Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei kipinää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hytky
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 3
    • In Finland

    Ei kipinää

    bmw 325i e36 vm.1991
    Ei lähde käyntiin,ei kipinää.
    Oikutellut aikaisemminkin kostealla säällä,joskus ajon aikana häviää virrat!
    Nyt sitten jäi pihaan lopullisesti ja pitäisi lähteä reissuun.
    Kerran lähti käyntiin pitkän starttauksen jälkeen.
    Nyt tarttis oikeesti apua!!!!!!
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Tarkista kaikki maajohdot koneesta ja akusta nyt aluksi, jos siis on kokonaan virrat kadonnut välillä? Jos vaan kipuna kadonnut, niin kampuran tai nokan tunnistin voisi aiheuttaa tuollaista... Myös virtalukon pohja voi olla sökö. Noi sähköviat on omasta mielestä niitä kaikkein ikävimpiä aina.

    Comment

    • Janssoni
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 371
      • Helsinki

      #3
      Osaatko ohittaa bensapumpun releen? se on sulakerasiassa pienen kannen alla sellainen sininen rele oisko vasemmainen niistä kolmesta. yhdistä piuhalla liittimet jotka menisi releen pinneihin 30 ja 87. sillä voit kokeilla toimiiko bensapumppu (kuulee kyllä kun lähtee käyntiin. Jos bensapumppu toimii, tutki tuleeko releelle ohjaus-maa (johtaminen välillä auton runko& pinni 86. Jos ohjausmaata ei tule, todennäköisesti kampiakselin asentotunnistin mennyt.. maksaa 55€ ainakin merteilissä..

      Olettaen tosta tekstistä että virrat tulee mutta ei vaan suostu lähtemään käyntiin..
      Last edited by Janssoni; 30-11-2008, 16:44.
      .



      sigpic

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        #4
        mittaa kampiakselin asentotunnistin, pitäis olla n.560ohm liitin löytyy imusarjan alta

        Comment

        • tsbmw
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 1494
          • Ilvola

          #5
          Tupla.
          Last edited by tsbmw; 30-11-2008, 22:02.
          - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
          - E28 528i, 528i+, M5

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1494
            • Ilvola

            #6
            Tämä on varmaankin tyhmä vastaus koska olet tietenkin perusjutut testannut
            (ja varsinkin jos tuossa mallissa ei enää ole koko virranjakajaa?):
            - Virranjakajan kansi pyyhi kuivaksi ja ruiskuta CRC:tä hieman sumuna sekä jakajaan että kanteen.
            - Tarkista sulakkeet, erityisesti bensapumpun, vaihda ja pyörittele että kontakti on varma.
            - Tarkasta virranjakajan pyörrin päältä ettei ole katkosta tai palon jälkeä. Pyyhi renkaan sivuun samalla pyörtimen ulkoreunan metalli.
            - Rapsuta puukolla virranjakajan kannen vastinmetallit puhtaaksi.
            - Tarkista että johto puolasta virranjakajaan on varmasti kummastakin päästä paikallaan syvälle painettuna.
            - Tarkista että virranjakajaan tulevat sähköjohdot ovat liittimet kiinni ja ehjät.
            - Tarkista että virranjakajasta lähtevien johtojen yhteydet puolaan ja koneeseen ovat liittimet kiinni.
            - Tarkista kipinä eli yksi tulppa irti ja runko kiinni moottorin kanteen, appari starttaamaan ja kyllä sen kipinän pitäisi näkyä kärkien välissä. Jos kipinä näkyy niin sitten se vika ei ole virtapuolella. Jos kipinää ei näy niin tarkista että puola toimii, ohjeet Googlella.
            Last edited by tsbmw; 30-11-2008, 22:04.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎