Mulla on semmoinen ropleema tuon M20B25 (vanhempi motronic vm. 87) koneen kanssa että se käy viidellä pytyllä kylmällä koneella tyhjäkäyntiä. Mittailin sytytysjohtojen resistanssit ja ne näyttivät kaikki noin 5,94kohm - 6,04kohm. Huomasin samalla täällä juttuja lukiessani että tuosta 6 pytyn tulpanjohdon ympäriltä pitäisi löyty jokin anturi? Kysymys siis kuuluukin että pitäisikö tästä koneesta tuo anturi löytyä, sitä kun ei tässä ole? Sytytysjohdot näyttävät olevan Beru merkkiä eli todennäköisesti on vaihdettu joskus, eikös alkuperäiset ole Bremit?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sytytysjohdoista kysyttävää
Collapse
X
-
laitas se auto käyntiin, ja nykäise yks kerrallaan tulpan johdoista irti ja kuuntele muuttuuko käynti, niin saat selville sen mikä pytty sieltä on pimeenä.
ja rupeet sit ettii sitä vikaa...joka on todnäk tulpassa tai johdossa!-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
-
-
Tosiaankin nuo sytytysjohdot vaikuttivat ihan hyviltä. Täytyy sitten vain aloittaa vaihtamalla tulpat. Ihmettelin myös kun tyhjäkäyntikierrokset tuntuu aika alhaisilta, sanotaanko että neula on 500-1000 välistä 1/3 kohdalla. Säädetäänkö tyhjäkäynti ihan vain ruuvia kääntämällä? Niin ja käyntiongelmat häviää kun antaa hiukan kierroksia tai kun kone lämpenee. Tosin lämpöisenäkin tyhjäkäynnillä tuntuu että hiukan yskii putkeen, että välillä olisi sytytyskatko.- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Comment
-
-
Originally posted by Mumtsi View PostTosiaankin nuo sytytysjohdot vaikuttivat ihan hyviltä. Täytyy sitten vain aloittaa vaihtamalla tulpat. Ihmettelin myös kun tyhjäkäyntikierrokset tuntuu aika alhaisilta, sanotaanko että neula on 500-1000 välistä 1/3 kohdalla. Säädetäänkö tyhjäkäynti ihan vain ruuvia kääntämällä? Niin ja käyntiongelmat häviää kun antaa hiukan kierroksia tai kun kone lämpenee. Tosin lämpöisenäkin tyhjäkäynnillä tuntuu että hiukan yskii putkeen, että välillä olisi sytytyskatko.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMotronicista EI säädetä tyhjäk. kotikonstein eli näpit irti kaikista ruuveista, kaasuläpän- ja vaijerin varsinkin. Läpän kuuluu olla kokonaan kiinni eikä vaijeri saa kantaa tyhjäkäynnillä !- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostSeokset pitäis olla suht kohdallaan että olis tuon n.850rpm.
CO-pitoisuus: 1,92
HC-pitoisuus: 229
CO2-pitoisuus: 13,30
O2-pitoisuus: 0,94
Seosmittarilla ei ole seoksia katsottu. Vaikuttaisiko mahdollisesti tuon 6 pytyn anturin puuttuminen noihin tyhjäkäynnin kierroksiin?- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Comment
-
-
Originally posted by Mumtsi View PostVaikuttaisiko mahdollisesti tuon 6 pytyn anturin puuttuminen noihin tyhjäkäynnin kierroksiin?
Onko sitä edes siinä vanhemmassa versiossa?
Tyhjäkäynti tasautuu varmasti huomattavasti, jos saat kaikki sylinteri käymään kokoajan.Olli.
Comment
-
-
vaiha nyt ekana ne tulpat, sen jälkeen virranjakaja auki nastojen tarkistus+puhdistus, ja hiilen kunnon tarkastus, ja samalla luonnollisesti pyörijän tsekkaus.
nämä nyt ekana teet, menee 20min.
ei tarvitse täällä arpoa mikä siinä on vikana jos ei tehdä mitään-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
Comment