Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämppärin vastuspaketti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • novice
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 8

    #16
    Kiitoksia vinkeistä kaikille tasapuolisesti! Vihdoin ja viimein vastuspaketti löytyi kuljettajan puolelta kaasupolkimen vierestä. Ruiskautin siihen kontaktisprayta ja hyvin alkoi toimimaan kaikilla puhaltimen nopeuksilla. Mutta hetken päästä ei enään toiminut kuin nelosella. Silmämääräisesti katsottuna vastukset näyttäisivät olevan kunnossa, mutta kuitenkin siinä on ilmeisesti jotain vikaa.

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #17
      Vaikuttaisi siten "kylmäjuotokselta" tai joltain muulta kontaktihäiriöltä. Joko liittimessä on häikkää tai sitten siinä relepaketissa jokin liitos on huono.

      Irroita koko paketti ja juota uusiksi kaikki liitokset. Jos itsellä ei pysy kolvi kädessä, anna jollekin kaverille se tejtäväksi. Se ei kummoinen homma pitäisi olla, tosin viittaan nyt vanhempiin malleihin.

      t: Timo

      Comment

      • novice
        Newbiemmer
        • Sep 2004
        • 8

        #18
        Siinä vastuspaketissa olevassa lämpöreleessä se vika ilmeisesti oli. Se laukesi omia aikojaan. Olikohan kenties se metalli "väsynyt" tai jotain, kun ei tahtonut oikein yhdistää. Sitä kun ei saanut järkevästi korjattua, niin ohitin lämpöreleen kokonaan kuparilangoilla. Ja nyt puhallin toimii kaikissa asennoissa. Se saa luvan toimia väliaikaisratkaisuna, koska uusi paketti maksaa 35 euroa + toimituskulut.

        Comment

        • bmw e34
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 633
          • raahe

          #19
          onko kellään käytännön tietoa e34.net sivulla esitetyistä tiedoista että uudemmissa e34:ssa on vastuksilla tehty nopeudensäätö ja vanhemmissa tuolla mosfet "miekalla" (?!) <-- toisin päin kyllä ymmärtäisin tuon mutta että ensin olisi ollu "digi" ja sitten "analoginen" niin = :shock: :roll: .

          Comment

          • kole
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 506
            • Joensuu

            #20
            Mullakaan ei toiminut kuin 4 nopeus. Oli sulanut niitti muovista irti ja liitos löystynyt ja ruostunut. Nyt korjattu ja hyvin pelaa.

            Comment

            • SVKB
              Newbiemmer
              • May 2004
              • 14
              • Lahti

              #21
              Vastuspaketti löytyi apukuljettajan puolelta. Merkiltään VALEO.
              (Muita merkkejä taitaa olla ainakin KL-Varaosan mukaan: BEHR & SIEMENS)

              Yksi vastus poikki :( => uusi tilauksessa 8)

              Ja autohan oli: E34 1/90
              Mielestäni kaikki yli KAKSI litraiset ovat aivan liian yliarvostettuja!!!

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #22
                Vaikuttaa kummalliselta että autotehtaat ei osaa mitoittaa näitä lämppärin puhaltimelle meneviä johtoja/piirilevyjä/liittimiä. Ne kenties toimii ja kestää muualla muttei suomen oloissa jossa ko. kampetta tarvitsee tiuhaan.

                Melkein autossa kuin autossa, joka minulla on ollut, on ollut sama saatanan vika. Tai sitten olen korjannut sen kaverin autosta.

                Paljon virtaa, kuumuu, johtto/liitin sulaa => ongelmat alkaa. Ko. vikoja olen havainnut ja korjannut: BMW:stä, Volvoista, Audeista, Citikoista, Opeleista, Volkkareista, Toyotoista. Eli kyseessä lienee "suomentauti".

                t: Timo

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  #23
                  Originally posted by Jeff
                  Originally posted by SVKB
                  Kiitos!
                  Olepa hyvä.

                  Tuli mieleen, että mikäli juotoskolvi "pysyy kädessä",
                  kannattaa ensin katsoa millä tavalla vastuspaketti on vaurioitunut ennenkuin menee uutta ostamaan. Saattaa hyvinkin pystyä korjaamaan juottamalla, mikäli vastuslangat vaan ovat ehjiä. Mittaamalla selviää Ei ole kovin monimutkainen laitos.

                  -Jeff

                  ps. Vähintään nyt 2,5 litranen pitää olla
                  Kannataa vaan muistaa että lanka kuumenee ja sulattaa myös tinan pois sieltä.... eli siis ei kannata niitä lankoja korjailla jos ne on jostain poikki.
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎