Announcement

Collapse
No announcement yet.

mistä helicot...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m-power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 731
    • TAMPERE

    mistä helicot...

    vedin sit lohkosta kierteet... :oops: ja nyt tarvis saada helicot.. mistähän sais.. miel treeltä :roll:
    sitä saa mitä tilaa

    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

    R.I.P. 327i
    R.I.P. 535i
    audi a6 2.7 t
  • jykä
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 123
    • Pohojanmaa

    #2
    Olemme asiantunteva auto- ja moottorikorjaamo. Moottorikorjaus, autohuolto, moottorikoneistus, vaihtomoottorit, dieselpalvelut ja varaosat.

    Tuolla pitäisi onnistua ainakin....
    Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
    Current: F11 520d M-sport

    Comment

    • m-power
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 731
      • TAMPERE

      #3
      joo nyt löyty mut riittääköhän toi mitta noissa n10mm pitkät.. ettei korkkaa lohkon puolelta... m10 pultillehan toi piisaa....niin ja kyseessä on kannenpultit jotka väännetään 30nm ja pari kertaa 90"astetta... onks kellään kokemuksia :roll:
      sitä saa mitä tilaa

      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

      R.I.P. 327i
      R.I.P. 535i
      audi a6 2.7 t

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #4
        Saahan noita elementtejä eri mittaisia, eikö muka löydy pitempää?
        Toi 10mm kuullostaa hiukan riskaabelilta. Etkös rakennellu m20 pataa?
        Kuinkas paljon lohkossa on alunperin kierrettä ja kuinka syvälle pultti lohkoon menee? Perkele ku ei enää ite muista mitään ku on toi oma pata ollu jo sen verran kauan kasas.
        Jos ei pitempää elementtiä löydy niin yks mahdollisuus on vetää reikään kaks lyhyempää elementtiä peräkkäin. Joskus on tullu noin tehtyy ite ku ei oo duunis ollu pitkiä elementtejä, kohteet ei oo tosin ollu noin kriittisiä. Mut hyvin on kestäny vuosien käyttöä.
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • m-power
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 731
          • TAMPERE

          #5
          joo m20b27... täytyy tänään hakea pisemmät helicot... varmuus ennen kaikkea...se pultti menee n.20mm lohkoon ja kierrettä n.15mm muistaakseni... tarkistan tänään kun tää yövuoro loppuu.... :lol:
          sitä saa mitä tilaa

          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

          R.I.P. 327i
          R.I.P. 535i
          audi a6 2.7 t

          Comment

          • Cee.Koo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 354
            • Twilight zone

            #6
            Mukava et tääl roikkuu muitakin lepakkovuorolaisia meikäläisen lisäks.
            Kannataa tosiaan pelata varman päälle, kunnolla tehtynä helicoil on pomminvarma ratkaisu.
            With jap crap, life sucks and then you die

            Comment

            • m-power
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 731
              • TAMPERE

              #7
              juu ja eikö ne helicot tarvi asentaa pultin loppu päähän ei matkalle...eikös ne kiristy mit syvemmälle pulttia kääntää...
              sitä saa mitä tilaa

              http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

              R.I.P. 327i
              R.I.P. 535i
              audi a6 2.7 t

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                helicot on perkeleen kestäjä jenga. Mutta miten onnistuit vetää lohkosta kierteet :roll:
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Onko se nyt sit cot vai coil -kuten itse muistan, mutta kestävämpi se on kun yksikään suoraan materiaalissa oleva kierre. Eli jos kestävyyttä haetaan niin suoraan irtokierre = kestävämpi! :juo
                  ...

                  Comment

                  • wj
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 3253
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by reddewil
                    Onko se nyt sit cot vai coil -kuten itse muistan, mutta kestävämpi se on kun yksikään suoraan materiaalissa oleva kierre. Eli jos kestävyyttä haetaan niin suoraan irtokierre = kestävämpi! :juo
                    Niin, aikoinaan autopuolella maikka väitti jos tulppaan vedetään kyseinen kiere niin ennemmin hajoo tulppa tai kansi kun tuo kierre pettää
                    - 2006 Mustang cabriolet
                    - Sleekcraft Enforcer 28'

                    Comment

                    • m-power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 731
                      • TAMPERE

                      #11
                      Originally posted by Wittu_joo
                      helicot on perkeleen kestäjä jenga. Mutta miten onnistuit vetää lohkosta kierteet :roll:
                      vit... kun ajattelin ns.putsata kierteet kierretapilla... no se toimenpide ilmeisesti söi kierrettä... 30nm meni hyvin mut sit kun tempas 90 niin toinen kerta korkkas kierteet... et semmonen tarina :oops:
                      sitä saa mitä tilaa

                      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                      R.I.P. 327i
                      R.I.P. 535i
                      audi a6 2.7 t

                      Comment

                      • Jubu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 937
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Originally posted by reddewil
                        Onko se nyt sit cot vai coil -kuten itse muistan, mutta kestävämpi se on kun yksikään suoraan materiaalissa oleva kierre. Eli jos kestävyyttä haetaan niin suoraan irtokierre = kestävämpi! :juo
                        itse en ainakaan ole kuullut kuin Helicoilista


                        ja Recoilista

                        Comment

                        • m-power
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 731
                          • TAMPERE

                          #13
                          onko muuten kukaan muu joutunut tekeen uusia kierteitä lohkoon... ns. helicoilla ja juuri lohkon ja kannen väliin olis vaan pari kyssäriä :roll:
                          sitä saa mitä tilaa

                          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                          R.I.P. 327i
                          R.I.P. 535i
                          audi a6 2.7 t

                          Comment

                          • Wessu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 88
                            • Vantaa

                            #14
                            Jep "Recoil" ja "Helicoil" sama asia eri tuotemerkit:http://www.koivunen.fi/TP28-30.pdf

                            Comment

                            • Muumi
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1702
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by m-power
                              onko muuten kukaan muu joutunut tekeen uusia kierteitä lohkoon... ns. helicoilla ja juuri lohkon ja kannen väliin olis vaan pari kyssäriä :roll:
                              Olen asennellut noita helicoileja vähän sinne sun tänne,mitä haluat tietää?
                              E24 635csi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎