Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miksi joissakin tuning bemareissa on sisällä rautakehikko?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 230
    • Varsinais-Suomi

Miksi joissakin tuning bemareissa on sisällä rautakehikko?

Olen nähnyt tuning lehdissä, että joissakin bemareissa, ja ehkä lienee muunkin merkkisissä autoissa, on takapenkin päällä rautakehikko. Sen merkitys on jäänyt minulle arvoitukseksi. Eli miksi neljälle henkilölle tarkoitetun auton takaosa tehdään sellaiseksi, ettei siellä voi enää istua? :think
    Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

Now: Lamborghini Gallardo 2006
    Bmw E39 520 i M5 look (98)

• Nisti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 705
    • På Gränsen

Ne on turvakaaret, joita käytetään esim ralli ja rata-autoissa. Pitävät kabiinin kasassa jos vaikka auto kiepsahtaa katolleen jne.. säilyy kuski mahdollisimman ehjänä. Jäykistävät myös koria, jolloin ajo-ominaisuudet paranevat.
    "MURPHY'S LAW"
    "Whatever can go wrong will go wrong,
    and at the worst possible time,
    in the worst possible way"

Comment

• bmwbil
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 230
      • Varsinais-Suomi

Originally posted by Nisti View Post
      Ne on turvakaaret, joita käytetään esim ralli ja rata-autoissa. Pitävät kabiinin kasassa jos vaikka auto kiepsahtaa katolleen jne.. säilyy kuski mahdollisimman ehjänä. Jäykistävät myös koria, jolloin ajo-ominaisuudet paranevat.
      Kiitos tiedosta.
      Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

Now: Lamborghini Gallardo 2006
      Bmw E39 520 i M5 look (98)

Comment

• Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

Sama juttu lippalakin kanssa. Lippahan on tarkoitettu siinä siihen, että se suojaa auringolta - miksi jotkut pitää lakkia väärinpäin sitten päässä tai sivulla jou-tyyliin, eihän ne silmät siellä ole. Sama pätee pipoihin - jos ei olisi villakudosta, vaan vaikkapa nahkajäljitelmää, niin ei taida paljon lämmittää.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍