Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toimiiko K-jet virinokalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaakko P
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 75
    • Vantaa

    Toimiiko K-jet virinokalla?

    Yritin searchilla ettiä mutta selvyyttä ei nyt oikein tullut.
    Eli m10b18 k-jetronicilla kyseessä ja autona E21. Nyt olisi tarkoitus ihan harraste mielessä kokeilla pientä viritystä. Mitään huipputehoja ei olla hakemassa ja kärry on tarkoitus pitää mahdollisimman orkkiksena. Eli listalla olisi ainakin:
    Nokka 292 tai 304 astetta.
    Peltisarja(jos jostain löytyy).
    Jäykemmät jouset keinuihin.
    Säädettävä nokkapyörä.

    Löysin muutaman topicin jossa yksi veikkaa ettei k-jet toimisi virinokalla ja toinen veikkaa että toimii. Eli onko kellään omakohtaista kokemusta/tietoa asiasta vai pitääkö vaan lähteä kokeilemaan?
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Mulla oli m10 1.8 k-jet koneessa 290 hiottu nokka, pyöri ihan hyvin tyhjäkäyntiä mut ei oikein vetäny, liian matalat puristukset ilmeisesti.(kaasarikoneen alakerta)
    Toimii varmaan tuommosella 304 nokalla yhtä hyvin tai huonosti ku vaikka l-jet moottorissa
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2048
      • Riihimäki

      #3
      Mun mielestä se ei toimi vakiollakaan ;-) No ei herneitä.

      Mulla oli K-Jet + 292, en saanut toimimaan nätisti vaan aina nyki pintakaasulla. Enemmän kaasua niin toimi ihan jees. Tiedä sitten kuinka paljon nokalla oli tekemistä, mutta vakiolla tasoittui ainakin jonkunverran. Siinä kokoonpanossa oli kyllä muutakin sanomista.

      PS. Olis K-Jet-kamaa tarjolla jos haluaa enemmän viilailla vanhankunnan ruiskua.
      Last edited by racing02; 16-10-2008, 19:46.

      Comment

      • Jaakko P
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 75
        • Vantaa

        #4
        Oolrait. Oon itekkin ymmärtänyt että noi kaasarit toimisi paremmin virinokilla kun ruiskut. Mikäköhän sitä racing02:senkin mainitsemaa nykimistä voisi sitten aiheuttaa? Saisikohan esim. sytytystä säätämällä nykimistä vähenemään? Tossa on pientä käynnistyshäikkää lukuunottamatta ihan ehjä kone että lähtökohdat olisi ainakin hyvät.

        Pidän racing02 noi sun osat mielessä jos tulee tarvetta.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Pintakaasulla laiha seos esim. Pystyyhän siinäkin seoksia säätämään mut koko aluetta pelkästään, ellei sitten kikkaile jotenki.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2048
            • Riihimäki

            #6
            Se oli tosiaan heikolla osaamisella kyhäilty kone, matalat puristukset, virinokka, ruisku toisesta koneesta,... Sytkää, seosta, nokan ajoitusta säätelemällä en koskaan saanut kulkemaan nätisti kaupunkicruisalussa. Ajelin kyllä useamman vuoden - ei se niin huono ollut. Sitten vaihdoin vakion nokan ja rauhoittui ainakin jonkin verran.

            Kyllä K-Jetinkin varmaan SAA toimimaan, mutta voi vaatia osaamista enemmän kuin useimmilta löytyy.

            Comment

            • JPK
              Bimmer Rookie
              • Aug 2002
              • 133
              • Kajaani

              #7
              Liian raju nokka pitää imuventtiilin auki liian pitkään pienillä kierroksilla, jolloin virtauksen imusarjasta ollessa hidas ja männän alkaessa nousta ylöspäin, tapahtuu virtausta takaisinpäin imusarjaan, joka taas häiritsee k-jetin ilmaläpän toimintaa ja myös pytyn täytös jää vajaaksi. Korkeilla kierroksilla virtaus on sen verran kovempi että pytty täyttyy vielä vähän männän noustessa eikä takaisinvirtausta tapahdu.
              Eli jyrkkä nokka ei välttämättä ole se paras ratkaisu jos et pelkästään korkeilla kierroksilla ajele. Tuliko tarpeeksi hankalasti sanotuksi:think

              Comment

              • Jaakko P
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 75
                • Vantaa

                #8
                Ihan selventävä vastaus. Alkaa vaikuttamaan aika hankalalta projektilta. Eli ehkä viisainta pitää se ihan vakiona koska tuosta k-jetistä ei ainakaan luovuta. Ei tätä varmaan mitenkään muuten pysty virittelemään kuin tuolla nokalla?

                Comment

                • the_spy
                  Newbiemmer
                  • Oct 2008
                  • 3

                  #9
                  Upataas tätä vähän sillä itteäkin kiinnostaisi tuo m10:n virittäminen just virinokalla kun nokka kuitenkin on jo vaihtokunnossa. Eli jos nokan vaihtaa niin täytyy muokata imusarjaa? Ja sitten isommat suuttimet ja paremmin virtaava pakosarjako?

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    No ei nyt sentään tarvi imusarjaa muokkailla. Pelkällä nokalla ei ihmeitä saa, liian kireällä kepillä häviää viimeisetki käytännön tehot
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎