Announcement

Collapse
No announcement yet.

530iA-94 pari kysymystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530iA-94
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 2

    530iA-94 pari kysymystä

    Ostin auton kuukausi sitten (kone M60)ja nyt olis pari kysymystä.
    - Ensinnäkin olis semmonen ongelma että auto ei lämpene tarpeeksi, joten ostin uuden termarin ja ajattelin ennen vaihtotyöhön ryhtymistä kysellä onko mitään huomioitavaa esim. ilmauksen suhteen?
    -Toinen ongelma on se, että joskus kun pistää vilkun päälle sammuvat mittarivalot hetkeksi ja syttyvät viiveellä itekseen takaisin, näin ei tapahdu aina, mutta ärsyttävän usein. Yritin tällä foorumilla haulla etsiä apua vikaan, mutta en löytäny(syyllinen näkyy varmaan peilissä)
    -Kolmas vika on ajotietokoneen herja kaikista takavaloista(parkit+ jarru+ rekkarikilven). Auto on touring ja joku on korjaillu takaluukunsaranoiden kohdalla piuhoja abikoilla. Kaikki takavalot kyllä toimii, mutta piuhojen vastusarvo on muuttunu näiden räpellysten takia. Eli onko takaluukkuun menevässä piuhasarjassa mitään liitoskohtaa esim kattoverhouksen alla, jonka aukasemalla saisi piuhoja vedettyä ulospäin ja piuhojen korjaaminen olisi helpompi tehdä kunnolla, uusimalla piuhoja pidemmältä matkalta?
    -Sitten jos jollain olis myytävänä tää kirja http://www.alfamer.fi/525i530i535i54...5-p-13895.html sopivaan hintaan, niin olisin kiinnostunu ostamaan sen
    Kiitoksia etukäteen vastauksista
    t:aloitteleva BMW amatööri
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Originally posted by 530iA-94 View Post
    O
    -Sitten jos jollain olis myytävänä tää kirja http://www.alfamer.fi/525i530i535i54...5-p-13895.html sopivaan hintaan, niin olisin kiinnostunu ostamaan sen
    Kiitoksia etukäteen vastauksista
    t:aloitteleva BMW amatööri
    Tuolta FAQ löytyy tuokin, ei tarvitse ostaa.
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=57280
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2540
      • Kirkkonummi

      #3
      Aivan ensimmäiseksi kannattaa tutustua perusteellisesti foorumin E34 FAQ-alueeseen. Sieltä löytyy linkkejä manuaaleihin, Bentleyn oppaaseen ja jopa tehtaan omaan OEM-korjaamokirjaan. Kaikki esim. ilmaamiseen liittyvät on käsitelty niissä, tosin OEM-korjaamo-oppaassa kuvien laatu on kohtuullisen huono..

      - Leka on käsitellyt ilmaamista (ihan kuvin), löytyy haulla. Keula ulos, reilusti nestettä varalle, ensin letkuja pumppaamalla tyhjät pois ja sitten kone käymään jne. Ainakin S38B38-koneessa löytyy ihan ilmausventtiilikin, M60-koneisista ei valitettavasti tietoa.

      - Ei tuo normaalia ole. Hakua (gurut jatkanevat) kehiin.

      - Itselläni on konttiperäinen, joka myös muisti bongilla jokaista käynnistystä. Yksikään johtosarjan johto ei ollut poikki, mutta katkolla. Korjasin puristeliittimillä, mutta ainoa mikä poisti turhat valohälytykset, oli ajovalojen tasonsäätömoottorien johtojen irroitus. Eli nyt ei toimi ajovalojen tasonsäätö, mutta tuosta alkaen ei ole tullut yhtäkään turhaa vikailmoitusta ja CHECK CONTROL OK -teksti aiheuttaa edelleenkin tyytyväistä myhäilyä.

      Johtosarjan voinee uusia kokonaisuudessaan, näin esim. Laakkonen oli tehnyt kaverini 535iA:lle -90, joka oli ollut perheessä uudesta alkaen. Sanomattakin on selvää, että johtosarja oli kallis ja saman työn olisi voinut käyttää johtojen läpikäyntiin..

      Em. FAQ-alueelta löytyy kaikesta ylläolevasta lisää tietoa.

      EDIT: Myöhässä..
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎