Announcement

Collapse
No announcement yet.

323i viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teme e30 320i
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 162
    • Kemijärvi

    323i viritys

    olisko kellään vinkkejä miten sais 323i lisää potkua?vapaavirtaus suodatin&peltisarja olis valmiina yli200hp pitäs päässä ilman turboa.
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3211
    • Nurmijärvi

    #2
    Koita hakua, pitäis löytyä jotain varmaankin.. aika paljon saa tehdä että saa 200heposta ilman ahdinta, mutta tuskimpa toi nyt mahotonta on. Tarttet vaan paljon rahaa. Nokka, kannen työstö, filtteri?, peltisarja, b-paineiden nosto? ym.. Niitä kaikkia perusjuttuja mitä nyt vapareihin tehdään..
    I Believed I Would Die.

    Comment

    • -Tate-
      Moderator
      • Jan 2004
      • 3211
      • Nurmijärvi

      #3
      Niin ja puhutaanhan tässä vanhemmasta 323:istä? E21/E30?
      I Believed I Would Die.

      Comment

      • teme e30 320i
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 162
        • Kemijärvi

        #4
        joo e30 olis kyseessä.alkaa tuolla m20 ajo typäsemään kun ei ole potkua. tallissa olis 2.3 rokulissa jakorullan rikkoutuessa jäi lepäämään ja nyt himottas takaisin.eli viritys olis paikallaan,jos joltain löytys tuo m20 isoventtiili kansi siinä vissiin 4 milliä isommat venttiilit ja minkälainen nokka akseli pitäs laitta että sais lähtee myös alta 4000rpm

        Comment

        • Jacek
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 552
          • Helsinki

          #5
          Et pääse mitenkään järkevällä summalla 2,3L iskutilavuudella 200hv asti. Vaihda 2.7L alakerta, teetätä kansi (325i on 2mm isommat venat 42/36, ei 4mm) ja laita 288 nokka sekä 325i imusarja & kaasuläppä ja iso ilmamäärämittari. Peltisarja & putkisto ja säädätä koko paska penkissä (jakajan ennakot).

          IMHO ei kannata, laita pelkkä 2,7 alakerta ja tyydy siihen n 170-175hv ja 250Nm mitä siitä tulee pikkurahalla (alakerta n 300€ + remppaus n 300€)
          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

          Osia myytävänä

          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5175
            • Kuopio

            #6
            jos olet tekemässä kunnolla M20 konetta... hommaan motronic ruisku härpäkkeet ja sitten vanha M20B20 kansi. M20B25 kansissa on valmiiksi tehty vituilleen kanavat tosi tarkoitukseen, paremmat virtaukset saa M20B20 kannesta loppupeleissä...

            ilmamäärä mittarin voi heittää mäelle ja laittaa mapilla toimimaan homman jolloin saat alakiekoille huomattavasti lisää vääntöjä
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by jani
              M20B25 kansissa on valmiiksi tehty vituilleen kanavat tosi tarkoitukseen, paremmat virtaukset saa M20B20 kannesta loppupeleissä...
              Kanavat on identtiset noissa kansissa, ainoastaan kaasari/K-jetronic kansissa ne on erilaiset

              Väärässä olin muuten tossa eli 20 ja 25 kanavat ei ole samanlaiset vaan niissä on muotoeroa. My Bad :oops:
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • f1zz
                GTi:stä tuttu
                • Sep 2003
                • 1469
                • Veikkola

                #8
                vielä yksi vaihtoehto. Laita megaruutta! Varmasti parempi kuin vakio motronikki. Ja kierroksia koneeseen pitäisi saada jotta teho nousisi. Eli kevyttä mäntää, pitkäkanki, lyhyt isku, yms. 200 hv on ihan haastava tavoite! ei mahdonton.

                BTW miksei turboa?
                En halua alottaa keskustelua " LAITA TURPO, DAA!!" vaan kysyn ihan mielenkiinnosta, miksi ei turboa?

                Comment

                • TONI_VAAN
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 210

                  #9
                  jooh

                  turbo vaan kylkee.
                  se on kaikista helpon tapa

                  ja äläkä unoha välijäähyä

                  luin yhestä vanhasta tuulilasista juttua jonku saksalaisen viripajan rakentamasta 323i turbosta 218hp/295nm irtos ahdinta en muista mikä siinnä oli

                  Comment

                  • qizmo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 234

                    #10
                    Originally posted by Jacek
                    Et pääse mitenkään järkevällä summalla 2,3L iskutilavuudella 200hv asti. Vaihda 2.7L alakerta, teetätä kansi (325i on 2mm isommat venat 42/36, ei 4mm) ja laita 288 nokka sekä 325i imusarja & kaasuläppä ja iso ilmamäärämittari. Peltisarja & putkisto ja säädätä koko paska penkissä (jakajan ennakot).

                    IMHO ei kannata, laita pelkkä 2,7 alakerta ja tyydy siihen n 170-175hv ja 250Nm mitä siitä tulee pikkurahalla (alakerta n 300€ + remppaus n 300€)
                    No onkos tollasessa rakennelmassa miten iso hyöty noista 325sen venttiileistä? eikai se kumminkaan kovin paljoo maksa jos laitattaa siinä kansirempan yhteydessä.

                    Comment

                    • Jacek
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 552
                      • Helsinki

                      #11
                      Re: jooh

                      Originally posted by TONI_VAAN
                      luin yhestä vanhasta tuulilasista juttua jonku saksalaisen viripajan rakentamasta 323i turbosta 218hp/295nm irtos ahdinta en muista mikä siinnä oli
                      Kuullostaa Schnitzeriltä. Suomessakin ainaskin yksi sellainen aikoinaan. Hopeinen 4D E30
                      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                      Osia myytävänä

                      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                      Comment

                      • Jacek
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 552
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by qizmo
                        No onkos tollasessa rakennelmassa miten iso hyöty noista 325sen venttiileistä? eikai se kumminkaan kovin paljoo maksa jos laitattaa siinä kansirempan yhteydessä.
                        En ole koskaan mitannu tollasta konetta ilman 325i venttiilejä ja sitten uudelleen niiden kanssa mutta en usko että saat 10hv niillä. Veikkaisin 7-8hv.

                        Mulla on käytetty sarja tollasiakin jos kiinnostaa mutta uusia saa tarvikkeenakin.
                        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                        Osia myytävänä

                        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                        Comment

                        • jegge
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 121
                          • suomi

                          #13
                          Originally posted by teme e30 320i
                          olisko kellään vinkkejä miten sais 323i lisää potkua?vapaavirtaus suodatin&peltisarja olis valmiina yli200hp pitäs päässä ilman turboa.
                          eikös tuossa 2,3litrasessa ole pidempi isku kuin 2,5litrasessa, jos on niin eikös siitä sais aika helposti noin2,7litrasen, niin ja sit sä tarviit multa virinokan tohon.

                          Jos tuo iskupituus ei pitänyt paikkaansa niin riittää et sen ilmoittaa ei tartte ruveta avautumaan.
                          e21 315, e46 330ci, f33 420

                          Comment

                          • kepaantsa
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2004
                            • 71
                            • lahti

                            #14
                            Lyö suoraan sinne M30B35 motti ja kylkeen sopiva ahdin.Ei maksa hirveitä ja KYLLÄ LÄHTEE!!

                            Comment

                            • Suutari
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 3064
                              • Suomi

                              #15
                              poraus 83.5mmm, uudet/sorvatut pattimännät(kupla)--->n.2.55cc tilavuudeksi. 325i:n venttiilit ja porttaus, 296 tai n.300 asteen nokka/kireemmät venajouset, puristukset jonnekkin 10.5-11 korville.
                              m-sport+ resepti.

                              Ei halpaa jokatapauksessa...
                              Last edited by Suutari; 20-10-2005, 11:20.
                              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                              -Official BTCF-Sauna Team-
                              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                              -Team BTCF Top Alcohol-
                              -Team Pimp My Bride-
                              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎