Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325tds
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 293

    M5 käynnistys ongelma

    Auto on M5 -99 seissut paripäivää tallissa kun yritin käynnistää niin kävi hetken ja sammui sitten ei lupaakaan.
    Vikakoodit luettu ei mitään.
    Otin takapenkin pois että pääsen bensapumpulle,irroitin bensaletkun ja liitin tilalle toisen jolla sain putkenpään ulos autosta ja kanisteriin,laitoin virran päälle sekä starttasin mutta mitään ei putkesta tullut.
    Bensapumpulle tulee neljä johtoa 1.Ruskea 2.valkoinen jossa sininen raita nämä kaksi paksumpia,sitten kaksi ohutta värit ei ole satavarmoja 3.Musta jossa punainen raita 4.Ruskea jossa musta raita.
    Pumpun päällä sarjanumero 2228685
    Miten tämän voi testata onko kunnossa ennenkuin nostaa tankista pois.
    Miten näissä lähteekö bensapumppu päälle jos kipinää ei tule ?
    Virrat kun kääntää päälle niin mittaritaulussa vihreä moottorin kuva ei sammu,muistin mukaan se palohetken ja sammui vaikka autoa ei käynnistänyt.
    Varashälytin pääsi laukeen tahattomasti eikai vaan käynnistyksen esto mennyt jotenkin päälle ???????????????

    Ideoita ja tietoa otetaan kiitollisuudella vastaan.
    E93 vaimon
    ex
    E70 3.0 SD
    E46x2
    M5 E39
    325tds E36
    M535i E28
    323i E30
    323 E21




    BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
  • 325tds
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 293

    #2
    Onhan joku testannut näitä bensapumppuja mistä navoista syöttämällä virtaa pumppu käy,kylläkai sama pumppu on muissakin kaseissa.
    E93 vaimon
    ex
    E70 3.0 SD
    E46x2
    M5 E39
    325tds E36
    M535i E28
    323i E30
    323 E21




    BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10098
      • KVLA

      #3
      Mu-tua

      Jos vikakoodeja ei löydy,niin voisi kuvitella vian tosiaan olevan pumpussa tai sen sähkön saannissa.Nämähän ei näy vikakoodeissa.
      Ne paksummat ymmärtääkseni pumpun johdot.Ohuemmat on sitten anturille.Tuleeko noihin paksumpiin virtaa,kun starttaa?Jos tulee,niin vika on ilmeisesti pumpussa.Jos ei,niin voisi aluksi tutkailla sulakkeet ja bensapumpun releen.Näillä itse aloittaisin.

      Joskus jos pumppu seisoessaan "hirttää",niin saattaa ensiapuna olla muutama kova täräytys tankin pohjaan.Jos tämä auttaa ja pumppu alkaa toimia taas,niin pumppu kiireesti vaihtoon.Muuten tekee varmasti saman tempun joskus.

      Jos aukaiset tankin pikku luukun,niin tarkasta johtojen kiinnitys sisäpuolelta.Noita on irronnut/katkennut joistain E39:stä (nettisaiteilta lukemistani tapauksista) ja esim omasta 540:stä.Tästä tuskin on kyse sinun tapauksessasi,mutta varmuudeksi.
      Last edited by Heguli 31; 08-11-2008, 18:20.

      Comment

      • uti
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 195

        #4
        Hegulin ohjeet ihan hyvät, mutta tarkista vielä se maadoitusjohto ennen muuta remonttia. Voi olla hapettunut, eikä saa kunnolla maata. Virtapiuhakin kannattaa tarkistaa sellaisen maan kanssa, joka on toimiva. Itse yleensä vedän suoraan akulta.

        Comment

        • 325tds
          BTCF Member
          • Aug 2004
          • 293

          #5
          Vika löyty kiitti Heguli ja uti
          Bensapumppu ei käy ilman kopistelua
          Niihin kahteen paksumpaan johtoon tulee virta pariksi sekunniksi kun kääntää virran päälle ja jatkuva virta kun starttaa,eli toinen plus ja toinen miinus.
          Miten lähtee se pikku luukku auki että saa sen bensapumpun pois onko se niinkuin kierteellä kiini se kaulus jossa on niitä kohoumia josta voi jollain avaimella pyöräyttää :thinktuliko tarpeeksi epäselvästi
          E93 vaimon
          ex
          E70 3.0 SD
          E46x2
          M5 E39
          325tds E36
          M535i E28
          323i E30
          323 E21




          BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

          Comment

          • eldrin
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 521
            • Espoo

            #6
            Kyllä se kaulus ihan kierteillä siinä pitäis olla. Jos ei rupee käsin kiertämällä antautumaan, niin sopiva meisseli kohouman juureen ja vasaralla varovasti naputtelee auki.
            Last edited by eldrin; 09-11-2008, 10:42.
            e60 530iA -04 Olivine Grün
            e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
            e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
            e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
            e34 540iA -94 Arktissilber
            ///ex

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1372
              • Oulainen

              #7
              Sehän on hieno homma et löytyi vika tästä, vaivasikin oikeen kunnolla

              -Janne
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • 325tds
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 293

                #8
                Viimesimpää tietoo siitä bensapumpusta.
                Kierteellähän se panta on kiinni aika lujassa oli.
                Se johdotus on niin että paksuimmat on pumpun johdot ja ohuet polttoaine mittarille.
                Käytin sitä pumppua irtaallaan niin se kävi kuin betonivibra kun sain vihdoin käymään.
                On näissä tuotekehittely menny eteenpäin,talossa on penari ollut 26v eikä yhteenkään ole tarvinnut pumppua vaihtaa.
                Olisko kellekkään jäänyt ylimääräistä pumppua,kai nämä on kaikissa e39 sama?
                Näitä ei tiete löydy kuin marmoritiskiltä:think
                E93 vaimon
                ex
                E70 3.0 SD
                E46x2
                M5 E39
                325tds E36
                M535i E28
                323i E30
                323 E21




                BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                Comment

                • 325tds
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 293

                  #9
                  Originally posted by jsr85 View Post
                  Sehän on hieno homma et löytyi vika tästä, vaivasikin oikeen kunnolla

                  -Janne
                  Taisimpa sanoa että ennen kesää lähtee tulille
                  E93 vaimon
                  ex
                  E70 3.0 SD
                  E46x2
                  M5 E39
                  325tds E36
                  M535i E28
                  323i E30
                  323 E21




                  BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10098
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by 325tds View Post
                    Viimesimpää tietoo siitä bensapumpusta.
                    Kierteellähän se panta on kiinni aika lujassa oli.
                    Se johdotus on niin että paksuimmat on pumpun johdot ja ohuet polttoaine mittarille.
                    Käytin sitä pumppua irtaallaan niin se kävi kuin betonivibra kun sain vihdoin käymään.
                    On näissä tuotekehittely menny eteenpäin,talossa on penari ollut 26v eikä yhteenkään ole tarvinnut pumppua vaihtaa.
                    Olisko kellekkään jäänyt ylimääräistä pumppua,kai nämä on kaikissa e39 sama?
                    Näitä ei tiete löydy kuin marmoritiskiltä:think
                    Itse taannoin tilasin paikallisesta tarvike liikkeestä Saksassa valmistetun Wekon pumpun 120€:n hintaan.Merkkiliikkessä olisi 540:n pumppu maksanut yli 300€.Sama pumppu muistaakseni ainakin kaikissa 525-540 malleissa.
                    M5:ssa mielestäni pumppu on eri varaosanumerolla.Eiköhän noitakin luulisi tarvikkeena löytyvän ainakin "Pierburkilta" tai "Boschilta".Ota pumppu mukaan ja varaosaliikkeestä kysymään.Orkkis maksaa varmaan samanlaisena minimissään 2x tarvikkeen hinnan.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10098
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by eldrin View Post
                      Kyllä se kaulus ihan kierteillä siinä pitäis olla. Jos ei rupee käsin kiertämällä antautumaan, niin sopiva meisseli kohouman juureen ja vasaralla varovasti naputtelee auki.
                      Ja sitten kun joskus kasailee,niin ei tarvi hampaat irvessä vääntää tai vasaroiden sitä kiinnittää.Pysyy pienemmälläkin.

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1372
                        • Oulainen

                        #12
                        Originally posted by 325tds View Post
                        Taisimpa sanoa että ennen kesää lähtee tulille
                        Sul on asenne kohdillaan, tyyliin maksoi mitä maksoi
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • 325tds
                          BTCF Member
                          • Aug 2004
                          • 293

                          #13
                          Originally posted by jsr85 View Post
                          Sul on asenne kohdillaan, tyyliin maksoi mitä maksoi
                          E93 vaimon
                          ex
                          E70 3.0 SD
                          E46x2
                          M5 E39
                          325tds E36
                          M535i E28
                          323i E30
                          323 E21




                          BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                          Comment

                          • eldrin
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 521
                            • Espoo

                            #14
                            Pumppu käteen ja varaosaliikkeeseen tutustumaan valikoimaan. Omasta 540:stä kun nyykähti pumppu, löytyi sopiva korvaaja walbrolta n 170e hintaan. Kyseessä siis Walbron ihan yleismallin pumppu, joka sopi tohon orkkiksen paikalle suoraan. Tuottoa pitäis olla 255l/h, eli riittävästi. Toi meikäläisen 540 on tosin e34 eikä e39, mutta jos ihan oikein ymmärsin niin pumput pitäis olla jokseenkin samanmoiset. Korjatkaa muut jos oon aivan hakoteillä.
                            e60 530iA -04 Olivine Grün
                            e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                            e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                            e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                            e34 540iA -94 Arktissilber
                            ///ex

                            Comment

                            • 325tds
                              BTCF Member
                              • Aug 2004
                              • 293

                              #15
                              Häirihdin näin sunnuntaina erästä tuttua varaosamyyjää niin katso omalta koneelta niin 525-540 samanlainen pumppu mutta ei tuntenut M5.
                              525-540 kuvan mukaan aivan samanlainen kuin mulla,kylläkin VDO tekemä ja epäili että hyllystä löytyy 130€-alennus
                              E93 vaimon
                              ex
                              E70 3.0 SD
                              E46x2
                              M5 E39
                              325tds E36
                              M535i E28
                              323i E30
                              323 E21




                              BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎