Announcement

Collapse
No announcement yet.

325.seen Vanokseen nokat??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j.laitine
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 282
    • Jyväskylä

    325.seen Vanokseen nokat??

    Eli mielessä pyörinyt semmoinen kevyt bemarin piristys yritys ja olen jostain lukenut tai ainakin muistelisin näin että, vanoksettomassa mallissa olisi lievästi jyrkemmät ja suuremmalla nostolla olevat nokat??? olisikohan kellään oikeaa tietoa asiasta ja että käyvätkö ne suoraan vanokselliseen paikoilleen, tai ehdotuksia jostain muistakin nokista otetaan vastaan ilomielin Ja autoha on siviili liikenteessä oleva peli..
    Audi s4 b5
    e21 323 (Ikuisuus rojekti)
    M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


    Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    #2
    Originally posted by j.laitine View Post
    Eli mielessä pyörinyt semmoinen kevyt bemarin piristys yritys ja olen jostain lukenut tai ainakin muistelisin näin että, vanoksettomassa mallissa olisi lievästi jyrkemmät ja suuremmalla nostolla olevat nokat??? olisikohan kellään oikeaa tietoa asiasta ja että käyvätkö ne suoraan vanokselliseen paikoilleen, tai ehdotuksia jostain muistakin nokista otetaan vastaan ilomielin Ja autoha on siviili liikenteessä oleva peli..
    En tiedä käykö, mutta jos käykin niin ero ei ole niin suuri, että hommaan kannattaa ryhtyä. Jos itse alkaisin piristämään ko. moottoria lähtisin liikkeelle stroukkaamalla moottorin 2.8l.
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • ViperHawk
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 312
      • Joensuu

      #3
      Lastuilla tai jopa ruiskutusjärjestelmän vaihtamalla esim Megasquirtiin saa hevosia lisää.

      Imunokan vaihtaminen pakonokaksi, ja vaikkapa noin 250 asteisen nokan asentaminen ja iskutilavuuden nosto 2.8 litraan piristää konetta kummasti.
      Kannattaa muistaa tosin mitä tiukempaa, eli suuremmalla asteluvulla varustettua, nokkaa laittaa niin sitä huonommaksi muuttuu polttoainettalous, sekä päästöt nousevat.

      Jenkkimallin S50 koneesta pitäisi käydä nokka-akselit aika suoraan. Asteita on muistaakseni 260 astetta. Käytänössä myllyhän on vain 3-litraiseksi tehty m50 kone.

      Hävettää puhua nokkien asteluivuista kun ne ovat niin epämääräinen yksikkö. Parasta olisi jos saisi vaikkapa 1mm tai 0.05" nostolla nokkien astelukuja verattavaksi.
      E30 -90 320i

      Comment

      • j.laitine
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 282
        • Jyväskylä

        #4
        Auto kyllä tullaan uudelleen ohjelmoimaan ihan rullilla.. Mutta moottorinohjaus pidetään ainakin toistaiseksi vakiona, kun on tuo dta s80pro aika suolaisissa hinnoissa, näin taantuman aikaa (pakkolomien takia)..
        mutta onkos 2,8.silla muuta eroa kuin kampura?? Ja onko väliä onko se imunokka vanokselliseta vaiko vanoksettomasta ja käykö se suoraan paikoilleen kuin laittaa vaan??:think Kiitoksia vastauksista..
        Audi s4 b5
        e21 323 (Ikuisuus rojekti)
        M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


        Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

        Comment

        • jii.veivo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 564
          • Haapavesi

          #5
          Tuossa juttua m50 stroukkaamisesta.
          e38 750ial
          Husaberg 650 fs -05
          http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by j.laitine View Post
            Auto kyllä tullaan uudelleen ohjelmoimaan ihan rullilla.. Mutta moottorinohjaus pidetään ainakin toistaiseksi vakiona, kun on tuo dta s80pro aika suolaisissa hinnoissa, näin taantuman aikaa (pakkolomien takia)..
            mutta onkos 2,8.silla muuta eroa kuin kampura?? Ja onko väliä onko se imunokka vanokselliseta vaiko vanoksettomasta ja käykö se suoraan paikoilleen kuin laittaa vaan??:think Kiitoksia vastauksista..
            Kampi + männät, kiertokanget muistaakseni molemmissa 135mm.
            Lohkossa pieniä eroavaisuuksia esim materiaali .
            Pakonokaksi sopii vain vanoksettoman imu jos haluaa sekotella.
            Imuksi luonnollisesti vain vanoksellisen (m52/usam3,tms)
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎