Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakopaineen mittaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    Pakopaineen mittaus

    Riittääkö nestevaimennettu mittari vai pitäiskö linjassa käyttää jotain kuristinta ym. joka rauhoittais pakosyklit?
    Kyseessä on 2 pyttynen konepyörän moottori joka tullaan turbottamaan.
    Linjan ajattelin toteuttaa noin 300mm pätkällä jarruputkea josta jatkan letkulla mittarille asti.
    With jap crap, life sucks and then you die
  • tepabmw
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 834
    • LAITAMAA

    #2
    riittää juurikin noin erittäin hyvin,tee vielä jarruputki-osioon pieni spiraali,ni jäähtyy ennen kumi letkua...itellä tecsis mittarit ollu prätkä ja autokäytössä monta kesää ja hyvin on pelittänyt...
    -Tepan Paja-
    Veikkola city
    0405203098
    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

    Comment

    • Cee.Koo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 354
      • Twilight zone

      #3
      Originally posted by tepabmw View Post
      riittää juurikin noin erittäin hyvin,tee vielä jarruputki-osioon pieni spiraali,ni jäähtyy ennen kumi letkua...itellä tecsis mittarit ollu prätkä ja autokäytössä monta kesää ja hyvin on pelittänyt...
      Hyvä idea toi spiraali ja näyttää taas hieman teknisemmältäkin, kun kuitenkin mopossa jää esille.
      With jap crap, life sucks and then you die

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2069
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Nestevaimennettu näyttää hyvin mutta paineen nousunopeus tulee viiveellä. Ei ehkä ongelma mutta itsellä rinnalla vaimentamaton -> kahden portin systeemissä IMO must että saa portit synkkaan.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          #5
          Minkäsmoinen anturi muuten pelittää systeemissä? :think
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • Jukka81
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 1176

            #6
            Tarviiko siihen mitään anturia?

            Vai toimiiko "mekaanisesti", niinku ahtopainemittaus?
            -E30 325i M-TechII Turbo
            -E39 528iA M-Sport
            -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

            Comment

            • makee
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 29
              • Kva

              #7
              Pakopaineen mittaamiseen riittää letku ja mekaaninen mittari.
              320 Si

              Comment

              • f1zz
                GTi:stä tuttu
                • Sep 2003
                • 1468
                • Veikkola

                #8
                Suositelkaas hyviä mittareita..

                edit:
                tuollaisella varmaan pärjää, joku 0-4 bar mittari vaimennuksella?

                Last edited by f1zz; 05-11-2008, 18:36.

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2069
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by f1zz View Post
                  Suositelkaas hyviä mittareita..

                  edit:
                  tuollaisella varmaan pärjää, joku 0-4 bar mittari vaimennuksella?

                  http://www.tecalemit.fi/layout/dokum...0vankkarak.pdf
                  Itellä on:
                  Vaimennetut - Tecsis 0-1.6 bar ja
                  vaimentamattomat - Equus "turbo" -0.5 - 1.5 bar
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • tepabmw
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 834
                    • LAITAMAA

                    #10
                    Originally posted by Tzeimi View Post
                    Nestevaimennettu näyttää hyvin mutta paineen nousunopeus tulee viiveellä. Ei ehkä ongelma mutta itsellä rinnalla vaimentamaton -> kahden portin systeemissä IMO must että saa portit synkkaan.
                    ei se glyseriini vaimennus siittä mittarista hitaampaa tee,vaan se vakauttaa sen toimintaa,vaimentamaton saattaa hetkellisesti näyttää ennemminkin väärää tietoa,siinä vaiheessa kun paineen vaihteluun tulee piikki...juurikin tarkkuuden takia noita vaimennettuja mittareita käytetään teollisuudessa...
                    -Tepan Paja-
                    Veikkola city
                    0405203098
                    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2069
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by tepabmw View Post
                      ei se glyseriini vaimennus siittä mittarista hitaampaa tee,vaan se vakauttaa sen toimintaa,vaimentamaton saattaa hetkellisesti näyttää ennemminkin väärää tietoa,siinä vaiheessa kun paineen vaihteluun tulee piikki...juurikin tarkkuuden takia noita vaimennettuja mittareita käytetään teollisuudessa...
                      No mun kokemusten mukaan lirpissä oleva neula lähtee nousemaan hitaammin kuin ilmassa oleva neula.
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • tepabmw
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 834
                        • LAITAMAA

                        #12
                        Originally posted by Tzeimi View Post
                        No mun kokemusten mukaan lirpissä oleva neula lähtee nousemaan hitaammin kuin ilmassa oleva neula.
                        juurikin sen takia,koska neste vaimentaa ns. häiriön,jonka äkillinen paineen nousu aiheuttaa ei-vaimennetussa mittarissa...

                        esimerkiksi nestevaimennettua mittaria,kuten myöskin elohopea-mittaria,käytetään juurikin tarkkuuden takia mm. kaasuläppien synkronointiin,koska normaali "painekello-toiminen" mittari on liian herkkä äkillisille paineen muutoksille,jolloin seurauksena antaa mittaajalle hetkellisesti vääriä tuloksia...

                        nestettä,eri muodoissa, käytetään myöskin tarkkuuden takia esim. ihmisen verenpaineen mittauksessa...miksi...?siksi koska se on tarkempi ja luotettavampi, kuin tavallisella mittarilla saatu tulos...

                        ymmärrätkö mun pointin...?
                        -Tepan Paja-
                        Veikkola city
                        0405203098
                        Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎