Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykii. Sammuu...Korjaamolle... Ja taas nykii!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cojootti
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 155

    Nykii. Sammuu...Korjaamolle... Ja taas nykii!!

    Moi.

    Mun auto(E46 328) nykii kihhdytettäessä, puuroutuu täysin ja melkein sammuu tai sammuu. Käynnistys... ja sammuu heti. Tätä muutaman kerran kunnes jää käyntiin. Tyhäkäynti ei seilaa eikä myöskään kulutusmittari. Muutenkin kulutus ok. Vikakoodeja ei ole, Maffi vaihdettu uuteen orkkikseen. Ilman maffin johtoa vikatilassa kuitenkin toimii.

    Oiskohan myös tässä se kampianturi sökö?

    Niin juu, nykii myös osakaasulla.
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    #2
    Bensapumppu tullut tiensä päähän?
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D

    Comment

    • Cojootti
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 155

      #3
      Ei oikeen voi olla kun toimii kuitenkin vika ohjelmalla hyvin. Tuntuu siltä ettei vika ole päällä kylmänä.

      Comment

      • Cojootti
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 155

        #4
        No ei täältä tunnu kauheesti apuja tulevan. Anyway, käyn kuitenki maanantaina ostamassa sen kampianturin.

        Comment

        • K.S.
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 649
          • Espoo

          #5
          or not
          Last edited by K.S.; 13-12-2008, 12:31.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Jos ilman maf:in piuhaa toimii hyvin niin korjaantuuko kammentunnistin aina sillä hetkellä kun piuha on irti?:think
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Rahu View Post
              Jos ilman maf:in piuhaa toimii hyvin niin korjaantuuko kammentunnistin aina sillä hetkellä kun piuha on irti?:think
              Luin nähtävästi vain rivien välit :think Varaohjelmahan korjaa nähtävästi ainakin lamban ja maffin arvot laskennallisiksi..Ja jos maffi on vaihdettu silmät kääntyy lamban suuntaan.
              Nokkaantureitahan näissä on myös mennyt, onkohan varaohjelmalla siihen osaa taikka arpaa
              Last edited by K.S.; 06-12-2008, 19:50.

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #8
                Ja tuo nokkaanturi ei jätä nähtävästi heti vikakoodiakaan, vaan toimii ensin "puoliteholla" ennenkuin hajoaa lopullisesti

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Tämän kirjoitin ko.aiheesta tuonne tekniikan puolelle, eli:
                  e46:ssa on AINA mu52TU/tai m54 moottori jossa vikaantuvaa kampiakselin asentotunnistinta koneen tupäässä ei ole lainkaan.
                  Ongelmasi viittaa muutenkin nimenomaan jompaan kumpaan nokka-akselin asentotunnistimeen(js veikata pitää, niin imunokan tunnistin)....ei siis missään tapauksessa kampiakselin asentotunnistimeen, eikä myöskään missään tapauksessa massamittariin.
                  Eli tuo massamittarin vaihto on ihan puhdas kusetus

                  Comment

                  • Cojootti
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 155

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Tämän kirjoitin ko.aiheesta tuonne tekniikan puolelle, eli:
                    e46:ssa on AINA mu52TU/tai m54 moottori jossa vikaantuvaa kampiakselin asentotunnistinta koneen tupäässä ei ole lainkaan.
                    Ongelmasi viittaa muutenkin nimenomaan jompaan kumpaan nokka-akselin asentotunnistimeen(js veikata pitää, niin imunokan tunnistin)....ei siis missään tapauksessa kampiakselin asentotunnistimeen, eikä myöskään missään tapauksessa massamittariin.
                    Eli tuo massamittarin vaihto on ihan puhdas kusetus
                    Vanha massamittari oli hajalla. Nyt on tehot ja väännöt kohdallaan ja vastaa kaasuun rivakasti. Nykiminen vaan ei poistunut joten sen täytyy johtua erillisestä viasta.

                    En tiedä tästä E46:sta mutta ainakin 528:ssa missä tätä moottoria on on myös hajoava kampianturi malleissa ennen 9/98.
                    Last edited by Cojootti; 06-12-2008, 21:02.

                    Comment

                    • Cojootti
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 155

                      #11
                      Originally posted by Cojootti View Post
                      Vanha massamittari oli hajalla. Nyt on tehot ja väännöt kohdallaan ja vastaa kaasuun rivakasti. Nykiminen vaan ei poistunut joten sen täytyy johtua erillisestä viasta.

                      En tiedä tästä E46:sta mutta ainakin 528:ssa missä tätä moottoria on on myös hajoava kampianturi malleissa ennen 9/98.
                      Jos vika on nokka-anturissa se on ainakin helppo vaihtaa.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Cojootti View Post

                        En tiedä tästä E46:sta mutta ainakin 528:ssa missä tätä moottoria on on myös hajoava kampianturi malleissa ennen 9/98.
                        e39 on e39 ja e46 on e46....
                        Eli usko nyt huviksesi, e46:ssa ei ole milloinkaan ollut singlevanos m52 konetta, vaan tuo uudempi tuplavanos m52/m54 moottori, jossa ei todellakaan ole vikaantuvaa kampitunnistinta koneen etupäässä....kuten ei vikaantuvia massamittareitakaan(mikäli aina ollut kiinni orggis suodatin)?

                        Comment

                        • Cojootti
                          Bimmer Rookie
                          • May 2007
                          • 155

                          #13
                          Enhän ole niin väittänytkään. Aina parempi kun ei ole vikaantuvaa mallia. Juuri siksi asia askarrutti koska E39:ssä tätä kuulemma voi olla. Mutta hyvä näin ja taas ollaan viisaampia. Massamittarin vaihdon jälkeen moottori vastaa kaasuun ripeämmin ja on SELVÄSTI puhdikkaampi alakierroksilla. Ja orggis suodatin. Mutta toi "nykiminen" on vielä harmina. Tätä ei ole vielä tapahtunut kylmällä koneella. Vähän ihmetytti myös se että kun ajoin motin kunnolla lämpimäksi(20-30km), ei auto nykinyt yhtään. Kun sitten pysähdyin kaupassa käymään(15min) ja lähdin kotiin päin, hetken kuluttua taas nykäisi pari kertaa ihan osakaasulla. Paheni sitten niin että oli pistettävä auto tiensivuun kun ei ajosta tullut mitään(pyttyjä ei kuitenkaan putoa pois rivistä). Pientareella "tyhjäkäynnillä" kierrokset pomppi siinä 400-800 r/pm. Sammutin ja nyppäsin massamittarin piuhan irti. Hyvin pelasi taas kotiin asti.

                          Tänään kun kävin töissä(massamittarin piuha kiinni) auto tuntui pelaavan hyvin koko meno ja paluumatkan. Paluumatkalla annoin tarkoituksella välillä ihan kunnolla monoakin.

                          Vikaohjelmalla ainakin toimii. Käyn kohta uudestaan luetuttamassa vikakoodit. Voisi ehkä olla lambda vika. Kylmänä toimii mutta kun kone on lämmin niin kävisi liian laihalla. Vai mitä ootte mieltä?

                          Comment

                          • Cojootti
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 155

                            #14
                            Originally posted by Cojootti View Post
                            Enhän ole niin väittänytkään. Aina parempi kun ei ole vikaantuvaa mallia. Juuri siksi asia askarrutti koska E39:ssä tätä kuulemma voi olla. Mutta hyvä näin ja taas ollaan viisaampia. Massamittarin vaihdon jälkeen moottori vastaa kaasuun ripeämmin ja on SELVÄSTI puhdikkaampi alakierroksilla. Ja orggis suodatin. Mutta toi "nykiminen" on vielä harmina. Tätä ei ole vielä tapahtunut kylmällä koneella. Vähän ihmetytti myös se että kun ajoin motin kunnolla lämpimäksi(20-30km), ei auto nykinyt yhtään. Kun sitten pysähdyin kaupassa käymään(15min) ja lähdin kotiin päin, hetken kuluttua taas nykäisi pari kertaa ihan osakaasulla. Paheni sitten niin että oli pistettävä auto tiensivuun kun ei ajosta tullut mitään(pyttyjä ei kuitenkaan putoa pois rivistä). Pientareella "tyhjäkäynnillä" kierrokset pomppi siinä 400-800 r/pm. Sammutin ja nyppäsin massamittarin piuhan irti. Hyvin pelasi taas kotiin asti.

                            Tänään kun kävin töissä(massamittarin piuha kiinni) auto tuntui pelaavan hyvin koko meno ja paluumatkan. Paluumatkalla annoin tarkoituksella välillä ihan kunnolla monoakin.

                            Vikaohjelmalla ainakin toimii. Käyn kohta uudestaan luetuttamassa vikakoodit. Voisi ehkä olla lambda vika. Kylmänä toimii mutta kun kone on lämmin niin kävisi liian laihalla. Vai mitä ootte mieltä?

                            Ja paskat! Tilasin oman koodinlukijan. Pitäisi tulla parissa päivässä. Katotaan.

                            Comment

                            • gubbe89
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 314
                              • Mouhijärvi

                              #15
                              Kyllä tämä lambdavikaan viittaisi. Ilmeisesti ilmamassamittarin johdon irrottaminen myöskin ottaa lambdan pois pelistä eli siirtää ECUn ns. open-loop tilaan? Ainakin sinun autossasi, minun ikivanha Motronic ei tätä tee ainakaan.

                              Oma E34 teki tuota viallisella lambdalla, että joskus alkoi nykiä ihan kelvottomasti ja tyhjäkäynti seilasi 300-1500rpm välillä, eli melkein sammui ja taas keräsi varvia ja taas melkein sammui jne. Kun käytti kierroksia hetken korkeammalla nykiminen lakkasi. Myös sammuttaminen ja uudelleenkäynnistäminen auttoi hetkeksi.

                              Viaksi totesin lambdan, koska alkoi välittömästi käymään kunnolla, kun otti johdon irti. Johto kiinni toimi kuitenkin hyvin <4krpm, jolloin ECU on open loop-tilassa jälleen ja käyttää valmiita arvoja. Vika korjaantui uudella lambdalla täysin. Lambda on merkkiä NGK/NTK ja hintaa oli 59€. Marmoritiskillä myytävää alkuperäistä lambdaa ei tarvitse ostaa, vaan tuollainen NTK todistetusti toimii hyvin yli 300tkm. Autot ovat tietysti täysin erilaisia nyt, mutta yleiseti vikoja voi diagnosoida samaan malliin kaikissa autoissa.
                              nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                              nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                              nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                              ex. E34 525 TDS Touring -93
                              ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                              ex. Yamaha YZF 1000R -02
                              ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                              ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                              ex. E34 535i -88
                              ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                              ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎