Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun jännite (Oli: Kysymyksiä ja vastauksia tekniikkaan liittyen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    Akun jännite (Oli: Kysymyksiä ja vastauksia tekniikkaan liittyen)

    Tähän threadiin voi laittaa pieniä kysymyksiä tekniikkaan liittyen, jos katsoo ettei kysymys vaadi omaa thread:iaan.

    Vähemmän kuormitusta foorumille, matalempi kynnys kysyä ja laajempaa käsittelyä vaativat threadit eivät huku pikkukysymyksiin. Jos vielä jäisi sticky:ksi, tulisivat vastauksetkin nopeammin ja threadi pysyisi paremmin hengissä. Kysymyksiä ja vastauksia thread:in voisi monistaa mun mielestä muutamaan muuhunkin aihealueeseen (esim. hifi).

    Noniin, aloitan pelin tyhmällä kysymyksellä, eli paljonko akussa on normaali volttimäärä pakkasella kylmäkäynnistyksessä (eli ennenkuin startataan ja laturi pyörii)? Mulla oli tänään 12.3V ja ei jaksanu mopo lähteä käyntiin.
    Last edited by O.K.; 02-02-2009, 18:43.
    P
    R
    N
    D
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    #2
    Se tuo automobiilin akkumulaattorin pitäis puskea levossaan jonkun 12,6-12,8 volttia. Se 12,3 volttia on suunnilleen akun puoliteho, alle 12 volttia tarkoittaa että akku on tyhjä, kuiva, kaput.

    Monta kertaa miettiny, että tällainen topiikki olis hyvä olla. Äkkiä nastaa.
    E39 ja E91

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

      #3
      Miksi tehdä tekniikka-topicci tekniikka-alueelle? Eikös tämä alue ole jo kaikkeen tekniikkaan liittyviin kysymyksiin, miksi ne pitäisi laittaa yhteen topicciin? Jos on niin pieni kysymys, ettei halua omaa topiccia tehdä, niin postaa sitten vaikka yleiseen keskusteluun. Alkavat nimittäin ne "isotkin" kysymykset tulla tähän topicciin, nyt oli jo kansien ja osien sopivuuksia kysyvä juttu tässä (siirretty omaksi topiciksi) ja siihen varmaan tulee useampiakin vastauksia. Eikä se foorumi sen enempää kuormitu, vaikka tekeekin uuden topicin.

      Kumminkin jotain tietoa hakiessa joutuu käyttämään hakua. Esim. haulla ei tällaisesta topicista löydä mitään, kun tulee xxx sivua juttua, jotka ei liity siihen mitä itse etsii. Jos taas näyttää tulokset postauksina, niin silloin yksi asiallinen topicci täyttää taas koko hakutulossivun / hakutuloksia tulee useita sivuja.
      Last edited by O.K.; 02-02-2009, 18:44.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by O.K. View Post
        Miksi tehdä tekniikka-topicci tekniikka-alueelle? Eikös tämä alue ole jo kaikkeen tekniikkaan liittyviin kysymyksiin, miksi ne pitäisi laittaa yhteen topicciin? Jos on niin pieni kysymys, ettei halua omaa topiccia tehdä, niin postaa sitten vaikka yleiseen keskusteluun. Alkavat nimittäin ne "isotkin" kysymykset tulla tähän topicciin, nyt oli jo kansien ja osien sopivuuksia kysyvä juttu tässä (siirretty omaksi topiciksi) ja siihen varmaan tulee useampiakin vastauksia. Eikä se foorumi sen enempää kuormitu, vaikka tekeekin uuden topicin.

        Kumminkin jotain tietoa hakiessa joutuu käyttämään hakua. Esim. haulla ei tällaisesta topicista löydä mitään, kun tulee xxx sivua juttua, jotka ei liity siihen mitä itse etsii. Jos taas näyttää tulokset postauksina, niin silloin yksi asiallinen topicci täyttää taas koko hakutulossivun / hakutuloksia tulee useita sivuja.
        Juurikin näin, miettikääpä tätä pikkukysymystopikkia siinä vaiheessa kun siinä on 23289 postausta niiden näkökulmasta jotka eivät osaa käyttää hakua kunnolla :think

        Tiedätte kyllä vastauksen: KÄYTÄ SITÄ jne...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by BMW View Post
          Noniin, aloitan pelin tyhmällä kysymyksellä, eli paljonko akussa on normaali volttimäärä pakkasella kylmäkäynnistyksessä (eli ennenkuin startataan ja laturi pyörii)? Mulla oli tänään 12.3V ja ei jaksanu mopo lähteä käyntiin.
          Lepojännite ei kerro miksi se muuttuu kun alat sahata. Jos akun jännite ei tipu alle 10V kovalla kuormalla niin hyvä on.
          Last edited by petrolhead; 02-02-2009, 20:56.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            #6
            Lauantaina kattelin E39:n OBC:n näyttämää jännitettä kun istuskelin autossa moottori sammuksissa taukolämpö päällä. Alimmillaan 11,3V näytti tuo lukema, mutta se taisi näyttää eri lukemaa kuin akun navoista yleismittarilla mitattu. Hyvin silti käynnistyi.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎