Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa ongelma (yhdistetty topikit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparkplug
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 9
    • Finland

    Inpa ongelma (yhdistetty topikit)

    Moi...

    Olen yrittänyt testailla tuota inpa diagnostiikka ohjelmaa autossani (94 1.6 e36 m43) mutta eipä oikein tunnu onnistuvan.
    Minulla on ebaystä tilattu inpa interface jonka mukana tuli myös se ohjelmisto ja 20 pin. adapteri siihen obd palikkaan. Asennus läppäriin meni hyvin ja kun laitan pistokkeen autoon kiinni se tunnistaa kyllä akun ja sytytysvirran kytkettyä myös senkin mutta mitään tietoja pirssistä ei ulos saa. Ohjelma ilmoittaa vain jotain component not responde vaikka mitä kokeilisi.

    Voisikohan vika olla jotenkin esim. tuossa 20-pinnisessä adapterin kytkennöissä. Siinä on kytkettyinä nastat: 17, 19, 20, 14, 15, 16. Tuota nastaa 17 ei löydy auton pistokkeesta ollenkaan enkä löydä mistään tietoa mikä sen tarkoitus on.

    Mistähän tästä kannattaisi alkaa vikaa paikallistamaan?
    Last edited by petrolhead; 06-01-2012, 10:23. Reason: yhdistetty 2 samannnimistä topikkia -petrol
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16462
    • Asikkala

    #2
    Obd -94 autossa ??

    Comment

    • sparkplug
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 9
      • Finland

      #3
      Onko nyt tosiaan niin ettei noista vanhoista lintoista (ennen OBD ajanlaskua ) saa mitään vikakoodeja yms. luettua?

      Olin kyllä tietoinen jo ennen kamojen hankkimista ettei noista iäkkäämmistä autoista saa paljoa irti mutta senverran utelias olin kuitenkin että ajattelin kokeilla, tekniikka kiinnostaa ja kukkarohan siinä kärsii...

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Kyllä pitäisi toimia, paljon vanhemmistakin saa. OBD:llä ei tuossa tapauksessa oo mitään tekemistä asian kanssa. Jotain vikaa kaapelissa varmaankin. Luulisin ohjelman asetuksien olevan kunnossa jos kerran virtapallurat toimivat.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7546
          • Kotona

          #5
          Originally posted by sparkplug View Post
          Moi...

          Olen yrittänyt testailla tuota inpa diagnostiikka ohjelmaa autossani (94 1.6 e36 m43) mutta eipä oikein tunnu onnistuvan.
          Minulla on ebaystä tilattu inpa interface jonka mukana tuli myös se ohjelmisto ja 20 pin. adapteri siihen obd palikkaan. Asennus läppäriin meni hyvin ja kun laitan pistokkeen autoon kiinni se tunnistaa kyllä akun ja sytytysvirran kytkettyä myös senkin mutta mitään tietoja pirssistä ei ulos saa. Ohjelma ilmoittaa vain jotain component not responde vaikka mitä kokeilisi.

          Voisikohan vika olla jotenkin esim. tuossa 20-pinnisessä adapterin kytkennöissä. Siinä on kytkettyinä nastat: 17, 19, 20, 14, 15, 16. Tuota nastaa 17 ei löydy auton pistokkeesta ollenkaan enkä löydä mistään tietoa mikä sen tarkoitus on.

          Mistähän tästä kannattaisi alkaa vikaa paikallistamaan?
          Tuleeko interface kiinni läppärin com-porttiin? Onko asetukset kohdillaan ja toimiiko itse portti varmasti?

          Itsellä oli Carsoft 6.5 asennuksessa vastaavia ongelmia, viaksi selvisi vanhan läppärin com-portti, laitteen kun vaihtoi uudemman läppärin perään niin toimi välittömästi.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
          -

          Comment

          • sparkplug
            Newbiemmer
            • Feb 2009
            • 9
            • Finland

            #6
            Sen 20-pin adapterin otinkin auki ja tarkastin liitännät ja otin noi pinnit ylös jotka oli kytketty. Sen varsinaisen interface palikan toimintaa sitten onkin jo vaikeampi todeta. Tietenkin voihan se vika olla autossa olevassa pistokkeessa, mene ja tiedä sitten.

            Olisiko jollakulla samanlaista 20 nastaista adapteria ja voisi katsoa mitkä pinnit siellä on kytkettyinä? Tietäisin ainakin että se palikka on ok.

            Comment

            • sparkplug
              Newbiemmer
              • Feb 2009
              • 9
              • Finland

              #7
              Originally posted by Zeta View Post
              Tuleeko interface kiinni läppärin com-porttiin? Onko asetukset kohdillaan ja toimiiko itse portti varmasti?

              Itsellä oli Carsoft 6.5 asennuksessa vastaavia ongelmia, viaksi selvisi vanhan läppärin com-portti, laitteen kun vaihtoi uudemman läppärin perään niin toimi välittömästi.

              Joo elikkäs com-porttiinhan se kytketään. Olen kokeillut aatamin aikuisella läppärillä suoraan sarjaporttiin ja uudemmalla koneella usb-adapterilla ja molemmissa sama juttu... Tuota usb sovitinta epäilin ensin mutta eipä tuo ongelma siitä kaiketi johtunut.

              Comment

              • bmw e34
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 633
                • raahe

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                Kyllä pitäisi toimia, paljon vanhemmistakin saa. OBD:llä ei tuossa tapauksessa oo mitään tekemistä asian kanssa. Jotain vikaa kaapelissa varmaankin. Luulisin ohjelman asetuksien olevan kunnossa jos kerran virtapallurat toimivat.
                jo E32/E34 vehkeistä saa dataa ulos. oikeastaan kaikista joissa on tuo 20-napainen liitin saa tietoa ulos.
                toisista enenmmän, toisista vähemmmän.
                kuten supa jo totesi niin jos se kaapeli tunnistaa ne täplät mustaksi, kyllä se
                vika on joko kaapelin tai auton TxD / RxD-liittimissä tai niiden järjestyksessä. jotenkin olisi sellainen muistikuva että juuri vanhemmissa vehkeissä joko pinni 15 tai 17 on oleellinen koska sillä alustetaan yhteys autoon ts. kerrotaan luettavalle moduulille että hoitaa hommansa siihen malliin että voidaan lukea/kirjoittaa dataa. tuosta että onko se pinni 15 vai 17 en ihan varmana mene väittämään. onhan se sellainenkin pieni mutta sitäkin olennaisempi juttu että, jos yrität saada yhteyttä sellaiseen moduliin jota autossa ei edes ole niin silloinhan se antaa juurikin "module not respond" -kehotetta.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Tuossa on kaavio -94 vuoden e36:sesta. Ilmeisesti juuri tuossa 94/95 hieman muuttuu kun yhteyksiä menee vuosiluvun mukaan kaaviossa. Pinni 17 ei ainakaan oo mihkää kytketty.
                  Äkkiseltään katottuna Pinni 15 ja Pinni 20 olis TxD ja RxD mutten kyl osaa nyt sanoa kumminpäin. Muut korjatkoon.
                  Last edited by Supa; 08-03-2009, 12:56.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • sparkplug
                    Newbiemmer
                    • Feb 2009
                    • 9
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by bmw e34 View Post
                    jo E32/E34 vehkeistä saa dataa ulos. oikeastaan kaikista joissa on tuo 20-napainen liitin saa tietoa ulos.
                    toisista enenmmän, toisista vähemmmän.
                    kuten supa jo totesi niin jos se kaapeli tunnistaa ne täplät mustaksi, kyllä se
                    vika on joko kaapelin tai auton TxD / RxD-liittimissä tai niiden järjestyksessä. jotenkin olisi sellainen muistikuva että juuri vanhemmissa vehkeissä joko pinni 15 tai 17 on oleellinen koska sillä alustetaan yhteys autoon ts. kerrotaan luettavalle moduulille että hoitaa hommansa siihen malliin että voidaan lukea/kirjoittaa dataa. tuosta että onko se pinni 15 vai 17 en ihan varmana mene väittämään. onhan se sellainenkin pieni mutta sitäkin olennaisempi juttu että, jos yrität saada yhteyttä sellaiseen moduliin jota autossa ei edes ole niin silloinhan se antaa juurikin "module not respond" -kehotetta.

                    Juurikin tuota pinniä 17 ei ole autossa kytketty mutta siinä 20-pin adapterissa on. Pitäisikö se piuha siis liittää johonkin toiseen nastaan vai? Tuo pinni 15 selitys: Diagnostic signal receiving ja pinni 20: diagnostic signal transmitting. Onko noi kaksi just TxD / RxD?

                    Noista moduleista senverran että kaikkia mahdollisia yritin lukea mutta joka kerran sama laulu: Module not respond. Elikkäs voisi kuvitella että yhteyden kanssa jotakin häikkää.

                    Comment

                    • sparkplug
                      Newbiemmer
                      • Feb 2009
                      • 9
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by Supa View Post
                      Tuossa on kaavio -94 vuoden e36:sesta. Ilmeisesti juuri tuossa 94/95 hieman muuttuu kun yhteyksiä menee vuosiluvun mukaan kaaviossa. Pinni 17 ei ainakaan oo mihkää kytketty.
                      Äkkiseltään katottuna Pinni 15 ja Pinni 20 olis TxD ja RxD mutten kyl osaa nyt sanoa kumminpäin. Muut korjatkoon.
                      Jaa Supa olikin jo samassa johtopäätelmässä...

                      Comment

                      • sparkplug
                        Newbiemmer
                        • Feb 2009
                        • 9
                        • Finland

                        #12
                        Tuli vain vielä mieleen että kuinkahan tuo itse interface palikka on suunniteltu tuon kytkemättömän pinnin 17 osalta? Meinaan vain että jospa siinä piuhassa pitäisikin kulkea jotakin elintärkeää dataa ja nyt kaikki hemmetin ongelmat johtuukin vain siitä...

                        Comment

                        • SL
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 53
                          • Siilinjärvi

                          #13
                          inpa ongelma

                          inpa versio 3.01 sarjaportti piuhalla. ei syty ignition eikä battery täpät vaikka virta päällä,yritetty päästä sisään e36 vm 95 ja e39 vm 00 tulee vaan herja

                          sys-0005:object file not found program will be stopped

                          sitten herjaa vielä EDIABAS -error apiresult text error #95

                          perkule onkohan softassa vai puihassa ropleema??

                          versio ilmeisesti vanha voiko sillä olla merkitystä?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎