Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutoskatsastus Saksassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4646
    • Tuusula

    #16
    Kyllä varmasti noita hieman pykälien ylittäviä on leimattu (335:ssä jää kiinni 50ccm:stä) mutta lähinnä kiinnostaisi nuo reilusti yli AKE:n rajojen menevät laitteet.

    Se remmitetty 328 cabriohan oli TÜV-hyväksytty ja tehot olivat varsin maltilliset (luokkaa 30% yli vakiotehojen) joten ne varmasti menevätkin kilpiin kunhan päästötodistukset ovat kunnossa, mutta lähinnä siis nämä 4x vakiotehot ja 2x vakiotilavuuksiset laitteet mietityttävät..
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • shakes
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 2870
      • Lahti

      #17
      Hmm..kun tuossa tarkemmin tarkastelin rekisteriotetta, niin siinä lukee erikoisehtojen kohdalla: Auton entinen rekisterinumero XX-XXXXXX (siis se Saksan numero)

      Voisko olla niin, että ne ei konttorilla oo merkinny kaikkia muutoksia uuteen otteeseen, vaa "linkittäny" tolla entisellä rekisterinumerolla ne sillee, että ne voi tarkastaa niistä kopioista jotka mulla on vanhasta otteesta? Muutoksia on siis aika paljon tehty Saksan puolella tuohon...
      E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
      E30 328i Projekti '88
      E61 523i '08

      EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #18
        Originally posted by shakes View Post
        Hmm..kun tuossa tarkemmin tarkastelin rekisteriotetta, niin siinä lukee erikoisehtojen kohdalla: Auton entinen rekisterinumero XX-XXXXXX (siis se Saksan numero)
        Tuo kai ainakin lukee kaikissa tuontipeleissä.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • juu-das
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 756
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by Carbonfiber View Post
          Tuo kai ainakin lukee kaikissa tuontipeleissä.
          Mulla ei ole ainakaan kaikissa lukenut:think

          Comment

          • shakes
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 2870
            • Lahti

            #20
            Originally posted by juu-das View Post
            Mulla ei ole ainakaan kaikissa lukenut:think
            Mut voisko toi olla sitä varten, et muutoskatsastukset katotaa sit siitä saksanotteesta?
            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
            E30 328i Projekti '88
            E61 523i '08

            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

            Comment

            • Panu.K
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 824
              • Salo

              #21
              Originally posted by shakes View Post
              Mut voisko toi olla sitä varten, et muutoskatsastukset katotaa sit siitä saksanotteesta?
              Tuskin on sitä varten. Omissa vehkeissä on lukenut aina tuo vaikka ovat olleet suurinpiirtein vakiokuntoisia.
              Kulkuvälineet:
              Etsintä käynnissä
              ex BMW:t
              e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
              ex muun merkkiset:
              Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #22
                Originally posted by Jonsku View Post
                Laitetaanpas semmoinen kysymys, että jos auto on muutoskatsastettu saksassa täysin pykälien mukaisesti niin saako sen suomessa kilpiin?

                Esimerkiksi vaikka E30 jossa luokkaa 5-6L kone ja +500hp tehoja .. ?
                Auton täytyy vastata Suomen lainsäädäntöä. Jos auto on hyväksytty tietyin muutoksin toisessa EU-maassa, ei se välttämättä vastaa Suomen tieliikennelain määräyksiä. Eli jos Suomessa ei saa laittaa E30 pellin alle tuollaista moottoria, niin ei myöskään käytettynä maahantuodussa autossa sellaista hyväksytä. Totta kai toisen EU-maan katsastus on voimassa täällä, mutta ainakaan toistaiseksi noita Suomen määräyksistä poikkeavia muutoksia ei ole hyväksytty.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • shakes
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 2870
                  • Lahti

                  #23
                  nyt selvis tuo juttu, elikkäs rattia yms. ei tartte muutoskatsastaa/merkitä otteeseen Suomessa (mutta saksassa ilmeisesti pakolliset). Renkaitten kanssa menetellään sillai, et ne mitkä on rekisteröintikatsastuksessa alla, merkitään otteeseen, EI MUUTA. Eli vaikka siellä saksan otteessa lukee 9x16 vanteet ja niihin renkaat, niin suomessa joudut muutoskatsastamaan uudestaan

                  Mitäs tuo muutoskatsastus maksaa nykypäivänä?:think
                  E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                  E30 328i Projekti '88
                  E61 523i '08

                  EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #24
                    A-katsastus antaa hinnaksi "43 / 97 €" :think
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      #25
                      Originally posted by peltone View Post
                      A-katsastus antaa hinnaksi "43 / 97 €" :think
                      Tos on kai pienen ja laajan muutoskatsastuksen hinnat. En tiiä mihin raja vedetään, mutta mä maksoin laajan mukaan, kun katsastettin alusta, vanteet ja bägitön ratti.
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • APA530
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 108

                        #26
                        Mulla merkkasivat renkaan koot suomiotteeseen suoraan saksan otteesta kun pyysin. Saksan otteessa esim 19" vanteet merkattuna.

                        Auto E61
                        nyt: E61 535dAt
                        EX Carbon Schwarz
                        M-Sport 530d

                        sigpic

                        Comment

                        • shakes
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 2870
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by APA530 View Post
                          Mulla merkkasivat renkaan koot suomiotteeseen suoraan saksan otteesta kun pyysin. Saksan otteessa esim 19" vanteet merkattuna.

                          Auto E61
                          No sitä on kyllä kuultu, että konttoreilla on suuriakin eroja toimintatapojen suhteen Perhana, eikai siinä auta itku, muutoskatsastus edessä
                          E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                          E30 328i Projekti '88
                          E61 523i '08

                          EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                          Comment

                          • Tuhis
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 125
                            • Stadi

                            #28
                            Originally posted by Jonsku View Post
                            Kyllä varmasti noita hieman pykälien ylittäviä on leimattu (335:ssä jää kiinni 50ccm:stä) mutta lähinnä kiinnostaisi nuo reilusti yli AKE:n rajojen menevät laitteet.

                            Se remmitetty 328 cabriohan oli TÜV-hyväksytty ja tehot olivat varsin maltilliset (luokkaa 30% yli vakiotehojen) joten ne varmasti menevätkin kilpiin kunhan päästötodistukset ovat kunnossa, mutta lähinnä siis nämä 4x vakiotehot ja 2x vakiotilavuuksiset laitteet mietityttävät..
                            Entä jos minä ulkomailla asentamassa mussukkaani esim. Mosselmanin paketin, voisinko jotenkin kikkailla katsastuksen ulkomailla ja sitten suomessa vain lyödä laput kouraan katsastusmiehelle?
                            Ex:
                            E46 320Ci "Baijerin Huzzleri"
                            E46 316i "Baijerin Neekeri"

                            Comment

                            • Laakeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 983
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Onnistuuko muuttoautona tuoda tällasta erikoisempaa vehjettä? Jostain on jääny muistikuva, että joskus olis onnistunu..
                              E34 S38B38
                              E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                              2gen RAM 5.9 cummins

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎