Kiitoksia vinkeistä kaikille tasapuolisesti! Vihdoin ja viimein vastuspaketti löytyi kuljettajan puolelta kaasupolkimen vierestä. Ruiskautin siihen kontaktisprayta ja hyvin alkoi toimimaan kaikilla puhaltimen nopeuksilla. Mutta hetken päästä ei enään toiminut kuin nelosella. Silmämääräisesti katsottuna vastukset näyttäisivät olevan kunnossa, mutta kuitenkin siinä on ilmeisesti jotain vikaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lämppärin vastuspaketti
Collapse
X
-
Vaikuttaisi siten "kylmäjuotokselta" tai joltain muulta kontaktihäiriöltä. Joko liittimessä on häikkää tai sitten siinä relepaketissa jokin liitos on huono.
Irroita koko paketti ja juota uusiksi kaikki liitokset. Jos itsellä ei pysy kolvi kädessä, anna jollekin kaverille se tejtäväksi. Se ei kummoinen homma pitäisi olla, tosin viittaan nyt vanhempiin malleihin.
t: Timo
Comment
-
-
Siinä vastuspaketissa olevassa lämpöreleessä se vika ilmeisesti oli. Se laukesi omia aikojaan. Olikohan kenties se metalli "väsynyt" tai jotain, kun ei tahtonut oikein yhdistää. Sitä kun ei saanut järkevästi korjattua, niin ohitin lämpöreleen kokonaan kuparilangoilla. Ja nyt puhallin toimii kaikissa asennoissa. Se saa luvan toimia väliaikaisratkaisuna, koska uusi paketti maksaa 35 euroa + toimituskulut.
Comment
-
-
onko kellään käytännön tietoa e34.net sivulla esitetyistä tiedoista että uudemmissa e34:ssa on vastuksilla tehty nopeudensäätö ja vanhemmissa tuolla mosfet "miekalla" (?!) <-- toisin päin kyllä ymmärtäisin tuon mutta että ensin olisi ollu "digi" ja sitten "analoginen" niin = :shock: :roll: .
Comment
-
-
Vaikuttaa kummalliselta että autotehtaat ei osaa mitoittaa näitä lämppärin puhaltimelle meneviä johtoja/piirilevyjä/liittimiä. Ne kenties toimii ja kestää muualla muttei suomen oloissa jossa ko. kampetta tarvitsee tiuhaan.
Melkein autossa kuin autossa, joka minulla on ollut, on ollut sama saatanan vika. Tai sitten olen korjannut sen kaverin autosta.
Paljon virtaa, kuumuu, johtto/liitin sulaa => ongelmat alkaa. Ko. vikoja olen havainnut ja korjannut: BMW:stä, Volvoista, Audeista, Citikoista, Opeleista, Volkkareista, Toyotoista. Eli kyseessä lienee "suomentauti".
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by JeffOriginally posted by SVKBKiitos!
Tuli mieleen, että mikäli juotoskolvi "pysyy kädessä",
kannattaa ensin katsoa millä tavalla vastuspaketti on vaurioitunut ennenkuin menee uutta ostamaan. Saattaa hyvinkin pystyä korjaamaan juottamalla, mikäli vastuslangat vaan ovat ehjiä. Mittaamalla selviää Ei ole kovin monimutkainen laitos.
-Jeff
ps. Vähintään nyt 2,5 litranen pitää ollaSaab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
Comment