comment

                            • Säxä
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 40

                              #29
                              Originally posted by Vehkis View Post
                              voisitko selventää mitä tarkoitaa perheautomainen öljypohja?


                              veikkaan että tarkotetaan ettei oo ihan driftiin tehty

                              Comment

                              • antti79
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 2499
                                • Littoinen

                                #30
                                Originally posted by gubbe89 View Post
                                Eikös tuo öldruck tarkoita nimenomaan öljyn määrää.
                                Ei!
                                Öldruck = Oil Pressure = Öljyn paine.
                                sigpic
                                Originally Posted by jari kihlman
                                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎