Announcement

Collapse
No announcement yet.

tehoputkisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mäkinen
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 5

    tehoputkisto

    e39 523 -96 mallia bemari,kuinka paljon tehot kasvaa tehoputkistolla ja mitä sellainen maksais??????????
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    #2
    Originally posted by mäkinen View Post
    e39 523 -96 mallia bemari,kuinka paljon tehot kasvaa tehoputkistolla ja mitä sellainen maksais??????????
    Tehot kasvaa korvien välissä = ääntä tulee lisää. Ei se vakioputkisto noilla tehoilla vielä ahdista.

    Hinnastoja löytynee esim. Marteliuksen sivuilta.
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

    Comment

    • metanolman83
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 249
      • itä suomi

      #3
      eli kannattaa lyödä perään vaan jotkut tarvike pärinäpörinäpöntöt. alle 100€/kpl. TOSIN voi olla toisten mielestä liiankin kovat äänet varsinkin matkaa ajaessa. mutta tehot vallan tuplaantuu ainakin näin talvikelissä


      mutta jos tosiaan haluat laadukkaan putkiston niin siihen menee semmoinen 500-1000€

      Comment

      • Rudenorth
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 2415
        • Iisalmi

        #4
        Jos vähän soundia haluaa niin kannattaa vähän ennemmän sijoittaa ja ostaa esim. Supersprintin mallistosta takavaimennin.

        Siitä vain selailemaan:
        MB W204 C320 CDI
        Kawasaki Ninja ZX-7R

        Comment

        • Noppe
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 535
          • Veneen alla

          #5
          Originally posted by Rudenorth View Post
          Jos vähän soundia haluaa niin kannattaa vähän ennemmän sijoittaa ja ostaa esim. Supersprintin mallistosta takavaimennin.
          Jos tarkoitit vähän = eli todellakin vähän ääntä niin sitten Supersprint on vaihtoehto, mutta jos vähänkään enemmän haluaa mökää niin kääntyisin johonkin muuhun.

          Itsellä oli yhdessä autossa ja ei hirveästi vakuuttanut äänien perusteella.

          Comment

          • Rudenorth
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 2415
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by Noppe View Post
            Jos tarkoitit vähän = eli todellakin vähän ääntä niin sitten Supersprint on vaihtoehto, mutta jos vähänkään enemmän haluaa mökää niin kääntyisin johonkin muuhun.

            Itsellä oli yhdessä autossa ja ei hirveästi vakuuttanut äänien perusteella.
            Kyllä, mutta itse pidänkin että esim. juuri e39 murisee herrasmiesmäisesti. Mutta tämäkin on makuasia.
            MB W204 C320 CDI
            Kawasaki Ninja ZX-7R

            Comment

            • Skena
              BTCF Hallitus
              • Dec 2004
              • 1332
              • Masala, Suomen Chicago

              #7
              Vallan huvittava kysymys,
              mutta Supersprint putkistolla saat muhevammat äänet ja se ei ole halpaa putkistoa, tilaa suoraan saksasta schmiedmann.de tai orange-tuning.de

              tehoa et yksinään putkistolla saa juurikaan paljoa lisää mut se on alku.
              Paserati

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Tähän väliin sopii taas legendaarinen vastaus... Jos tehoa haluat lisää ja haluat pitää vastaavan e39:n, niin vaihda 528:iin. Jos vielä tehoa haluaa lisää, niin siihen voi sitten miettiä vaimentimen vaihtoa ja M50 imusarjan vaihtoa, mistä on jo oikeasti hyötyä, eikä maksa paljoa.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Jos dynottaa ilman vaimentimia ja katteja niin sillähän se selviää paljonko putken vaihdolla korkeintaan saadaan..
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • m5 lemans
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 190
                    • espoo

                    #10
                    Samaa mieltä monen muun kanssa ettei ne tehot paljon kasva vaihtamalla putkistoa, mutta kyllä pirssiin voi saada 5-10% till JOS vaihtaa koko satsin, eikä ainoastaan n.s. cat-back systeemin. Elikkä downpipet, race-katit, putkisto ja takavaimintimet ja sitten ne 5-10% VOI tulla. Jos on kyse "vaan" takapöntöistä niin vaikutus on mitätön - mutta hinta ihan erilainen (500 €?).

                    Mulla alla Supersprintin X-pipe ja Kellener Motorsportin SuperSound takapöntöt...hinta koko satsille yli pari tonnia (mutta silloinhan on tuplaputkisto ja pöntöt; M5). Downpipet ja racekatit ja kolme tonnia + till ainakin. Nelos- tai kutoskoneelle satsi maksaa ehkä pari kolme tonnia?

                    Comment

                    • rick the rocket
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 191
                      • Mänts

                      #11
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Tähän väliin sopii taas legendaarinen vastaus... Jos tehoa haluat lisää ja haluat pitää vastaavan e39:n, niin vaihda 528:iin. Jos vielä tehoa haluaa lisää, niin siihen voi sitten miettiä vaimentimen vaihtoa ja M50 imusarjan vaihtoa, mistä on jo oikeasti hyötyä, eikä maksa paljoa.
                      Tosin tähän kohtaan täytyy lisätä, ettei omassa 328:ssa imusarjanvaihto m50 sarjaan tehnyt muuta kuin vääntöjen 20-30 häviämisen ja tehopiikin nousun 500 kierrosaluetta ylemmän tehojen pysyessä samoissa...
                      E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                      Comment

                      • Erh4be
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 341
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Jos tehoa haluat lisää ja haluat pitää vastaavan e39:n, niin vaihda 528:iin.
                        No eipä tuossa autonvaihdoksessakaan noin kymmentä heppaa enempää saada jos sitäkään eli putkisto 523:een voi olla jo ihan varteenotettava vaihtoehto...
                        E90 325i M-Sport -06
                        --------------------------
                        Ex: E36 325i Coupe -94
                        Ex: E39 523i -98

                        Comment

                        • Gonzalez
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 2632
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by rick the rocket View Post
                          Tosin tähän kohtaan täytyy lisätä, ettei omassa 328:ssa imusarjanvaihto m50 sarjaan tehnyt muuta kuin vääntöjen 20-30 häviämisen ja tehopiikin nousun 500 kierrosaluetta ylemmän tehojen pysyessä samoissa...

                          Onko tämä tulos sen jälkeen kun sait autosi tekniikan muilta osin kuntoon, lämpöongelman ym. hoidettua ja käytit uudelleen penkissä? Epäilen...
                          530d GT F07 2010
                          325i E30 Cabriolet 1987

                          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                          Comment

                          • Bones
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 267
                            • Lahti

                            #14
                            Originally posted by Erh4be View Post
                            No eipä tuossa autonvaihdoksessakaan noin kymmentä heppaa enempää saada jos sitäkään eli putkisto 523:een voi olla jo ihan varteenotettava vaihtoehto...
                            Tuosta 528 on vaan helpompi saada niitä hevosia enemmän kuin 523 jos meinaa tehdä muutakin kuin vaihtaa pelkän putkiston.

                            Comment

                            • Erh4be
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 341
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Bones View Post
                              Tuosta 528 on vaan helpompi saada niitä hevosia enemmän kuin 523 jos meinaa tehdä muutakin kuin vaihtaa pelkän putkiston.
                              Juu tiedetään ihan omasta kokemuksestakin, mutta siis pelkästään jos vakiosta 528:sta puhutaan niin ei se tehoero ole mikään kovin merkittävä tuohon 523:een verrattuna. Väännössä onkin sitten enemmän eroa, mutta tehoistahan tässä puhuttiin

                              Eipä tuosta 528:sta siitäkään ihan pikkurahalla kovin paljoa oteta irti, että kyllä se täytyy mennä sitten suoraan kasikoneisiin jos haluaa helpolla reilusti lisää paukkua
                              E90 325i M-Sport -06
                              --------------------------
                              Ex: E36 325i Coupe -94
                              Ex: E39 523i -98

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎