omistan vuosimalli 93:en 325i automaatti e36:sen ja nyt reissussa olllessa on autossa alkanut syttyä kytkentäelektroniikan merkkivalo aina silloin tällöin...välistä pysähdyksen jälkeen valo saattaa sammua mutta jossain vaiheessa syttyy jälleen...vaihteet eivät toimi selvästikkään ihan kunnolla merkkivalon syttymisen jälkeen! onko kellään kokemusta mikä voisi olla vikana kun näin reissussa on hiukka vaikea päästä yks kaks yllättäen mihinkään korjaamoon joka voisi "lukea" vian syyn...!?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kytkentäelektroniikan merkkivalo
Collapse
X
-
Originally posted by nuuki View PostAihe on jo "vähän" vanha mut onkoha ongelma ratkennut kun itsellä tuppaa olemaa vähän samanlaista vikaa...ilmennyt kyllä nyt vasta kun ilman viilentyneet...
Äkkiseltään voisin veikata että laatikon öljytaso on liian alhainen. Kylmänä taso liian alhainen ja lämpimänä toimii kun atf laajenee aika reippaasti lämpötilan mukaan.
Tarkistus ja lisäys kannattaa katsoa tarkkaan, yleensä käydään vaihteet läpi ja auto käynnissä täyttötulppa auki jolloin taso pitää olla reiän kanssa samassa tasossa. Öljyjen lämpötila tulee olla myös oikea tarkistusta tehdessä.
Mutta voi mennä erilaillakin riippuen laatikon mallista. Jokatapauksessa koodien luentaan ensiksi.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostVikakoodien luenta kertoo syyn miksi laatikko on mennyt vikatilaan.
Äkkiseltään voisin veikata että laatikon öljytaso on liian alhainen. Kylmänä taso liian alhainen ja lämpimänä toimii kun atf laajenee aika reippaasti lämpötilan mukaan.
Tarkistus ja lisäys kannattaa katsoa tarkkaan, yleensä käydään vaihteet läpi ja auto käynnissä täyttötulppa auki jolloin taso pitää olla reiän kanssa samassa tasossa. Öljyjen lämpötila tulee olla myös oikea tarkistusta tehdessä.
Mutta voi mennä erilaillakin riippuen laatikon mallista. Jokatapauksessa koodien luentaan ensiksi.
Jääkö ne vikakoodit jotenki muistiin vai pitääkö se saada luettua juuri silloin kun se valo palaa? koska kun se valo syttyy kesken ajon (moottorin lämmöt nouseet jo normaalille tasolle), ajat auton tiensivuun sammutat ja käynnistät uudelleen niin valo ei enään pala ja saattaa taas toimia monta päivää ilman ongelmia.
Comment
-
-
Originally posted by nuuki View PostÖljy määrä kävi itselläkin mielessä, mutta pari o-rengasta vaihdettiin vuodon takia vajaa viikko sitten (korjaamolla) ja samalla nuo laatikon öljyt tarkastettu.
Jääkö ne vikakoodit jotenki muistiin vai pitääkö se saada luettua juuri silloin kun se valo palaa? koska kun se valo syttyy kesken ajon (moottorin lämmöt nouseet jo normaalille tasolle), ajat auton tiensivuun sammutat ja käynnistät uudelleen niin valo ei enään pala ja saattaa taas toimia monta päivää ilman ongelmia.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment