Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i Ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemmu318
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 54
    • Mikkeli

    318i Ongelmat

    Eli aika uutena bemarin omistajana kaipaisin vähän tietoja mikä 1.8 jetronic ruiskukoneessa mättää..eli huomasin tuossa että puola kuumenee aika rankasti,tuskin normaalia?puola on vaihdettu edellisen omistajan toimesta,siis uusi.

    Toinen ongelma on että auto nykii tietyissä nopeuksissa,tietyllä vaihteilla,eli joku tietty kierrosluku.esim nelosvaihteella 80km/h on aikamoista nykimistä.kiekkakelloo ei oo joten en tiedä milä kierroksilla.oisko joku letku tai anturi rikki?vai liittyskö tohon puolan kuumenemiseen? kertokaa ihmees vinkkejä ni tarkistellaan,noi kun sais kuntoon ni hyvä ois
    Kiitos jo etukäteen vastaajille...
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 826
    • Iittala

    #2
    Re: 318i Ongelmat

    Originally posted by Bemmu318
    Eli aika uutena bemarin omistajana kaipaisin vähän tietoja mikä 1.8 jetronic ruiskukoneessa mättää..eli huomasin tuossa että puola kuumenee aika rankasti,tuskin normaalia?puola on vaihdettu edellisen omistajan toimesta,siis uusi.

    Toinen ongelma on että auto nykii tietyissä nopeuksissa,tietyllä vaihteilla,eli joku tietty kierrosluku.esim nelosvaihteella 80km/h on aikamoista nykimistä.kiekkakelloo ei oo joten en tiedä milä kierroksilla.oisko joku letku tai anturi rikki?vai liittyskö tohon puolan kuumenemiseen? kertokaa ihmees vinkkejä ni tarkistellaan,noi kun sais kuntoon ni hyvä ois
    Kiitos jo etukäteen vastaajille...
    Ilmamääränmittarin liuska kulunu, likanen tai joku muu osa sieltä?
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • Bemmu318
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 54
      • Mikkeli

      #3
      Jees,eli tänään oli tarkotus ottaa toi ilmamäärämittari irti ja kattoo mitä sille tekis,muita ideoita nyt sit samalla ennen kun lähden pellin alle rymyämään?
      tuo puola homma ois aika kiinnostava tietää et mikä siinä mättää kun ei kuulus mun mielestä kuumeta noin julmatusti

      Comment

      • Japi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 276
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Bemmu318
        Jees,eli tänään oli tarkotus ottaa toi ilmamäärämittari irti ja kattoo mitä sille tekis,muita ideoita nyt sit samalla ennen kun lähden pellin alle rymyämään?
        tuo puola homma ois aika kiinnostava tietää et mikä siinä mättää kun ei kuulus mun mielestä kuumeta noin julmatusti
        Puola kuumenee aika reippaasti, osittain johtuen sijainnistaan.
        Jos puola on alkuperäinen Bosch, ei ole syytä huoleen.
        Jos puolestaan tarvike, kannattaa vaihtaa suosiolla alkuperäiseen.
        Täältä löytyy lisäpuintia asiasta.


        Nykimiseen voi olla montakin syytä, todennäköisin syy on ilmamäärämittari, kuten aiemmin todettiinkin. Suosiolla vaan kansi auki ja siirtää viisarin urattomalle alueelle (VAROVASTI!!!) ja puhdistaa kunnolla.
        "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
        -Tuntematon
        ex-E30 318i -87
        droF Mondeo STW (eka ja vika...)

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by Japi
          Originally posted by Bemmu318
          Jees,eli tänään oli tarkotus ottaa toi ilmamäärämittari irti ja kattoo mitä sille tekis,muita ideoita nyt sit samalla ennen kun lähden pellin alle rymyämään?
          tuo puola homma ois aika kiinnostava tietää et mikä siinä mättää kun ei kuulus mun mielestä kuumeta noin julmatusti
          Puola kuumenee aika reippaasti, osittain johtuen sijainnistaan.
          Jos puola on alkuperäinen Bosch, ei ole syytä huoleen.
          Jos puolestaan tarvike, kannattaa vaihtaa suosiolla alkuperäiseen.
          Täältä löytyy lisäpuintia asiasta.


          Nykimiseen voi olla montakin syytä, todennäköisin syy on ilmamäärämittari, kuten aiemmin todettiinkin. Suosiolla vaan kansi auki ja siirtää viisarin urattomalle alueelle (VAROVASTI!!!) ja puhdistaa kunnolla.

          K-Jetronic vai L-Jetronic?
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Bemmu318
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 54
            • Mikkeli

            #6
            Joo eilen otin sen kannen auki putsailin,urat tosiaan on tullu siihen piirilevyyn viisarin kohdalle mut en usklatanu siihen viisariin koskee.Saako sen siirrettyä siitä viisarin juuresta olevalla ruuvilla?
            Urat tosiaan vaan jollain tietyllä alueella että siitä se nykiminen varmaan johtuu kun kovemmassa vauhdissa ei enää nykimistä ilmene.Johtuukohan muuten tosta samasta se että tyhjäkäynti aaltoilee?

            Niin ja se on k-jetronic

            Comment

            • Japi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 276
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Bemmu318
              Joo eilen otin sen kannen auki putsailin,urat tosiaan on tullu siihen piirilevyyn viisarin kohdalle mut en usklatanu siihen viisariin koskee.Saako sen siirrettyä siitä viisarin juuresta olevalla ruuvilla?
              Niin ja se on k-jetronic
              Itse olen varovasti hieman siirtänyt piirilevyä, sekä taivuttanut hieman viisaria.
              Piirilevyn siirto on suositeltavin vaihtoehto, sitä saa hieman liikautettua porailematta reikiä suuremmiksi.

              K-Jetistä minulla ei ole kokemusta, joten en osaa auttaa tuohon tyhjäkäyntiongelmaan.
              (L-jetissä tuon aiheuttaa tyypillisesti imuvuoto taikka jumittava lisäilmaluisti)
              "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
              -Tuntematon
              ex-E30 318i -87
              droF Mondeo STW (eka ja vika...)

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Originally posted by Bemmu318
                Joo eilen otin sen kannen auki putsailin,urat tosiaan on tullu siihen piirilevyyn viisarin kohdalle mut en usklatanu siihen viisariin koskee.Saako sen siirrettyä siitä viisarin juuresta olevalla ruuvilla?
                Urat tosiaan vaan jollain tietyllä alueella että siitä se nykiminen varmaan johtuu kun kovemmassa vauhdissa ei enää nykimistä ilmene.Johtuukohan muuten tosta samasta se että tyhjäkäynti aaltoilee?

                Niin ja se on k-jetronic
                K-jetronikissa ei ole ilmamäärämittaria joten l-jetti sulla on kun sellainen kerta löytyy?...

                Comment

                • Bemmu318
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 54
                  • Mikkeli

                  #9
                  Originally posted by Henski
                  Originally posted by Bemmu318
                  Joo eilen otin sen kannen auki putsailin,urat tosiaan on tullu siihen piirilevyyn viisarin kohdalle mut en usklatanu siihen viisariin koskee.Saako sen siirrettyä siitä viisarin juuresta olevalla ruuvilla?
                  Urat tosiaan vaan jollain tietyllä alueella että siitä se nykiminen varmaan johtuu kun kovemmassa vauhdissa ei enää nykimistä ilmene.Johtuukohan muuten tosta samasta se että tyhjäkäynti aaltoilee?

                  Niin ja se on k-jetronic
                  K-jetronikissa ei ole ilmamäärämittaria joten l-jetti sulla on kun sellainen kerta löytyy?...
                  M10B18 Bosch K-Jetronic E21/318i, E30/318i, E28/518i
                  Virheellistä tietoo tai sit siihen on vaihettu ruisku joka on aika epätodennäköstä.mä sanoin tuolla aikasemmin et oon uus näitten bemareitten kans mutta että luulin tietäväni edes ruiskun tyypin..

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    K-Jetti on täysin mekaaninen ruisku joten siinä ei ole piirilevyllistä ilmamäärämittaria... määräjakaja vai mikäs ny olikaan vaan säännöstelee. siitä määräjakajalta sit pitäis mennä suoraa pensaputket KANNESSA oleviin täysin mekaanisiin suuttimiin (ei ensimmäistäkään sähköjohtoa)...

                    Sen sijaan l-jetissä on ilmamäärämittari ja imusarjassa sähköiset suuttimet... lisäksi on melkolailla erinäköä...

                    Comment

                    • Bemmu318
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 54
                      • Mikkeli

                      #11
                      Originally posted by Henski
                      K-Jetti on täysin mekaaninen ruisku joten siinä ei ole piirilevyllistä ilmamäärämittaria... määräjakaja vai mikäs ny olikaan vaan säännöstelee. siitä määräjakajalta sit pitäis mennä suoraa pensaputket KANNESSA oleviin täysin mekaanisiin suuttimiin (ei ensimmäistäkään sähköjohtoa)...

                      Sen sijaan l-jetissä on ilmamäärämittari ja imusarjassa sähköiset suuttimet... lisäksi on melkolailla erinäköä...
                      Uskottava se on kun en itse tiedä jos noin on ni sit se luultavasti on l-jetronic.koska kuitenkin sieltä löysin piirilevyllisen ilmamäärämittarin ja suuttimillekin johdot menee :juo

                      Comment

                      • Japi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 276
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Bemmu318
                        M10B18 Bosch K-Jetronic E21/318i, E30/318i, E28/518i
                        Virheellistä tietoo tai sit siihen on vaihettu ruisku joka on aika epätodennäköstä.mä sanoin tuolla aikasemmin et oon uus näitten bemareitten kans mutta että luulin tietäväni edes ruiskun tyypin..
                        Oliko tuo tieto "virallisen penariklubin" sivuilta?
                        Siellä tosiaan on virhe tämän osalta...
                        "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                        -Tuntematon
                        ex-E30 318i -87
                        droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                        Comment

                        • Bavaria
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2002
                          • 494

                          #13
                          Originally posted by Japi
                          Originally posted by Bemmu318
                          M10B18 Bosch K-Jetronic E21/318i, E30/318i, E28/518i
                          Virheellistä tietoo tai sit siihen on vaihettu ruisku joka on aika epätodennäköstä.mä sanoin tuolla aikasemmin et oon uus näitten bemareitten kans mutta että luulin tietäväni edes ruiskun tyypin..
                          Oliko tuo tieto "virallisen penariklubin" sivuilta?
                          Siellä tosiaan on virhe tämän osalta...
                          Muistaakseni ensimmäisissä 318i E30:ssä oli k-jetti. Tosin ei tainnut olla kun yhden mallivuoden ajan.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎