Announcement

Collapse
No announcement yet.

kytkimen työsylkky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eexi
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 2
    • turku

    kytkimen työsylkky

    eli kiesi olis Bmw e36 v.92 1.6i

    kerpeles
    nyt otti ohraleipää eli kyseisestä vekottimesta hajos yön aikana kytkimen työsylinteri no eikun uutta hakemaan tänään iltapäivällä, eikun auto ylös vanha pois ja utta tilalle huolella istutettuna*suorassa* ja tasakiristystä ja letkupaikalleen ja ilmaamaan*pullo ja letku systeemillä* no siinä kädellä polkimesta painellen pikkuhiljaa ja nestettä seuraten eikä ota onnistuakseen no ei ku pieni hetki kuuluu *kilin kolin* imettelin et mitäs ny tippu ja mistä sit heräs pieni pelko ..
    mietintää hetki ja sylkky irti ja PRKL sylkystä tippunu akseli mutta miksi ??? ja millä pois ilman laatikon pudotusta ???
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Saattaa onnistua semmosella taipusarunkosella ottimella missä päässä pieni "koura" joka puristuu kun ottimen toisestapäästä vetää. Mutta se kannattaa tutkia miks se sinne putos, eikö akseli osunut haarukan koloon vai onko kytkin ja mahdollisesti haarukan toisessapäässä oleva muovitappi niin kulunut ettei sylinterissä riitä enää pelivara?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • eexi
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 2
      • turku

      #3
      do dii ongelma ratkaistu taas liikkuu omin voimin...

      ratkaisu: noin 30cm sopivaa johtoa ja sopiva mangeetin palanen ja hetipitiliimalla kines, sitten pilkille :P ja *joidenkin* yrityksen jälkeen onnistus saamaan pois asti eli loppu hyvin = kaikki hyvin

      Comment

      • marko.m
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 332
        • Keminmaa

        #4
        Asiaa vähän sivuten.
        Eikö työsylinterin tappi kuuluis olla sisällä silloin kun sylinteri on "lepoasennossa"? Mulla oli uuden vaiheloovan työsylinterin tappi ulkona, ja kun sen painaa sisälle niin se pukkautuu itsestään ulos. Onko normaalia? sylinterissä ei ole painetta ja koeilin myös irrottaa ilmausruuvia muttei auttanu. Vai alkaako se toimimaan kun laittaa systeemin kasaan ja ilmaa?
        316i e46 -04.
        Ex. 525i e34 -91

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16501
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by marko.m View Post
          Asiaa vähän sivuten.
          Eikö työsylinterin tappi kuuluis olla sisällä silloin kun sylinteri on "lepoasennossa"? Mulla oli uuden vaiheloovan työsylinterin tappi ulkona, ja kun sen painaa sisälle niin se pukkautuu itsestään ulos. Onko normaalia? sylinterissä ei ole painetta ja koeilin myös irrottaa ilmausruuvia muttei auttanu. Vai alkaako se toimimaan kun laittaa systeemin kasaan ja ilmaa?
          Sylkyssä on heikohko jousi joka painaa tappia ulospäin.

          E: Siis normaali systeemi, kiinni ja kovaa ajoa.
          Last edited by jr66; 13-01-2009, 13:45.

          Comment

          • marko.m
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 332
            • Keminmaa

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Sylkyssä on heikohko jousi joka painaa tappia ulospäin.
            Niin joo. Se on tavallaa vain apuvoimana ja tappi painuu sisälle kun laittaa laatikon paikalle.
            316i e46 -04.
            Ex. 525i e34 -91

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎