Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteista jälleen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mekstrm
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 836
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by Suutari
    ATS ois mun valinta, mutta 15" ulkonäöllisesti auttamattoman pieni..tietty muitakin kriteerejä on vanteiden valinnalle kuten sanottu . Itellä AC shnitzerin orggis 16" 7,5" ET25 ja olen tyytyväinen. Ei raavi kantteihin eikä muutakaan. On hyvät ajaa..ei ylileveet eikä vetele kun jojo tuolla tiellä. Mitä tulee 40-45 sarjalaisten renkaiden ajomukavuuteen niin sehän on tietty jokaisen asia mistä tykkää. Ite en ole valittamista löytänyt..
    Kävitkö mahdollisesti ostamassa noi kouvolasta? Tuollaset shnitzerit vaa meni just mun nenän edestä kun olin lähdössä hakemaan niitä... No nopeet syö aina hitaat!
    Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3064
      • Suomi

      #32
      Originally posted by mekstrm
      Originally posted by Suutari
      ATS ois mun valinta, mutta 15" ulkonäöllisesti auttamattoman pieni..tietty muitakin kriteerejä on vanteiden valinnalle kuten sanottu . Itellä AC shnitzerin orggis 16" 7,5" ET25 ja olen tyytyväinen. Ei raavi kantteihin eikä muutakaan. On hyvät ajaa..ei ylileveet eikä vetele kun jojo tuolla tiellä. Mitä tulee 40-45 sarjalaisten renkaiden ajomukavuuteen niin sehän on tietty jokaisen asia mistä tykkää. Ite en ole valittamista löytänyt..
      Kävitkö mahdollisesti ostamassa noi kouvolasta? Tuollaset shnitzerit vaa meni just mun nenän edestä kun olin lähdössä hakemaan niitä... No nopeet syö aina hitaat!
      Jep 8)
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1468
        • Veikkola

        #33
        monissa rh:n vanteissa on et 50. Sitten pitää ostaa levikepalat ja niitä saa ihan ohuitakin tuplapultattavia.. itelleni ainakin tuli mukaan erikois pultit jossa kuusiokulma kanta oli yli puolet matalempi kuin vakio pultin.

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          #34
          Muista että vanteissa pitää olla paljon tavaraa ja niiden kuuluu olla painavat eli ei saa olla kaiverrettu puolien takaa "ylimääräistä" alumiinia pois, muuten ne ei kestä tiukkaa kanttailua ja on eka montun jälkeen solmussa. Ja pitäähän niissä tavaraa olla ettei ne murru VOIMAN alla!
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #35
            No mites olis tollaset kuvassa näkyvät RH:t
            Ovat periaatteessa ihan samanlaiset kuin MIM Prescia Sport, mutta nämä ovatkin RH:t ja 7x15 et13. Kuten kuvasta näkyy, niin leveää reunaa löytyy.
            Saattaisin jopa myydäkin ne tuon E21: alta pois.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Gary
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 110
              • Lahti

              #36
              Meneekö tuo koko tuolla ET:llä E30:n alle?
              ex- E30 316 '87

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • EFNU

                #37
                Originally posted by Vilikki
                Muista että vanteissa pitää olla paljon tavaraa ja niiden kuuluu olla painavat eli ei saa olla kaiverrettu puolien takaa "ylimääräistä" alumiinia pois, muuten ne ei kestä tiukkaa kanttailua ja on eka montun jälkeen solmussa. Ja pitäähän niissä tavaraa olla ettei ne murru VOIMAN alla!
                Eiköhän ne ole nuo halvat "lyijyvalutpyörät" mitkä menevät solmuun ensimmäisestä töyssystä. Harvemmin laatuvanteilla esiintyy ongelmia. Jos vanteiden pitäisi olla painavat, niitä tehtäisiin jostain muusta materiaalista kuin alumiinista.

                Vai onko joku saanut kevyet laatuvanteet kanttailemalla rikki?
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                • Suutari
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 3064
                  • Suomi

                  #38
                  Originally posted by Vilikki
                  Muista että vanteissa pitää olla paljon tavaraa ja niiden kuuluu olla painavat eli ei saa olla kaiverrettu puolien takaa "ylimääräistä" alumiinia pois, muuten ne ei kestä tiukkaa kanttailua ja on eka montun jälkeen solmussa. Ja pitäähän niissä tavaraa olla ettei ne murru VOIMAN alla!
                  olihan tämä sitten varmaan vitsi
                  Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                  -Official BTCF-Sauna Team-
                  -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                  -Team BTCF Top Alcohol-
                  -Team Pimp My Bride-
                  TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                  R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                  R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                  526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                  Comment

                  • f1zz
                    GTi:stä tuttu
                    • Sep 2003
                    • 1468
                    • Veikkola

                    #39
                    Juu eikös romualumiini paina aika paljon.

                    esim rh:n vanteissa on puolan takana sellanen 25mm tuki"palkki" joten puola näyttää ohuelta mutta takapuolelta katottuna se on paksu..

                    alession vika on ulkonäkö -> sen ehdoilla suunnitellaan vanteen muut ominaisuudet.

                    taas esim MAK vanteet ovat niin hepposia ja ohuita että ajat ojan pohjalle niin ne ovat soikeat. nimim kokemusta.

                    Comment

                    • nahis
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 161
                      • vaasa

                      #40
                      Meneehän tuo et 13 alle mutta tulee myös ulos kaarista aika lailla.
                      BMW 320IM-86.BMW325IM-87.BMW 318I TOURING-92.VW Vento-96 td.

                      Comment

                      • HJP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1282
                        • Helsinki

                        #41
                        Kysyisin seuraavaa e36 autojen vanteista/renkaista tietäviltä:

                        Mikä profiili olisi passeli 16" vanteille, kun haluan leveydeksi 205? Auto on e36 coupe jossa m-tech alusta. Vanteet ovat 7,5 tuumaa leveät, et on 35.

                        Vanhat renkaat oli 225, mutta niin leveitä en sinne halua enää laittaa, kapeemmatkin välttää ja sopii paremmin omaan ajoon.

                        Tarjolla olisi lähinnä 50 tai 55 profiili, kumpihan olisi parempi, 50 profiililla vanteen + renkaan korkeus olisi 611mm, ja 55 profiililla n. 631mm. Itse ajattelin että jos 50 profiiliset laittaisi, niin ei ainakaan täyttäisi kaaria liikaa.

                        Mitä ihmiset on maksaneet 205/50-16 renkaista, eniten kiinnostaa hyvien renkaiden hinnat...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎