Auto ois tämä e36 325 -92 ja vika... auto on automaatti ja välillä kun pistää vaihteen päälle niin takana paukauhtaa ihan kunnolla!ja sitten välillä se sytyttää sen merkkivalon (ratas ja huutomerkki keskellä) ja sitten ei liikuta vauhdikkaasti minnekkään ennen kuin on sammuttanu auton... :( ja vielä välillä se myös sammuu just kun ois lähössä valoista... :oops:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
lootapaskana?
Collapse
X
-
Juupa juu. Toi merkkivalo tarkoittaa että vaihteisto siirtyi "nilkutus" moodiin, vain 3:n toimii eteenpäin, ja tietysti pakki.
Vika voi olla myos elektroniikassa, sitähän ohjaa joko oma ECU tai sitten motronic ohjaa sekä moottoria että vaihteistoa. Mutta epäilen tätä vaihtoehtoa.
Kannattaisi yrittää vaihtaa öljyt + suodatin, jospa siellä vaihteiston venttiilikoneistossa on paskaa ja/tai suodatin ja ölyt on paskaiset. Monessakin tapauksessa syynä on ollut likainen suodatin. Sitä keinoa kannattaa ainakin kokeilla.
t: Timo
-
-
laatikosta
kannattas vältellä ajoa jos laatikko oireilee koska sillä voi säästää paljon ettei tulis isompia vaurioita.
tutki vielä laatikolle menevät liittimet onko kunto ok.ja tosiaankin öljyt+suodattimet kannattaa vaihtaa.
itellä täydellinen latikkoremppa kustanti1800e ja laatikko on zf18-5hp sisältäen kaikki sisuskalut ja turbiinin
Comment
-
-
Re: laatikosta
Originally posted by Sakari.Hkannattas vältellä ajoa jos laatikko oireilee koska sillä voi säästää paljon ettei tulis isompia vaurioita.
tutki vielä laatikolle menevät liittimet onko kunto ok.ja tosiaankin öljyt+suodattimet kannattaa vaihtaa.
itellä täydellinen latikkoremppa kustanti1800e ja laatikko on zf18-5hp sisältäen kaikki sisuskalut ja turbiinin
Nimim. Kokenut
Comment
-
-
mulla tekee joskus kylmänä sillee että ku painaa kaasua (pari kertaa oon vahingossa painanut) nii se sillee vejättää,vähän niiku luistas ja sitten töksäyttää isomman päälle, vikaa tulossa? automaatti tietty on ja ajettu 220tkmF20 118d Aut.
________
Volvo S40
MB W204
e90 320d
e46 coupe
e32 730ia
Comment
-
-
"730ia", ei se "vähän niin kuin luistaisi", se luistaa. Eli vikaa on takuuvarmasti tulossa. Sinulla lienee ZF4HP22, joko EH:lla tai ilman (EH = elektrohydraulinen, eli se kolmi/kaksiasentoinen vaihtokytkin mukana).
Syynä on heikossa hapessa oleva kytkinpakka A, sen kitka ja kytkinlevyt vetelee viimeisiä. Lopulta auto ei liiku eteenpäin, pakki toimii kylläkin. Mutta ottaa niskojen päälle pakitella pitkiä matkoja.
Jos aiot ja haluat automaatilla ajella, kannattaa alkaa jo vaihtolaatikkoa metsästämään.
Sori, en halua pelotella, mutta itse olen kokenut 6-7 "ZF4HP22 rikkoa", ja oireet ovat tutut.... .
Toki voi korjata pelkästään sen kytkinpakka A:n (osat kustantaa n. 200€ jos itse tekee), mutta sillä ei saa kuin muutaman tuhannen lisäkilometrimäärän, jotain 5 000km - 30 000km väliin. Sitten pettää jokin muu paikka (tai sama uudestaan), mutta todennäköisesti joku muu.
t: Timo
Comment
-
-
730ia, kokeilepa seuraavaa: Kun laatikko on lämmin, jarruta drive päällä voimakkaasti pysähdyksiin asti ja paina heti sen jälkeen kaasua (suht varovasti...). Veikkaan että laatikko luistaa samalla tavoin ja rysäyttää hetken päästä vaihteen päälle. Testaa muutenkin paheneeko tuo oire heti reippaan jarrutuksen jälkeen. Jos tuolla tuntuu olevan vaikutusta niin ei kannata alkaa vielä ostamaan uutta laatikkoa :wink:e90 330d -05
Comment
-
Comment