Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajovalonpesurit jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1596
    • Vähäkyrö

    Ajovalonpesurit jälkiasennus

    Hankin omaan autooni, e39 530d, käytettynä alkuperäset xenonumpiot. Nyt sitten pitäis värkätä pesurit niille. Pari kysymystä heräs ja ajattelin kysellä neuvoa.

    Ensinnäkin valmistelut. Miten saa etupuskurin irti?

    Toisena pesurin suuttimet. Mistä autosta sais näppärimmät ja huomaamattomimmat pesurin suuttimet puskuriin tai jonnekki näkymättömämpään paikkaan? Onko alkuperäset kalliit ostaa uutena? Olisiko jollain peräti ylimääräsenä myytävänä pesurin suuttimet joko alkuperäset tai muuten sopivat uudet tai käytetyt?

    Sitten vesi pesureille. Tuleekohan tarpeeksi painetta, jos haaroittaa tuulilasin pesimen letkusta? Mieluummin haarottaisin takalasin pesurilta, mutta missä se letku kulkee, pitääkö haarottaa heti säiliön kyljestä? Toinen vaihtoehto olis laittaa oma pumppu ajovaloille. Onko säiliössä valmis paikka toiselle pumpulle? Miten olis sitte laittaa vaikka se Intensivreinigung (vai mikä se oli) se ylimääränen pikkusäiliö ja siihen oma pumppu? Oon ite miettiny, että jos haarottais siitä tuulilasin letkusta vaan katsastukseen. Muuten sitte olis lampun pesurit ilman vettä. Eihän ne kuitenkaan sitä valoa pese, huuhtelevat vaan irtoroskat pois ja kuluttavat turhaan vettä. Jos laittas oman pumpun, niin sillehän vois rakennella relekytkennän, joka pesee vaan valojen ollessa päällä.

    Eli neuvoja ja ideoita tarvittaisiin. Myös projektissa tarvittavia osia voi tarjota.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Jos noista alkuun?



    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      Älä nyt ainakaan tuulilasi-pesureilta haaroita.
      Sä saat lisätä vettä muuten ihan kokoajan.
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • dumppi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 4351
        • sotkamo

        #4
        Joo itselläni ainakin vituttaa vettä lisäillä jatkuvasti ku e36ssa on samalla säiliöllä lamppujen ja tuulilasin pesunesteet.. Niin ja lainataan vähän topiccia ja kysytään samalla että tietääkö kukaan mikä logiikka tuolla e36sen lampun pesurilla on kun tuntuu että ihan satunnaisesti puskee pesuaineet myös valoille kun lasia pesee? Meinaan vaan että osais jotenkin välttää sen vai ruiskauttaako se esim. Joka 3 kerta valoille kun lasia pesee tms.:think:
        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
        e36 325i coupé R.I.P
        e30 316 2d
        e36 318is coupé
        e36 323i 4d ac schnitzer replica


        Käyttis: e39 523i 4d
        Originally posted by rizzo
        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
        |Sotkamo Connection|

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          #5
          Originally posted by dumppi View Post
          Joo itselläni ainakin vituttaa vettä lisäillä jatkuvasti ku e36ssa on samalla säiliöllä lamppujen ja tuulilasin pesunesteet.. Niin ja lainataan vähän topiccia ja kysytään samalla että tietääkö kukaan mikä logiikka tuolla e36sen lampun pesurilla on kun tuntuu että ihan satunnaisesti puskee pesuaineet myös valoille kun lasia pesee? Meinaan vaan että osais jotenkin välttää sen vai ruiskauttaako se esim. Joka 3 kerta valoille kun lasia pesee tms.:think:
          Kyllä siinä on joku tuollainen joka X kerta juttu. Mutta määrää en muista. :think
          Joskus, kun ite halus oikeesti säästää vettä ni sammutti ikkunan pesun ajaksi valot. Silloin se ei pese niitä.
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • wta
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 641
            • ------

            #6
            Minun mielestäni nuo lamppujenpesurit ovat melko turhat... Ei vissiin ole mitenkään poikkeuksellistakaan, että monet ottavat sulakkeen pois niistä, etteivät kuluttaisi nestettä. Eli jos et varsinaisesti tarvitse näitä pesureita ja katsastusta varten olisit pesureita asentamassa niin silloin helpointa lienee haaroittaa lasinpesureilta. Tällöin kuluu nestettä paljon eikä lampunpesureiden paine ole läheskään oikeita pesureita vastaava. Katsastuksen jälkeen taas pesurit pois odottamaan seuraavaa katsastusta. Itse tein juuri näin katsastuksen ajaksi ja läpi meni. Mitään kiinteitä asennuksia en edes tehnyt vaan työnsin (kiilasin) pesurin puskurin ja umpion väliin, se oli siis ihan vain painamalla kiinni. Asennus uutta katsastusta varten kestänee about 5-10 min, koska revin letkut kokonaan pois, enkä vain tukkinut. Pelkästään tukkimalla olisi varmaan päässyt 2 min asennusajalla.

            Mutta mikäli haluat ja tarvitse oikeita pesureita niin sitten joutunee hankkimaan toisen pumpun jne. jne. ja tällöin kannattanee nuo lasinpesurihaaroitus-viritykset unohtaa..

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1596
              • Vähäkyrö

              #7
              Kiitos tiedoista ja linkeistä. Kaikille selvennykseksi tuohon vesikeskusteluun, että en aio pitää pesureita toiminnassa muuta ku katsastuksessa. Kuitenkin vois jotku suuttimet kiinteästi puskuriin laittaa, että on sit tienpäälläkin näyttöä laillisesta asennuksesta.

              Löytäisköhän joku ebaysta tai muualta nuo alkuperäset pesurin suuttimet? Vai olisiko jollain tarjota suoraan?

              Comment

              • wta
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 641
                • ------

                #8
                Originally posted by Samppae39 View Post
                Kiitos tiedoista ja linkeistä. Kaikille selvennykseksi tuohon vesikeskusteluun, että en aio pitää pesureita toiminnassa muuta ku katsastuksessa. Kuitenkin vois jotku suuttimet kiinteästi puskuriin laittaa, että on sit tienpäälläkin näyttöä laillisesta asennuksesta.

                Löytäisköhän joku ebaysta tai muualta nuo alkuperäset pesurin suuttimet? Vai olisiko jollain tarjota suoraan?
                Motonetistä saa jos minkälaisia pesureita. Myös todella pieniä (pikkurillin pään kokoisia) ja ne kun vielä maalaa puskurin väriseksi niin tulee fiksun näköinen asennus. Itse olen ajatellut myös tuollaista ratkaisua. Vakiona tässä minun vehkeessä olisi puskurista nousevat suuttimet, jotka varmasti hajoaisivat talvella, joten tuollainen pikkunen huomaamaton suutin puskurissa voisi melkein olla huomaamattomampi ja parempi kuin alkuperäinen...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎