Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ylikokoisilla renkailla ajajat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masatus
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 867
    • Haukipudas

    Ylikokoisilla renkailla ajajat!

    Niin onko teillä joilla on ollut vierintä kehältään alkuperäiskokoa suuremmat kumit ollut mitään muita ongelmia kuin mahdollisesti raapimis ongelmia. Onko esim automaatin kans mitään hämminkiä kun kierrokset hieman muuttuu niin osaako laatikko vaihtaa oikein eli saattaako "huuattaa" liian pieneellä vaihteella tai vastaavasti laittaako isoja vaihteita hieman liian aikaisin?



    Koska itelle ois e60 automaatti autoon tulossa 20" vanteet kesäksi
    ja alkuperäistä vastaavat koothan olisi
    eteen 9" lev. vanteelle 245/30-20
    taakse 10" lev. vanteelle 285/25-20

    Mutta hieman isommalla vierintäkehällä ja isommalla profiililla ja mahdollisesti pehmeämmällä kyydillä olisi sellaiset kuin 255/35-20 ja 285/30-25.
    Aika paljon ainakin e60forumssin väellä on käytössä tätä kokoa...

    Jos jollakin lojuu nurkissa näitä jälkimmäisiä niin laittaa vaikka privaa niin voisin kokeilla niillä että rappaako ja vai ei niin voisi päättää että ostaako sitten oikeankokoiset vai vääränkokoiset kumit.

    Ps: Isod mitkö ne sulla oli ja vieläkö löytyy kun etkö aikonu hommata oikeankokoiset.

  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #2
    E39:ssä ei ole tuntunut olevan pahemmin, ainakaan häiritsevää vaikutusta ylikokoisilla renkailla.
    Jos hitusen isompaa profiilia kaipaat takakumeihin ni osta multa noi 305/25-20
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      miksi 255/35? 245/35 olisi paremmin balanssissa 285/30 takarenkaan kanssa. alkaahan noi kyllä vähän turhan korkeat olla siihen, mutta onhan noita käytetty 21" pyöriäkin siinä, missä on sama halkaisija.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        #4
        Originally posted by bemu2000 View Post
        miksi 255/35? 245/35 olisi paremmin balanssissa 285/30 takarenkaan kanssa. alkaahan noi kyllä vähän turhan korkeat olla siihen, mutta onhan noita käytetty 21" pyöriäkin siinä, missä on sama halkaisija.
        Niin no itse asiassa tuossa 245 ois juuri sama vierintäkehä luin 285...en sitä huomannu kun katselin tuosta yhdestä taulukosta niin tuo 245 oli eri sarakkeella...


        no kuitenkin nuo on semmosta hienosäätöä tärkäintä olisi kuitenkin saada vastaus että tuleeko mahdollisesti muita ongelmia kuin raapiminen joka sekään ei ole varmaa ennenkuin testaa.

        Miten paljon tuollainen lähes 5% koko heitto vaikutta rpm:mään?
        Ja voiko muutos katsastuksen kanssa tulla ongelmia.?

        Comment

        • Pekuz
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 687
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Masatus View Post
          Niin no itse asiassa tuossa 245 ois juuri sama vierintäkehä luin 285...en sitä huomannu kun katselin tuosta yhdestä taulukosta niin tuo 245 oli eri sarakkeella...


          no kuitenkin nuo on semmosta hienosäätöä tärkäintä olisi kuitenkin saada vastaus että tuleeko mahdollisesti muita ongelmia kuin raapiminen joka sekään ei ole varmaa ennenkuin testaa.

          Miten paljon tuollainen lähes 5% koko heitto vaikutta rpm:mään?
          Ja voiko muutos katsastuksen kanssa tulla ongelmia.?
          Avittaisko tämä...
          ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

          Comment

          • Masatus
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 867
            • Haukipudas

            #6
            Niin tuota saiko nuo korkeampi profiilisemmat katsastettua e60:iin,:think hmm kai se pitää köydä kysyyn konttorilta.

            Comment

            • S.Kaulaote
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1579
              • Woikkaalla

              #7
              Auto on muutoskatsastettava, jos:

              - vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm

              - renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm



              Tätä pienempiä muutoksia ei edellytetä muutoskatsastettavaksi.



              Muutoskatsastuksessa katsastaja voi hyväksyä autoon renkaat, joiden ulkohalkaisija on enintään 51 mm ja leveys on enintään 102 mm auton alkuperäisten renkaiden mittoja suuremmat. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava.


              Lainattu AKE:n sivuilta
              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
              -Mitsubishi "runkkari"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎