Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 330d ahdinrikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • make78
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 34
    • joensuu

    Bmw 330d ahdinrikko

    Jees eli meikäläiselle kävi kuten aina bemarin kanssa että se pistää meikäläisen polkupyörän selkään.
    Olin yks aamu viemässä autoa webaston asennukseen kun menomatkalla kuului pienoinen "nak nak" ääni konehuoneessa ja silloin auto aloitti työntämään mustaa ja valkoista savua todella PALJON.
    Noh ajattelin, että nyt on joku syöttöhäiriö ja kait loppuu kunhan vaan sammutan auton,mutta eipäs niin käynytkään.
    Virrat pois päältä,vaihde N-asentoon ja sillloin kone ryntäsi ja isosti.
    Siinä se auto huuti itsestään n.5-7 min. täysillä kierroksilla(clippi löytyy) kunnes nähtävästi kone leikkasi kiinni tai öljyn saanti loppui.
    Onneksi auton myynyt liike tuli hyvin tässä hommassa vastaan ja nyt on auto taas ajossa, varmasti paremmassa kunnossa kuin ennen(kunhan vaihdan yhden rikkoutuneen vesiletkun).
    Koko hommassa meni n.3viikkoa.
    Pitäkää niistä puhaltimistanne hyvää huolta,ettei tule kallis lasku.

    P.S En ole vielä asennuttanut webastoa.
    E46 330 D touring
    EX-BMW 523i e39
    EX-VW Golf TDI 180hp
  • Pekkiz
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 341
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by make78 View Post
    Virrat pois päältä,vaihde N-asentoon ja sillloin kone ryntäsi ja isosti.
    Siinä se auto huuti itsestään n.5-7 min. täysillä kierroksilla(clippi löytyy) kunnes nähtävästi kone leikkasi kiinni tai öljyn saanti loppui.
    Ja miksi annoit koneen käydä ilman kuormaa rajoittimella? Kyllä kaikki koneet tuosta hajoaa pahemminkin.. Ilmeisesti et siis maksanut mistään työstä mitään kerta uskalsit tänne tarinoida tuon...
    F36 ///M-Sport

    Comment

    • make78
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 34
      • joensuu

      #3
      Originally posted by Pekkiz View Post
      Ja miksi annoit koneen käydä ilman kuormaa rajoittimella? Kyllä kaikki koneet tuosta hajoaa pahemminkin.. Ilmeisesti et siis maksanut mistään työstä mitään kerta uskalsit tänne tarinoida tuon...
      Ai olis pitänyt jättää virrat päälle?
      Ja eikös näissä koneissa ole sammutus venttili,joka katkaisee imupuolen?
      No eipä tullut ensimmäisenä mieleen, kun sitä luulee että auto sammuu kun sammutat virrat.

      Vaihdetta siihen on turha mennä lykkäämään kun se rikkoo vaihteiston,joten siitä olisi tullut vielä suurempi riemu ja mitä sinä tiedät paljonka minä siitä maksoin.
      Uskon että päälle 2k€ meikäläiseltä riitti tuohon remonttiin.
      E46 330 D touring
      EX-BMW 523i e39
      EX-VW Golf TDI 180hp

      Comment

      • Pekkiz
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 341
        • Helsinki

        #4
        Ei hitto, sori. Luin nopeesti, että jätit vaan käymään, mutta ilmeisesti siis jäi virtojen katkaisun jälkeen käyntiin No, 2ke on kyllä ihan riittävästi omasta pussista.
        F36 ///M-Sport

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          #5
          Eipä kuulosta sit yhtään ahdin rikolta .. musta + valkonen savu yleensä liitetään siirtopumppuun.. tosin tuo kierros juttu.. vähän kummallinen..

          josta tulikin kylmiä väreitä.. oma kippo naksutteli tänään aamulla tyhjäkäynnillä starttauksen jälkeen, nyt ollaanki sitten pelko persiissä!
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • make78
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 34
            • joensuu

            #6
            Joo tuota siirtopumppua itsekin alkuun ajattelin kunnes välähti että ahtimen karauttanut kiinni,jonka jälkeen on tullut sellainen "öljyryntäys".
            Sellainen mielikuva jäi että volvo:n D5 koneissa on paljonkin tuota ongelmaa. Tiedän nyt montakin samanlaista tapausta.
            Kuitenkin minulle vaihdettiin 160tkm ajettu kone,johon ostin Fin-turbo:lta uuden ahtimen ja maksoin uuden koneen paikoilleen laitosta puolet ja samalla teetätin muita hommia samalla kun kone oli irti.

            P.S. ahtimen välykset voi testata sormikopelolla
            E46 330 D touring
            EX-BMW 523i e39
            EX-VW Golf TDI 180hp

            Comment

            • TiK
              Bimmer Rookie
              • Jun 2008
              • 109
              • suomi

              #7
              Raskaassa kalustossa oli ennen varsin yleistä ahdinrikon yhteydessä että moottori käy ahtimen läpi vuotavalla moottoriöljyllä ja huutaa täysillä.
              Se ei sammu kun tukehduttamalla tai kun öljy loppuu
              - Vihellys ja Pauke -

              E91 320dA Touring -06

              Comment

              • jsr85
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1372
                • Oulainen

                #8
                Meilläpäin sattui vastaava homma vm.-04 320d
                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                Comment

                • tmppa
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 30

                  #9
                  Itsellä hajosi kesäkuussa turbo 330cda:stä. Ei onneksi tuommoista temppua tehnyt. Alkoi vaan kuulumaan ihme rahinaa ja kolinaa, kuulosti hitaassa ajossa aluksi laatikosta tulevaksi. Savua ei tullut. Kuitenkin ääni jatkui muutaman sekunnin koneen sammuttamisen jälkeen joten arvasin turboksi. Laitoin koneen uudestaan käyntiin ja sitten alkoi tulla savua joten kone sammuksiin ja hinaus lähimpään BMW huoltoon, n. 5km. Uusi turbo ja pakoputken tyhjennys oljystä. BMW kustansi uuden turbon, itse piti työt maksaa. Auto on 06/04 ja mittarissa oli 82tkm.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎