Announcement

Collapse
No announcement yet.

Time Main Injection ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kari hoo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 85
    • Kymenlaakso

Time Main Injection ??

Moi!

Kyttäilin tuossa oman E39 vehkeen lämpiämättömyyden takia livedataa CS:n kautta, ja jäi ihmetyttämään moisen position arvon seilaaminen, eli Time main injection vaihteli moottorin tyhjäkäynnillä arvosta 400 - 700 us :think(myysekunteja, kun ei tuota myytä ollu näppiksissä). Time Pre injection oli kutakuinkin 300 myysekuntia...

Mitä arvo oikein meinaa ja ennenkaikkea mitä tuo vaihteluväli on - kierrokset olivat kuitenkin melkotarkkaa 750 rpm. Aiemmin olen huokaillut koslani puutumista - oisko tuossa yhtään syy-yhteyttä? Pienessä mielessä ajattelin vaikutusta esim nokan asentotunnistimen toimimattomuuteen tms.

niin - lämmöt jäivät alle 60 asteeseen , vaikka olin puristanut egr-venttiilin kierrota jäähdytysputken linttaan, taitaa mennä pääventtiilistä läpi..

kiitokset etukäteen jos joku viisas vaivautuu kommentoimaan...
  • gubbe89
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 314
    • Mouhijärvi

Olen todennäköisesti väärässä, mutta heitetään nyt vähän mutua kehiin. Eli voisi olettaa ECU:n olevan juuri Open loop- ja Closed loop-tilojen rajamailla, eikä se osaa päättää kumpaa käyttää.

Open loopissa seos on rikkaammalla, ainakin omassani lambda-arvo tipahtaa 0,7 tuntumaan pakokaasumittarissa, kun lambdan ottaa pois. Tällöin ECU on Open loop-tilassa. Kun ECU on Closed loopissa, on lambda-arvo 1,05. Putki vuotaa kyllä vähän. Ja taas kun seos menee rikkaammalle, syötetään enempi polttoainetta. Kyseessähän on ruiskutusaika. Ja löytyy se µ näppäimistöstä(AltGr+M) .

Vai mahtaakohan olla kyseessä dieselkäyttöinen laite, kun EGR on jäähdytetty? En ainakaan bensoissa ole nähnyt jäähdytettyä ikinä.

Oli diesel- tai bensamoottori, ilmamassamittari vaikuttaa myöskin ruiskutusaikoihin. Etenkin dieselissä vuotavat suuttimet aiheuttavat ruiskutusaikojen epätasaisuutta kun ECU yrittää korjata arvoja kohdalleen. Mutta eikös noissa dieseleissäkin ole lambdat? Yhtään en ole niihin perehtynyt, enkä ole aikeissakaan sen enempiä, mutta tällaisen käsityksen olen saanut.
    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
    ex. E34 525 TDS Touring -93
    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
    ex. Yamaha YZF 1000R -02
    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
    ex. E34 535i -88
    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

Comment

• jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1372
      • Oulainen

ei oo lambdaa ainakaan -99 530d.ssä.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

Comment

• Kari hoo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 85
        • Kymenlaakso

Originally posted by gubbe89 View Post
        Vai mahtaakohan olla kyseessä dieselkäyttöinen laite, kun EGR on jäähdytetty? En ainakaan bensoissa ole nähnyt jäähdytettyä ikinä.

Oli diesel- tai bensamoottori, ilmamassamittari vaikuttaa myöskin ruiskutusaikoihin. Etenkin dieselissä vuotavat suuttimet aiheuttavat ruiskutusaikojen epätasaisuutta kun ECU yrittää korjata arvoja kohdalleen. Mutta eikös noissa dieseleissäkin ole lambdat? Yhtään en ole niihin perehtynyt, enkä ole aikeissakaan sen enempiä, mutta tällaisen käsityksen olen saanut.

Joo - kyllä diisseli on kyseessä 525d vm 02..

Löytyykös ton livedatan puolelta arvoja jotka mittais tuon syötön ennakon toimivuutta ? tietäiskö sitä kautta onko sillä puolen vikaa - motin ääni kun tahtoo mennä väliin kiihdyttäessä "melko" raa“aksi..

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎