Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MET
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 200
    • Lappeenranta

    520i ei käynnisty

    Auto teki sitten tenän eilisaamuna. Startatessa sahasi ihan nätisti, mutta ei käynnistynyt. Starttasin uudestaan, niin startti alkoi hyytyä ja ei sahannut enää kunnolla. Lopuksi ei sahannut enää ollenkaan. Avainta kääntäessä kierroslukumittarin viisari heiluu kuin hullun mulkku ja jotkut releet napsuu takapenkin alla. Auto lähtee työntämällä käyntiin ja toimii ihan täydellisesti.

    Vian ei pitäisi olla solenoidissa eikä itse startissa. Akkukaan ei ole tyhjä, on kokeiltu myös apuvirran kanssa.

    Tuo viisarin heiluminen viittaisi siihen, että virtaa pääsee jostain läpi.

    Tänään lähden tuota selvittelemään, mutta olisiko jollain aiempaa kokemusta kyseisestä hämmingistä?
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

    #2
    ei oo kokemusta mut kato sielt takapenkin alta et onko siel kosteutta tai muuten päässy liittimet/releet hapettumaan...
    kuullostaa aika oudolta vialta.:think
    voi tietysti olla myös virtalukossakin vikaa...

    Comment

    • MET
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 200
      • Lappeenranta

      #3
      starttihan se

      Äsken kävin tutkailemassa ja kyllä se vaikuttaisi siltä, että starttimoottori on paskana. Kysymys kuuluukin, että mistä saa huomenna uuden? 12V 2,0l kone siis kyseessä ja Lappeenrannasta pitäisi löytyä.

      PS. Ja kiitos sille E36- kuskille ja kaverilleen työntöavusta!
      Last edited by MET; 11-12-2008, 18:28.

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #4
        Kuinka startissa voi olla vika jos se kerran pyöritti?
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • MET
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 200
          • Lappeenranta

          #5
          Taisi olla siinä sen startin viimeiset pyöräytykset

          Herätevirtaa tulee, solenoidi on kunnossa ja vaikka akusta nappaa virtaa suoraan startille, niin ei inahdakkaan enää.

          Tuo startti on vähän oireillut aikaisemminkin ja meni nyt sitten lopullisesti paskaksi. Onneksi ei ole paha homma vaihtaa.

          Comment

          • Betrunken
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 458
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by MET View Post
            Kysymys kuuluukin, että mistä saa huomenna uuden? 12V 2,0l kone siis kyseessä ja Lappeenrannasta pitäisi löytyä.
            E34 520/525 --90 (12-ventt M20-moott).95.00

            Motonetistä näyttäisi olevan ainakin myynissä.. ja lappeenrannasta löytyy
            Voipi sieltä käydä kyselemässä
            (Oletan että autosi on E34)

            Linkki vielä: http://www.motonet.fi/
            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
            EX:
            -Bmw E28 518i
            -Saab 9000
            -Lada 2105
            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

            Comment

            • MET
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 200
              • Lappeenranta

              #7
              Varastotilanne kertoo, että Lappeenrannan myymälästä ei löydy. Mutta startti on löytynyt foorumin kautta ja pikaviesteillä on tullut apua muutenkin. Kiitoksia vain kaikille, näyttäisi olevan tosi hyvä meininki tällä boardilla.

              Comment

              • mie
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 219

                #8
                Originally posted by MET View Post
                Auto teki sitten tenän eilisaamuna. Startatessa sahasi ihan nätisti, mutta ei käynnistynyt. Starttasin uudestaan, niin startti alkoi hyytyä ja ei sahannut enää kunnolla. Lopuksi ei sahannut enää ollenkaan. Avainta kääntäessä kierroslukumittarin viisari heiluu kuin hullun mulkku ja jotkut releet napsuu takapenkin alla. Auto lähtee työntämällä käyntiin ja toimii ihan täydellisesti.

                Vian ei pitäisi olla solenoidissa eikä itse startissa. Akkukaan ei ole tyhjä, on kokeiltu myös apuvirran kanssa.

                Tuo viisarin heiluminen viittaisi siihen, että virtaa pääsee jostain läpi.

                Tänään lähden tuota selvittelemään, mutta olisiko jollain aiempaa kokemusta kyseisestä hämmingistä?
                mulla vippaili mittariston viisarit ja releet räpisi kun oli akku tyhjä. ootko koittanu toisella akulla jos akku menny ni ei auta vaikka antaa lisävirtaa.

                Comment

                • MET
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 200
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Eipä kokeiltu uuden akun kanssa. Silloin kun toi jätti ensimmäisen kerran käynnistymättä ne viisarit heiluivat, mutta ei ole tehnyt sitä sen jälkeen. Suoraan ajosta tullessa kokeiltiin tuota käynnistystä "suoralla" virralla, eli vedettiin piuha plusnavasta suoraan startille ja se ei edes inahtanut. Releet tosin napsuivat iloisesti. Täytyy vielä tuo akkuhomma kokeilla, mutta epäilisin vahvasti, että akku ei ole hajonnut yhdessä yössä täysin varoittamatta.

                  Mutta kun tarkemmin ajattelee, niin eihän se mahdottomuus ole, että ajossa auto toimii hyvin, mutta akku on sen verran rikki, että se ei jaksa edes yrittää startata.

                  Mutta nyt hakemaan uusi startti kun kaupat on jo sovittu

                  Comment

                  • MET
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 200
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Samaa paskaa...

                    Tää vika ei nyt täysin ole vieläkään korjautunut.

                    Eli se edellinen startti oli kyllä paskana. Uuden startin (Kiitokset Salakelle!)kanssa sahaa taas iloisesti ja lähtee käyntiin kun auto on lämmin.

                    Kylmänä ei meinaa saada käyntiin millään. Sahaa vaikka akun tyhjäksi ja lupaileekin välillä, mutta ei käynnisty. Muutaman kerran on tehnyt poikkeuksen ja lähtenyt viimeisillä voimilla pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin(0-5 asteen pakkasilla). Hetken aikaa haisee bensa käynnistymisen jälkeen, eli jotain hämminkiä on sytytyksessäkin. Mutta saa siis bensaa.

                    Työntämällä/mäkilähdöllä lähtee käyntiin ja käy nätisti korotettua tyhjäkäyntiä. Ajossa toimii oikein nätisti.

                    Viittaisiko tää esim. lämpötila-anturin vikaan? Anturilta tulee väärää tietoa-> ecu luulee koneen olevan lämpimämpi ja siksi antaa väärällä tavalla bensaa tms.?

                    Ei ole vielä tää Bemareiden sielunelämä ihan tuttua, niin saatte vähän valistaa

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by MET View Post
                      Viittaisiko tää esim. lämpötila-anturin vikaan? Anturilta tulee väärää tietoa-> ecu luulee koneen olevan lämpimämpi ja siksi antaa väärällä tavalla bensaa tms.?
                      Mahdollista kyllä. Eihän kuse mistään bensaa tulolinjalta? Tulpat,antaako kipinää,puola? Ei se oikein mikää anturikaan voi olla jos lämpimänä toimii normaalisti(pois lukien lämpötila-anturi).

                      Comment

                      • marko.m
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 333
                        • Keminmaa

                        #12
                        Originally posted by MET View Post
                        Viittaisiko tää esim. lämpötila-anturin vikaan? Anturilta tulee väärää tietoa-> ecu luulee koneen olevan lämpimämpi ja siksi antaa väärällä tavalla bensaa tms.?

                        Ei ole vielä tää Bemareiden sielunelämä ihan tuttua, niin saatte vähän valistaa
                        Tämä tulis ekana mieleen kans. Mulla oli entisessä nissanissa se lämpötila-anturi sökö eikä kirveelläkään lähteny kylmänä käyntiin. Lämpimänä lähti hyvin. Myös kaverilla oli e30 325:ssa sama vika, paitsi että oli vain anturista johto poikki. Jos on m20 mossa niin anturi on muistaakseni koneen etupäässä oikealla puolen (takaa katottuna) flektin takana.
                        Last edited by marko.m; 07-01-2009, 22:25.
                        316i e46 -04.
                        Ex. 525i e34 -91

                        Comment

                        • MET
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2004
                          • 200
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Löysinkin tuolta toisesta topikista noita arvoja mitä sen anturin pitäis näyttää. Täytyy huomenna käydä vähän mittailemassa ja ihmettelemässä. Ei oikein näillä keleillä ole mukavaa ajella epävarmalla autolla... Näytti olleen myös motonetissä myynnissä jonkinlaisia lämpötila-antureita ja hinnatkaan ei olleet mitään kauheita. Eiköhän tää tästä ala selvitä

                          Comment

                          • marko.m
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 333
                            • Keminmaa

                            #14
                            Jos vetämällä lähtee oikein hereästi käyntiin niin silloin saattaa olla vika myös virtalukon pohjassa. Samassa nissanissa oli mulla seki vika että startatessa avain kääntyi liikaa ja virtalukossa kääntyi jotenkin käymisvirran kontaktit erilleen. Tämä korjaantui kun startatessa ei kääntänyt avainta aivan ääriasentoon.
                            316i e46 -04.
                            Ex. 525i e34 -91

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16494
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by marko.m View Post
                              Jos on m20 mossa niin anturi on muistaakseni koneen etupäässä oikealla puolen (takaa katottuna) flektin takana.
                              Ei vaan termarin kotelossa venakopan etupään vieressä, syylärin molemmat letkut tulee siihen viereen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎