Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GargoZ
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 11
    • turku

    Ei käynnisty

    osaisiko joku auttaa... Ostin 518i vm. -90 ja edellinen omistaja tehnyt jakopään rempan. Ei ole käynnistynyt enää sen jälkeen.Kipinää tulee ja kone pyörii nätisti. Kysyisinkin, että miten tuossa motissa menee ajoitukset? Jos jollain on vinkki mistä etsiä vikaa niin kerrothan.

    -Sami
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    ota siitä venttilikopan kansi auki ja käännä moottoria kampiakselin päästä 1 sylinterin ykk:taan (merkki moottorin etupäässä) ja tässä kohtaa menet katsomaan missä asennossa ne nokat on 1 sylinterissä.. pitäisi olla juuri vaihtamassa pako -> imu

    tietääkseni tuostakaan moottorista ei löydy nokka-akselin ajotusmerkkiä
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • GargoZ
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 11
      • turku

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      ota siitä venttilikopan kansi auki ja käännä moottoria kampiakselin päästä 1 sylinterin ykk:taan (merkki moottorin etupäässä) ja tässä kohtaa menet katsomaan missä asennossa ne nokat on 1 sylinterissä.. pitäisi olla juuri vaihtamassa pako -> imu

      tietääkseni tuostakaan moottorista ei löydy nokka-akselin ajotusmerkkiä
      Olen etsinyt haulla kuvia mutta en löytänyt eli minkäslaisen merkiy siellä kampiakselilla ja nokka-akselilla on? Ilmeisesti nämä bemarit vaatii kasan "erkoistyökaluja" tuon ajoituksen katsomiseen. Tosin saanhan sen YKK:n katsottua tulpan aukostakin...
      -Sami
      Ps. Onko jollain turun alueella vikakoodilukijaa...
      Last edited by GargoZ; 03-03-2009, 00:01. Reason: selvennys

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8267
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        lueppa tuo http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=115176 siinä m40 gurut kertovat asian paremmin..
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • GargoZ
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 11
          • turku

          #5
          Nyt on tutkittu lisää...
          Jako on kohdillaan ja kipinää tulee. Vika siis bensapuolella.
          Hieman sitäkin tutkiskelin ja tulin siihen tulokseen että bensaa tulee pumpusta mutta ei suuttimista. Mitenkäs nuo suuttimien toimivuuden pystyy mittaamaan? Jos jollain hyvä vihje mistä saattaa johtua niin kertokaa toki.
          Ja jos turun alueella on pätevä kaveri katsomaan tuota pystyn jopa hieman maksamaankin jos tulee kanssani ihmettelemään ongelmaa.

          -Sami

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            AA.. kampiakselin asentoanturi.. jotain sössitty kun jakopääremppa tehty.. hajotettu anturi, piuha irti tms.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • GargoZ
              Newbiemmer
              • Mar 2009
              • 11
              • turku

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              AA.. kampiakselin asentoanturi.. jotain sössitty kun jakopääremppa tehty.. hajotettu anturi, piuha irti tms.
              Kovin tietämätön olen näistä bemareista mutta yritän opiskella...
              Mysynkin, että mihin kaikkeen tuo asentoanturi vaikuttaa? Saako sen kuntoa mitattu jotenkin esim. vastusarvoa vertaamalla...

              Comment

              • GargoZ
                Newbiemmer
                • Mar 2009
                • 11
                • turku

                #8
                Kertokaapas viisaat... Tuo kampiakselin asennontunnistimen liittimessä on kolme nastaa. Mitä arvoja pitäisi tulla mitattaessa?
                Sain kahden nastan välistä arvon 345 ohmia.
                Onkos tuossa 518i motissa nokka-akselin anturikin?

                -Sami

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5520
                  • Vaasa

                  #9
                  Ei lähde kyllä käyntiin jos tuo tunnistin on rikki. Putsata se ja varmistaa että on oikeaan paikkaan kytketty tuo anturi, siis se johto.
                  sigpic

                  Comment

                  • insp
                    BTCF Member
                    • Sep 2002
                    • 827
                    • Iittala

                    #10
                    Originally posted by GargoZ View Post
                    Kovin tietämätön olen näistä bemareista mutta yritän opiskella...
                    Mysynkin, että mihin kaikkeen tuo asentoanturi vaikuttaa? Saako sen kuntoa mitattu jotenkin esim. vastusarvoa vertaamalla...
                    Jos asentoanturi on hajalla/ei ole kiinni, aivoboxi ei tiedä että konepyörii eikä näin ollen anna esim. suuttimille käskyä avautua.
                    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                    Comment

                    • GargoZ
                      Newbiemmer
                      • Mar 2009
                      • 11
                      • turku

                      #11
                      Vika löytyi ja lähti käymään. Tämä edellinen omistaja oli laittanut polttoaine putket ristiin. Bensa meni polttoaineen paineensäätimen väärälle puolelle eikä päässyt läpi suuttimille asti. Kun sain koneen käyntiin niin oli pakko sammuttaa välittömästi koska kuului pirullinen ujellus. Jakoremmi kiristetty aivan uskomattoman kireelle.

                      Kiitos kaikille auttaneille.

                      -Sami

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Mainostiko auton myyjä että: Tein itse ja säästin
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • GargoZ
                          Newbiemmer
                          • Mar 2009
                          • 11
                          • turku

                          #13
                          Pienoinen murhe vielä kyseisessä autossa...
                          Ilmeisesti tässä M40-moottorissa on jonkinlainen sytytyksensäätö nokka-akselilla. Nyt on jotenkin pielessä koska "röpöttää" annettaessa kaasua.
                          Onko jollain esim. lainata tuota nokka-akselin paikoitus kalua tai miten sen saan kohdilleen?

                          -Sami

                          Comment

                          • MarQu
                            Moderator
                            • Mar 2006
                            • 5520
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by GargoZ View Post
                            Pienoinen murhe vielä kyseisessä autossa...
                            Ilmeisesti tässä M40-moottorissa on jonkinlainen sytytyksensäätö nokka-akselilla. Nyt on jotenkin pielessä koska "röpöttää" annettaessa kaasua.
                            Onko jollain esim. lainata tuota nokka-akselin paikoitus kalua tai miten sen saan kohdilleen?

                            -Sami
                            Tarkista ylä ja alamerkistä että on oikeassa kohdassa remmi. yksikin hammas vinoon niin aiheuttaa käyntihäiriöitä. Sitten kannattaa putsata imm ja tarkistaa toimiiko se.
                            sigpic

                            Comment

                            • GargoZ
                              Newbiemmer
                              • Mar 2009
                              • 11
                              • turku

                              #15
                              Originally posted by MarQ83 View Post
                              Tarkista ylä ja alamerkistä että on oikeassa kohdassa remmi. yksikin hammas vinoon niin aiheuttaa käyntihäiriöitä. Sitten kannattaa putsata imm ja tarkistaa toimiiko se.
                              Ongelma on siinä etten ole aivan satavarma noista merkinnöistä miten menevät. Onkos nyt niin että siellä nokka-akselilla oleva ura pitäisi laittaa kohtisuoraan kannen pintaan nähden? Saksan insinööri on mielestäni keksinyt hankalat merkinnät...
                              -Sami

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎