Tuli ostettua tollanen, ni onx m3.ssa(3.0 -93) 132 tkm ajettussa moottorissa/apulaitteissa minkälaisia tyyppi vikoja?? :?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m3.n tyyppi viat
Collapse
X
-
pitäis olla aika pomminvarma laite, edellyttää että öljynvaihdot on tehty ajallaan ja muutenkin pidetty huolta. max öljynvaihtoväliksi jotkut bmw:tä käsittelevät lehdet (mm. total bmw) suosittelevat 7000mailia, eli n. 11500km. omien kokemusten perusteella ('98 m coupe alkoi laskea korkista ja vanosista läpi 0w-40, '00 m5 aiheutui hieman enemmänkin harmia, myyjäliike joutui ottamaan auton takaisin vaihdettuaan 5w-50 koneeseen, laakerivika ) kannatta käyttää castrol tws motorsport 10w-60 öljyä. tarkoitettu nimenomaan m-sarjaan... jos se on tuontilaite, km:t voi olla jotain aivan muuta kun mittarissa olevat.#1 - MB E 320cdiA "chipped" '04 / #2 nissan primera sportwagon '01 / #3 citroen jumper hdi '04
____________________________
osa existä: corvette convertible c5 auto '99, Subaru STi "type 20 modified" '05, MB C 270cdi a stw '02, 300ZX tt manual '91, '05 9-3 aero black, land cruiser '05, e46 m3 cabrio '04, e46 m3 coupe '04, e39 m5 '00, corvette c5 '01, e39 530d m-sport '02, m coupe '98, slk 230k '99, e36 323i coupe m-tech '96
Comment
-
-
yeh..
ostin jo nuo kyseiset öljyt.. Kai nuo laakeritki ihan hyvät on, kun ei kovassa maantie ajossa nouse öljyn lämmöt edes yli 95cel. kuulin vaan, et jos nousee lähelle 120, ni laakerit kuulemma vittuna! valmistaja kehottaa ämmästä vaihtamaa laakerit jo 100 tkm kohdalla.. :oops:
joskus tyhjäkäynti jää tuhanteen.. mut yleensä siinä 600 rpm. mistähän vois johtuu tuo ns. liian korkea tyhjäkäynti välillä?? :?
Comment
-
-
Originally posted by mpower003jos se on tuontilaite, km:t voi olla jotain aivan muuta kun mittarissa olevat.
IMHO
Comment
-
-
Originally posted by markkutapaniJos se on alle 300 hv koneella niin siinä on yksi öljypumppu,eli ei ainakaan kannata mennä radalle ajamaan !!!!!!.Saattaa mennä motti !!!111
Kyllä se sen kestää. Jossain saksalaises testis taisivat haukkua tätä moottoria ettei kestä (pumppu hörppäs ilmaa suuressa poikittaisessa g-voimassa) mut hyvin on kestänyt eikä rajoita ainakaan minun radallakäyntiä...
Tiedän toki että 3.2 litrases on parempi öljypohja kahdella pumpulla.
Tämän tekstin kirjoitin vain siksi ettei joku jätä 3.0 litraista ostamatta tai tohdi ajaa sillä radalla.
Comment
-
-
Moro.
Voinkos samuli joskus testata tuata sun autoas??
pakko kirjoottaa ku oon täs sun takana penkis. :lol: :lol:My car is like my girl, If You touch you DIE!
Myydään vanteita!
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113190
Comment
-
Comment