Asensin viikonloppuna lämmityksen huohottimeen ja samalla laippasin EGR:lle menevän putken. Nämä siis tapahtuivat samassa "remontissa". Sitten olin lähdössä tallilta ja keltainen moottorivalo pamahti mittariin ensimmäisissä liikennevaloissa. Arvelin tämän johtuvan laipasta ja kävin ottamassa pois sen, mutta valo palaa edelleen. Kuuluisko tuon valon sammua automaattisesti vai pitääkö se nollauttaa jossakin? Tai sitten valon palaminen johtuu jostain aivan muusta mikä on täysin mahdollista kun on sunnuntai ja alkaa uusi viikko. Nimittäin niin kauan kun auto on ollut minulla (n. 1kk) niin tyyli on ollut "uusi viikko, uusi vika"
Ja imusarjan läpät on poistettu pari viikkoa sitten.
Moottorivalon nollautuminen (Asia kunnossa)
Collapse
X
-
Kerrohan nyt kuitenkin, että miten asia tuli kuntoon...Originally posted by Pete83 View PostAsensin viikonloppuna lämmityksen huohottimeen ja samalla laippasin EGR:lle menevän putken. Nämä siis tapahtuivat samassa "remontissa". Sitten olin lähdössä tallilta ja keltainen moottorivalo pamahti mittariin ensimmäisissä liikennevaloissa. Arvelin tämän johtuvan laipasta ja kävin ottamassa pois sen, mutta valo palaa edelleen. Kuuluisko tuon valon sammua automaattisesti vai pitääkö se nollauttaa jossakin? Tai sitten valon palaminen johtuu jostain aivan muusta mikä on täysin mahdollista kun on sunnuntai ja alkaa uusi viikko. Nimittäin niin kauan kun auto on ollut minulla (n. 1kk) niin tyyli on ollut "uusi viikko, uusi vika"
Ja imusarjan läpät on poistettu pari viikkoa sitten.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
-
Keltainen moottorivalo sammu itsestään. Kerkesin ajaa laipan poiston jälkeen jotain 10-15km ja pari starttausta oli välissä. Onkohan tuossa jokin aika/km-systeemi että nollautuu itsestään jos vika on häipynyt.Originally posted by JTP View PostKerrohan nyt kuitenkin, että miten asia tuli kuntoon...Toyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
Comment
-
Tuo uudempi N kone "tajuaa" jos ei se enää saakaan pakokaasuja sisuksiinsa ja sytyttää siitä johtuen vikavalon palamaan muttaa sammunee kyllä tovin ajon jälkeen kun tilanne on korjattu, vanhemmissa moottorimalleissa se ei sitä tee.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Tuntuu tuolla matkalla juu päättävän sytyttääkö tuon keltaisen moottorivalon vai sammuttaako sen. Itse huomasin tuon molemmin päin kun oli MAF ongelmia. Auto siis 540iA E39 -99.Originally posted by Pete83 View PostKeltainen moottorivalo sammu itsestään. Kerkesin ajaa laipan poiston jälkeen jotain 10-15km ja pari starttausta oli välissä. Onkohan tuossa jokin aika/km-systeemi että nollautuu itsestään jos vika on häipynyt.
Comment
-
Siis noissa vanhemmissa ei sytytä ollenkaan vai sytyttää, mutta ei "tajua" sammuttaa ilman nollausta. Mitenkähän käy jos tulppaa alipaineletkun? Jos huomas laipan niin huomaa varmasti tulppauksenkiOriginally posted by Rahu View PostTuo uudempi N kone "tajuaa" jos ei se enää saakaan pakokaasuja sisuksiinsa ja sytyttää siitä johtuen vikavalon palamaan muttaa sammunee kyllä tovin ajon jälkeen kun tilanne on korjattu, vanhemmissa moottorimalleissa se ei sitä tee.
Toyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
Comment
-
Ei sytytä ainoastaan merkityksetön vikakoodi jää muistiin. Tulppaus ja laipan laitto käytännössä sama asia.Originally posted by Pete83 View PostSiis noissa vanhemmissa ei sytytä ollenkaan vai sytyttää, mutta ei "tajua" sammuttaa ilman nollausta. Mitenkähän käy jos tulppaa alipaineletkun? Jos huomas laipan niin huomaa varmasti tulppauksenki
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
Comment