Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335/535 PROcede asennuskokemusta kenelläkään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viri
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 35
    • Turku

    BMW 335/535 PROcede asennuskokemusta kenelläkään?

    Tuli tilattua Amerikasta moottoriin pientä piristystä hyvän tarjouksen johdosta


    sekä



    Kysymys kuuluu että onko foorumilaisia joilla mahdollisesti kokemusta laitteen asennuksesta??

    Vaikka ei sen pitäisi mikään vaikee homma olla mutta kuitenkin...
    F01 740dx LCI 2013 M-Sport

    ex X5 3.0sd - 08
    ex E92 335iA -07
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Tuon jälkimmäisen tunauksen kanssa kuumanilman saanti on ainakin taattua
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • JonasG
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 2160
      • Porvoo/Helsinki

      #3
      Juu onpas suotimet kummalisessa paikassa, luulis että tehot tippuu kun kone saa pelkkää kuuma ilmaa..

      Comment

      • em_trino
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 50

        #4
        Toivottavasti sait hyvän tarjouksen... Itse hankin JB3:sen. Auto tykkää siitä kun se sutii vielä 70km/h:ssä kakkosella...

        Asennukseen kannattaa varata ekalla kerralla 1-2h aikaa ja tehdä se rauhassa. Ei se ole mikään amerikantemppu, mutta jonkin verran joutuu purkamaan, että pääsee ecuun käsiksi.

        Hankkimasi suodattimet ovat (ilmeisesti?) ihan ok. Jenkit ovat mittailleet imulämpöjä ja ne tippuu ajossa melkein ulkoilman tasolle. Noin 350rwhp:n tasolla niistä alkaa olemaan hyötyä eli juuri nyt, kun auto on lastutettu. Vakioilmalaatikosta alkaa virtaus loppumaan niillämain. Itse en vielä ole siirtynyt kartioihin, tyydyn toistaiseksi K&N paneliin




        Originally posted by viri View Post
        Tuli tilattua Amerikasta moottoriin pientä piristystä hyvän tarjouksen johdosta


        sekä



        Kysymys kuuluu että onko foorumilaisia joilla mahdollisesti kokemusta laitteen asennuksesta??

        Vaikka ei sen pitäisi mikään vaikee homma olla mutta kuitenkin...
        "Tieto siitä, että konepellin alla on voimaa, rauhoittaa"

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          Tuon jälkimmäisen tunauksen kanssa kuumanilman saanti on ainakin taattua
          Eikö siellä ole välijäähdytin kuitenkin mukana niin onko tuolla nyt mitään merkitystä? Turbot sen kylmän ilman kuumentaa joka tapauksessa.
          Retard Member

          Comment

          • viri
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 35
            • Turku

            #6
            Originally posted by JonasG View Post
            Juu onpas suotimet kummalisessa paikassa, luulis että tehot tippuu kun kone saa pelkkää kuuma ilmaa..
            Tuota itsekin mietin hetken... mutta jos amerikkalaisiin foorumeihin on luottamista niin pitæisi kyllæ olla ihan toimiva ratkaisu, samanlaista variaatiota tuntuvat siellæ suosivan.

            Ja jos menee ns. vituiks ni sitten vaihdetaan!!
            F01 740dx LCI 2013 M-Sport

            ex X5 3.0sd - 08
            ex E92 335iA -07

            Comment

            • JonasG
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 2160
              • Porvoo/Helsinki

              #7
              Originally posted by viri View Post
              Tuota itsekin mietin hetken... mutta jos amerikkalaisiin foorumeihin on luottamista niin pitæisi kyllæ olla ihan toimiva ratkaisu, samanlaista variaatiota tuntuvat siellæ suosivan.

              Ja jos menee ns. vituiks ni sitten vaihdetaan!!
              Ok

              Comment

              • FlyingFinn
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 651

                #8
                Alkoi kiinnostamaan itseänikin tämä kun tuli tuo 335i hankittua. Muutaman sähköpostin olen Vishnutuningin kanssa vaihtanut mutta löytyisikö joltain käyttökokemuksia?

                Comment

                • jad
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 279
                  • Helsinki

                  #9
                  Yhdeltä asiakkaalta otin tuotteen loppujen lopuksi pois, koska meni radalla muutaman kierroksen jälkeen moottori vikatilaan ,koneen lämmetessä yliahtaa.
                  Softapäivitykset eivät auttaneet.
                  Toisessa autossa samavika, mutta ei asiakasta haittaa koska vähemmän rata-ajoa. Kadulla toimii hyvin iloisesti.
                  Noihin saa kyllä suomessa virisoftiakin, itse olen laittanut softan kahteen 135:n ja kolmeen 335:n ja hyvin ovat toimineet.

                  Jos asennusohjeessa kehoitetaan muuttamaan ahtopaineohjauksen letkuja, niin minun kokemuksen mukaan johtaa aina yliahtamiseen/vikatilaan.

                  Näitä rinnakkais ohjainlaitteita on myös:
                  http://store.activeautowerke.com/act...-n54-p112.aspx (toimii)

                  Myös AEM:llä oli vastaava


                  Ei toimi:
                  Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.
                  www.carbonracingteam.fi

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11685
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by jad View Post
                    Yhdeltä asiakkaalta otin tuotteen loppujen lopuksi pois, koska meni radalla muutaman kierroksen jälkeen moottori vikatilaan ,koneen lämmetessä yliahtaa.
                    Softapäivitykset eivät auttaneet.
                    Toisessa autossa samavika, mutta ei asiakasta haittaa koska vähemmän rata-ajoa. Kadulla toimii hyvin iloisesti.
                    Noihin saa kyllä suomessa virisoftiakin, itse olen laittanut softan kahteen 135:n ja kolmeen 335:n ja hyvin ovat toimineet.

                    Jos asennusohjeessa kehoitetaan muuttamaan ahtopaineohjauksen letkuja, niin minun kokemuksen mukaan johtaa aina yliahtamiseen/vikatilaan.

                    Näitä rinnakkais ohjainlaitteita on myös:
                    http://store.activeautowerke.com/act...-n54-p112.aspx (toimii)

                    Myös AEM:llä oli vastaava


                    Ei toimi:
                    http://www.burgertuning.com/jb2.html
                    Noita vastaavia yliahtamisongelmia -> vikamoodi on aika monessa noissa softapaketeissa eikä tarvi edes mennä radalle.

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1462
                      • Area 03

                      #11
                      Itse en oli ikinä syttynyt näihin JB/ProCede...eikä ole käynyt mielessäkään laittaa tuollaista,kun 650€ saa Hariselta (Karalan hintaa en tiedä) autoonsa optimoidun softan.

                      Sitten mitä näihin ilmanottoihin ja IC updeittauksiin,niin sama kuin heittää €:ja kadulle...eipä ole paljon hyötyä,tai rahalle ei saa vastinetta.Jos tarkemmin on tutkinut N54 rakennetta,niin huomaan että siellä on paljon muitakin "muutoskohteita" ennen kuin edellä mainituista saisi kunnon hyödyn...Itse olen räätälöidyn softan ja Catittomien DP:n puolesta puhuja.Niihin kannattaa satsata,muut härpäkkeet jättää sikseen tai sitten jos kunnolla haluaa HC modata niin asia erikseen.Silloin sitten täytyykin tehdä paljon muutoksia,ensiksi hävittää ne "mikki hiiri" turbot konepellin alta ym ym.
                      Last edited by b mutteri kasa; 27-03-2011, 18:52.
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5419
                        • S:t Karins

                        #12
                        Originally posted by b mutteri kasa View Post
                        Itse en oli ikinä syttynyt näihin JB/ProCede...eikä ole käynyt mielessäkään laittaa tuollaista,kun 650€ saa Hariselta (Karalan hintaa en tiedä) autoonsa optimoidun softan.
                        Sanos muuta. Äijät ostaa monen kympin autoja ja pihtaa muutamaa satasta kunnon softasta ...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • FlyingFinn
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 651

                          #13
                          Originally posted by kt0510 View Post
                          Sanos muuta. Äijät ostaa monen kympin autoja ja pihtaa muutamaa satasta kunnon softasta ...
                          Ja mitähän etua tuolla softalla saa verrattuna esim. Procede:en? Ainakin Proceden asennus vaikuttaa helpolta ja sen voi tehdä itsekin. Lisäksi tyytyväisiä käyttäjiä näyttää olevan paljon ympäri maailmaa. Noita Karalan ja Harisen tuunauksia on muutama Suomessa joten kovin laajaa kokemusta ei voi olla.

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1462
                            • Area 03

                            #14
                            Originally posted by FlyingFinn View Post
                            Noita Karalan ja Harisen tuunauksia on muutama Suomessa joten kovin laajaa kokemusta ei voi olla.
                            No itsellä ainakin Harisen softa ja tyytyväinen olen ollut.Taitaa tälläkin foorumilla jo muutamalla olla Harisen/Karalan softaama auto.

                            Toisinkuin kuin yhdellä tyypillä...oli autossaan JB3 ja piti tulla jenkkisivujen mukaan n.350-360 rwhp...mutta kuinkas kävikään kun otettiin pikkurepäisy omaa "nuha pumppuani" vastaan...eli nämä JB ym.viri virit on jotain maan ja taivaan välistä...

                            Kun auto säädetään penkissä,siinä samalla nähdään että kaikki toimii niin kuin pitää ym.

                            Jokainen laittaa autoonsa mitä haluaa ja miten haluaa...
                            Last edited by b mutteri kasa; 28-03-2011, 18:39.
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5419
                              • S:t Karins

                              #15
                              Originally posted by FlyingFinn View Post
                              Ja mitähän etua tuolla softalla saa verrattuna esim. Procede:en?.
                              Koska softa räätälöidään autokohtaisesti (kateilla/ilman katteja ym.). Jää kaikki vikatilaan menot ym. harmit pois. Tehot optimoidaan myös autosi/sinun toivomuksen mukaan.

                              Originally posted by FlyingFinn View Post
                              Ainakin Proceden asennus vaikuttaa helpolta ja sen voi tehdä itsekin. Lisäksi tyytyväisiä käyttäjiä näyttää olevan paljon ympäri maailmaa..
                              Ihan varmasti näin koska nuo käyttäjät eivät tiedä paremmasta tai ei ole softaajaa lähistöllä.

                              Originally posted by FlyingFinn View Post
                              Noita Karalan ja Harisen tuunauksia on muutama Suomessa joten kovin laajaa kokemusta ei voi olla.
                              Ei se Karala noita softia tee vaan ne tehdään ihan muualla. Tätä perussoftaa sitten Mikakin muokkaa tarpeen mukaan.

                              Ihan vapaa valintahan tuo on, mutta ihmetyttää vaan tuo rahan säästö tässä kohtaa.

                              Itse kierrän kyllä kaukaa nuo kartiofiltteri/boxivirivehkeet...
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎