Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sytytysjohdoista kysyttävää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mumtsi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 282
    • Kotka

    Sytytysjohdoista kysyttävää

    Mulla on semmoinen ropleema tuon M20B25 (vanhempi motronic vm. 87) koneen kanssa että se käy viidellä pytyllä kylmällä koneella tyhjäkäyntiä. Mittailin sytytysjohtojen resistanssit ja ne näyttivät kaikki noin 5,94kohm - 6,04kohm. Huomasin samalla täällä juttuja lukiessani että tuosta 6 pytyn tulpanjohdon ympäriltä pitäisi löyty jokin anturi? Kysymys siis kuuluukin että pitäisikö tästä koneesta tuo anturi löytyä, sitä kun ei tässä ole? Sytytysjohdot näyttävät olevan Beru merkkiä eli todennäköisesti on vaihdettu joskus, eikös alkuperäiset ole Bremit?
    - Isi mikä toi on?
    - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    laitas se auto käyntiin, ja nykäise yks kerrallaan tulpan johdoista irti ja kuuntele muuttuuko käynti, niin saat selville sen mikä pytty sieltä on pimeenä.
    ja rupeet sit ettii sitä vikaa...joka on todnäk tulpassa tai johdossa!
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • Mumtsi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 282
      • Kotka

      #3
      Tosiaankin nuo sytytysjohdot vaikuttivat ihan hyviltä. Täytyy sitten vain aloittaa vaihtamalla tulpat. Ihmettelin myös kun tyhjäkäyntikierrokset tuntuu aika alhaisilta, sanotaanko että neula on 500-1000 välistä 1/3 kohdalla. Säädetäänkö tyhjäkäynti ihan vain ruuvia kääntämällä? Niin ja käyntiongelmat häviää kun antaa hiukan kierroksia tai kun kone lämpenee. Tosin lämpöisenäkin tyhjäkäynnillä tuntuu että hiukan yskii putkeen, että välillä olisi sytytyskatko.
      - Isi mikä toi on?
      - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16460
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Mumtsi View Post
        Tosiaankin nuo sytytysjohdot vaikuttivat ihan hyviltä. Täytyy sitten vain aloittaa vaihtamalla tulpat. Ihmettelin myös kun tyhjäkäyntikierrokset tuntuu aika alhaisilta, sanotaanko että neula on 500-1000 välistä 1/3 kohdalla. Säädetäänkö tyhjäkäynti ihan vain ruuvia kääntämällä? Niin ja käyntiongelmat häviää kun antaa hiukan kierroksia tai kun kone lämpenee. Tosin lämpöisenäkin tyhjäkäynnillä tuntuu että hiukan yskii putkeen, että välillä olisi sytytyskatko.
        Motronicista EI säädetä tyhjäk. kotikonstein eli näpit irti kaikista ruuveista, kaasuläpän- ja vaijerin varsinkin. Läpän kuuluu olla kokonaan kiinni eikä vaijeri saa kantaa tyhjäkäynnillä !

        Comment

        • Mumtsi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 282
          • Kotka

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Motronicista EI säädetä tyhjäk. kotikonstein eli näpit irti kaikista ruuveista, kaasuläpän- ja vaijerin varsinkin. Läpän kuuluu olla kokonaan kiinni eikä vaijeri saa kantaa tyhjäkäynnillä !
          Mutta eikös tyhjäkäynti pitäisi olla n. 850rpm? Tuntuu vähän turhan alhaiselta tällä hetkellä, joka tuskin korjaantuu tulppia vaihtamalla.
          - Isi mikä toi on?
          - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Seokset pitäis olla suht kohdallaan että olis tuon n.850rpm.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Mumtsi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 282
              • Kotka

              #7
              Originally posted by JJT View Post
              Seokset pitäis olla suht kohdallaan että olis tuon n.850rpm.
              Tälläisiä arvoja tuli päästömittauksessa:
              CO-pitoisuus: 1,92
              HC-pitoisuus: 229
              CO2-pitoisuus: 13,30
              O2-pitoisuus: 0,94

              Seosmittarilla ei ole seoksia katsottu. Vaikuttaisiko mahdollisesti tuon 6 pytyn anturin puuttuminen noihin tyhjäkäynnin kierroksiin?
              - Isi mikä toi on?
              - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Mumtsi View Post
                Vaikuttaisiko mahdollisesti tuon 6 pytyn anturin puuttuminen noihin tyhjäkäynnin kierroksiin?
                Ei. Toimii vähintää kohtuullisesti ilmankin.

                Onko sitä edes siinä vanhemmassa versiossa?

                Tyhjäkäynti tasautuu varmasti huomattavasti, jos saat kaikki sylinteri käymään kokoajan.
                Olli.

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #9
                  vaiha nyt ekana ne tulpat, sen jälkeen virranjakaja auki nastojen tarkistus+puhdistus, ja hiilen kunnon tarkastus, ja samalla luonnollisesti pyörijän tsekkaus.

                  nämä nyt ekana teet, menee 20min.
                  ei tarvitse täällä arpoa mikä siinä on vikana jos ei tehdä mitään
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎