Vaihdelaatikon anturiongelma?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mumtsi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 282
    • Kotka

    #1

    Vaihdelaatikon anturiongelma?

    Missä sijaitsee E30 325i nopeusanturi? Laitoin E34 -88 Getrag 260 laatikon paikalleen ja vasta siinä vaiheessa kun rupesin laittamaan jotain anturinjohtoja laatikkoon kiinni, niin huomasin ettei tuossa E34 laatikossa ollutkaan paikkaa näille antureille. Vanhassa laatikossa oli kuvan mukaiset paikat. Anturit 2kpl siis olisivat tulleet osa nro 20 paikalle.

    Ovatko nuo jotain nopeusantureita? Jotain optisia tunnistimia ne näyttää olevan. Toimiiko kaikki niinkuin ennenkin jos nuo jättää pois? Olen ollut siinä käsityksessä että mittaristo ottaa perän anturista nopeustiedon. Autoa en pääse vielä vähään aikaan käyttämään, joten ei viitsi enää uudestaan ottaa pukeille kun on saanut ajoon.
    Last edited by Mumtsi; 11-11-2008, 19:36.
    - Isi mikä toi on?
    - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    Toinen on kampiakselin asennontunnistin ja toinen moottorin kierrosnopeuden anturi, joten ei lähde pata tulille ilman noita antureita.
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • Mumtsi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 282
      • Kotka

      #3
      Originally posted by Cee.Koo View Post
      Toinen on kampiakselin asennontunnistin ja toinen moottorin kierrosnopeuden anturi, joten ei lähde pata tulille ilman noita antureita.
      Mitenkäs tuossa E34 M20B25 koneessa on sitten nuo toteutettu, kun ei ole noita antureita tuolla vaihdelaatikossa? Ideoita miten saan toimimaan? Onnistuuko anturien sijoittaminen muualle koneeseen tms?
      - Isi mikä toi on?
      - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

      Comment

      • bme535
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 104
        • Jkl

        #4
        Tuossa uudemmassa on ka-asentotunnistin kampuran etupäässä, hihnapyörällä.
        Vanhemmassa se on kytkinkopassa, eli ottaa vauhtipyörältä.
        Johtosarjat ja ruiskunboxit ovat erilaiset..

        Kannattaa melkein etsiä sopiva laatikko, vaihtaa kuoret tuohon askiin tai tehä paikat antureille.
        E34 535 tic

        Ex:
        E34 525 tds Touring
        E30 320i Touring
        E34 535i
        E30 325i
        E12 518
        E30 316 -> 318i

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by bme535 View Post
          Tuossa uudemmassa on ka-asentotunnistin kampuran etupäässä, hihnapyörällä.
          Vanhemmassa se on kytkinkopassa, eli ottaa vauhtipyörältä.
          Johtosarjat ja ruiskunboxit ovat erilaiset..

          Kannattaa melkein etsiä sopiva laatikko, vaihtaa kuoret tuohon askiin tai tehä paikat antureille.
          Tai vaihtaa ruisku uudempaan. Työläämpi, mutta osien saatavuus parempi.
          Olli.

          Comment

          • Mumtsi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 282
            • Kotka

            #6
            Voihan... Olisiko kuorien vaihto kuinka vaikea operaatio? Vanha laatikko löytyy vielä. Ottaahan se päähän jos joutuu laatikon ottamaan alas vielä kerran. Mitä uuden ruiskun osat käsittäisi? Mikä vaihtoehto olisi nyt helpoin ja järkevin? Paikkojen tekeminen antureille vaatii 100% varmasti laatikon irroituksen, sen verran ahdasta oli.
            - Isi mikä toi on?
            - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Mumtsi View Post
              Voihan... Olisiko kuorien vaihto kuinka vaikea operaatio? Vanha laatikko löytyy vielä. Ottaahan se päähän jos joutuu laatikon ottamaan alas vielä kerran. Mitä uuden ruiskun osat käsittäisi? Mikä vaihtoehto olisi nyt helpoin ja järkevin? Paikkojen tekeminen antureille vaatii 100% varmasti laatikon irroituksen, sen verran ahdasta oli.
              Ruiskun vaihtoon tarvitseisit ainakin:

              Moottorin johtosarja(myös 320i käy 5-sarjan käy isolla vaivalla).
              Boksi(myös 320i tai 520/525i käy).
              Ilmamäärämittari(myös 525i käy).
              Kampiakselin hihnapyörä(myös 320i tai 520/525i käy).
              Kampiakselin tunnistin ja sen kiinnitysjalka(myös 320i tai 520/525i käy).

              Ja tosiaan osien pitäisi olla 1988 tai uudemmasta 325i,320i,520i tai 525i mallista.

              Muitakin osia joutuu mahdollisesti vaihtamaan ja pahimmassa tapauksessa johtosarjaa joutuu puukottamaan liittimen takia. E34 johtosarja käy, mutta on liian pitkä ja lyhyt tietyistä kohdista.

              Kaikkein halvin, muttei välttämättä helpoin on porata ne reiät laatikkoon. Jos käytät näitä laatikossa olevia antureita niin joudut käyttämään myös alkuperäistä vauhtipyörää.
              Olli.

              Comment

              • Mumtsi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 282
                • Kotka

                #8
                Kiitos, tämä selvensi paljon. Mieluiten jättäisin kuitenkin nykyisen moottorinohjauksen paikoilleen. Alkuperäinen vauhtipyörä on kiinni koneessa, jonka kanssa nuo anturit ovat olleetkin toiminnassa.

                Saisinko tietoa laatikon kuorien purkamisesta? Menee laatikko aivan osiin, jos vaihdan sen etummaisen kuoren tuosta vanhasta laatikosta tähän uuteen? Täytyy vaan sitten ottaa laatikko irti vielä, jos tuo onnistuu.

                Jos edellinen ei onnistu, niin täytyy tehdä reiät uuteen lootaan. Miten nuo anturit täytyy sijoittaa, millin tarkasti kuin alkuperäisetkin vai?
                - Isi mikä toi on?
                - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                Comment

                • Mumtsi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 282
                  • Kotka

                  #9
                  Yritin halkaista vanhaa lootaa tuloksetta. Vähän sain raotettua, mutta ei kyllä tunnu aukeavan. Miten tuota kannattaisi lähteä purkamaan? Alkaa kiirekin olla kohta tuon projektin kanssa
                  - Isi mikä toi on?
                  - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Olli.

                    Comment

                    • Mumtsi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 282
                      • Kotka

                      #11
                      On irroitettu... Myös kytkinkopan sisäpuolelta on ne pienet pultit irti.
                      - Isi mikä toi on?
                      - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                      Comment

                      • Mumtsi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 282
                        • Kotka

                        #12
                        Itse itselleni vastaten, löysin yhden ohjeen laatikon aukaisuun:
                        - Isi mikä toi on?
                        - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                        Comment

                        Working...
                        X