Announcement

Collapse
No announcement yet.

mitäs mieltä olette tämmösestä bmw:stä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikkari_83
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 18

    mitäs mieltä olette tämmösestä bmw:stä??

    linkki : http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2145324

    väittää auton olevan 320i mut ottees lukee 2.49l. ja kaveri myy autoa 325:sena!?!?!
    ilmotukses viel et 2.7l. tekniikanvaihto mut...ei mukamas %:ja otteessa...miten tää on mahdollista??

    kannattaako harkita edes ostoa??

    eikös e30 320i ole 2 litranen?ja 325 on se 2.5l:nen!?!?
    BMW E30
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Mitäs mieltä olet tämmösestä topicista?

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17509
      • Turku

      #3
      Kaverin vanha. Privassa voit kysellä lisää, jos haluat. Muuten tän topicin voinee laittaa lukkoon.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1194
        • Espoo

        #4
        Originally posted by nikkari_83 View Post
        linkki : http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2145324

        väittää auton olevan 320i mut ottees lukee 2.49l. ja kaveri myy autoa 325:sena!?!?!
        ilmotukses viel et 2.7l. tekniikanvaihto mut...ei mukamas %:ja otteessa...miten tää on mahdollista??

        kannattaako harkita edes ostoa??

        eikös e30 320i ole 2 litranen?ja 325 on se 2.5l:nen!?!?
        Täyttää ainakin kaikki huijauksen merkit, ilmoituksessa väärä automalli, kyseistä moottoria ei ole muutoskatsastettu,... Eli rekisteriotteen tiedot, siis auton viralliset tiedot, ovat aivan toiset kuin myyjä ilmoittaa.

        Prosenteista: Aina kun autosta poistetaan joku tehtaalla ruuvattu osa sen osan verran puuttuu alkuperäisistä prosenteista => verottajaa ei kiinnosta mitä papereissa lukee, verottajaa kiinnostaa vain onko alkuperäistä autoa jäljellä yli 50%.
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #5
          Mitä ihmeellistä tuossa nyt on. Ite käsitän sen niin että auto alunperin 320, eli m20b20 koneella, mutta muutoskatsastettu joskus m20b25 koneelle jolla se nyt on mutta jostain syystä jäänyt prosentit merkitsemättä. Kone varmaan stroukattu sitten 2.7:kaks, mutta ei ole tuota muutoskatsastettu ja miks pitäiskään, eihän sitä kukaan tiedä jos on eri kampiakseli kuin alunperin.

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Eii välttämättä!

            Jos tekniikanvaihdos on tehty vuonna miekka ja kivi, niin prosentteja ei välttämättä ole, ja rekisteriotteessa kuiteskin kyseinen motti lukee (tai ilmeisesti siinä 2,7l mut lohko kuiteskin b25)
            Hyvä vehjehän tuo on kun ei prosenttejakaan ole, niin on vara rakentaa.

            Kysy milloin TV on tuohon tehty niin antaa varmasti selvyyttä asiaan.
            Last edited by makkis; 26-10-2008, 22:40.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17509
              • Turku

              #7
              Make H. on aika pitkälti oikeassa.

              Tuon auton tekniikanvaihto on tehty vuosia sitten, 90-luvulla.
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Ilmoituksesta jää sellainen kuva, että olisi hyvä asia, ettei prosentteja ole merkitty.

                Mitähän hyvää siinäkin on?
                Olli.

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  ^ Mietippä sitä. Helpottaahan se kummasti jatkorakentelua kun ei oo prosentit heti vastassa...
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Thuppu View Post
                    ^ Mietippä sitä. Helpottaahan se kummasti jatkorakentelua kun ei oo prosentit heti vastassa...
                    ^Mieti keskenäs, ajattele ennekuin kirjoitat.

                    Prosentithan lasketaan joka tapauksessa jos muutoskatsastetaan jonkin osan vaihto.
                    Olli.

                    Comment

                    • JD
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1194
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by Make H. View Post
                      Kone varmaan stroukattu sitten 2.7:kaks, mutta ei ole tuota muutoskatsastettu ja miks pitäiskään, eihän sitä kukaan tiedä jos on eri kampiakseli kuin alunperin.
                      Miksi pitäisi muutoskatsastaa jos onnistuu huijaamaan katsastuksessa, no, mielenkiintoinen näkemys sekin.

                      Mutta kun muutoskatsastamattomuuden jätät kertomatta myynti-ilmoituksessa niin siinä on lisäksi toisenlaisesta huijaamisesta kyse kuin ”pelkästä” viranomoisten huijaamisesta.
                      Tässä ilmoitukessa on kyse ostajien harhaanjohtamisesta monessa kohtaa

                      No ompahan ainakin helppo perua kauppa jälkikäteen jos on tyytymätön mihin tahansa autossa tai löytää paremman auton johon haluaa rahaa, ottaa vain kopion ilmoituksesta ja ilmoittaa viranomaisten tukemana että ilmoitus ja todellisuus eivät pitäneet paikkaansa, auto oli lisäksi laiton vaikka sanottiin katsastetuksi, haluan perua kaupan ja rahani takaisin ;-)
                      Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                      https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Rocla View Post
                        ^Mieti keskenäs, ajattele ennekuin kirjoitat.

                        Prosentithan lasketaan joka tapauksessa jos muutoskatsastetaan jonkin osan vaihto.
                        Ennenvanhaan ei paljoa prosentteja oo ylös laitettu. No jos se menee niin, että haluut muutoskatsastaa tän esim. uudelle alustalle, niin laskeeko ne siihen yhteen tuon jo joskus menneisyydessä vaihdetun koneen? Käsittääkseni näin ei aina ole tehty..? vaan prosentit on laskettu nollasta. Tästä en toki oo aivan 100 varma ja saattaa toki vaihdella konttorin ja pärstävärkin mukaan. Mut jos rekisteriotteessa on jo esim. 34% vaihdettuja osia, niin eipä paljoa enää osia vaihdella ilman kanta-auto katsastusta... yli 50% niin verot päälle.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Ennenvanhaan ei paljoa prosentteja oo ylös laitettu. No jos se menee niin, että haluut muutoskatsastaa tän esim. uudelle alustalle, niin laskeeko ne siihen yhteen tuon jo joskus menneisyydessä vaihdetun koneen? Käsittääkseni näin ei aina ole tehty..? vaan prosentit on laskettu nollasta. Tästä en toki oo aivan 100 varma ja saattaa toki vaihdella konttorin ja pärstävärkin mukaan. Mut jos rekisteriotteessa on jo esim. 34% vaihdettuja osia, niin eipä paljoa enää osia vaihdella ilman kanta-auto katsastusta... yli 50% niin verot päälle.
                          Kyllä ne kaikki vaihdetut tulisi merkata otteeseen jos lisää muutetaan.

                          Nykyinen taulukko on erillainen kuin vanha ja sen taulukon valossa voi autoaan muokata korin vaihtamista lukuunottamatta melko vapaasti ilman, että 50% paukkuu.

                          Kanta-autotarkastusta ei ole olemassakaan enää.
                          Olli.

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #14
                            Originally posted by JD View Post
                            Miksi pitäisi muutoskatsastaa jos onnistuu huijaamaan katsastuksessa, no, mielenkiintoinen näkemys sekin.

                            Mutta kun muutoskatsastamattomuuden jätät kertomatta myynti-ilmoituksessa niin siinä on lisäksi toisenlaisesta huijaamisesta kyse kuin ”pelkästä” viranomoisten huijaamisesta.
                            Tässä ilmoitukessa on kyse ostajien harhaanjohtamisesta monessa kohtaa

                            No ompahan ainakin helppo perua kauppa jälkikäteen jos on tyytymätön mihin tahansa autossa tai löytää paremman auton johon haluaa rahaa, ottaa vain kopion ilmoituksesta ja ilmoittaa viranomaisten tukemana että ilmoitus ja todellisuus eivät pitäneet paikkaansa, auto oli lisäksi laiton vaikka sanottiin katsastetuksi, haluan perua kaupan ja rahani takaisin ;-)
                            No kieltämättä voisi olla hieman selvempi tuo ilmoitus, mutta nuinhan se varmaan menee niin kuin sen kerroin ymmärtäneeni. Ja itse näkisin sen plussana ettei ole prosentteja merkitty, mutta kone silti laillisesti merkitty otteeseen, se että haluaako puhua autostaan 320:nä tai 325:sena on jokaisen oma asia, tietysti riippuu vähän kuinka laaja tekniikan vaihto tehty, omaa 316:sta ei kyllä mistään erottaisi siksi kun koko tekniikanvaihto tehty huolella ja kokonaan sekä varusteltukin lisää.

                            Kuka nyt rupee oikeesti jotain kampiakselin vaihtoa muutoskatsastaan? Ei sitä kukaan tiedä jos se on vaihdettu, samoten kun vaikka nokka-akseli. Ja yleensä kauppakirjaan kirjataan että "ostaja on tarkistanut auton henkilökohtaisesti paikanpäällä, hyväksyy sen ja se myydään siinä kunnossa kuin se on sillä hetkellä ollut". Mites sitten kaupan peruminen jos kauppakirjassa on tuommoinen kohta ja ostajan ja myyjän nimmarit alla, eli kunnon tarkistaminen on ostajan vastuulla ja kyllähän tuossa myyjä on kertonut mitä sille on tehty? Voihan se myyjä sanoa ettei ole tiennyt autoonsa edellisten omitajien toimesta tehdyistä muutoksista.
                            Last edited by Make H.; 27-10-2008, 12:02.

                            Comment

                            • SledgeHammer82
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1651
                              • Pk-seutu

                              #15
                              Originally posted by Make H. View Post
                              se että haluaako puhua autostaan 320:nä tai 325:sena on jokaisen oma asia, tietysti riippuu vähän kuinka laaja tekniikan vaihto tehty, omaa 316:sta ei kyllä mistään erottaisi siksi kun koko tekniikanvaihto tehty huolella ja kokonaan sekä varusteltukin lisää.
                              Kyllä se viimeistään myyntitilanteessa on ostajankin asia onko auto esim. 325i vai esimerkiksi 316, tai jopa 318i, johon on yleensä vähän oikaisten asennettu m20b25-konepellin alle.

                              Valitettavasti esim. nettiautossa suurin osa e30 325i:stä on todellisuudessa jotain aivan muita malleja.

                              Auton identiteetti selviää onneksi VIN-koodin avulla, sekä BMW:n tapauksessa onneksi monesta pienestä yksityiskohdasta kuten esim. seuraavan "325i:n" tapauksessa:

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎