Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coiloverit Ja Spacerit!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jerimusi
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 14
    • HELSINKI

    Coiloverit Ja Spacerit!!

    Moi.Olisi tarkoitus hankkia BMW M3 E36 3.0 -95:een Coilover-sarja ja alkuperäinen tarkoitukseni olisi ollut pitää niitä alkuperäisten BMW vanteiden kanssa.Mutta asiaa tutkiessani totesin että aina mainitaan että jos aikoo käyttää niitä alkuperäisten vanteiden/renkaiden kanssa,olisi syytä käyttää n.s. spacereitä jotka ovat laittomat.Tässä olisi muutama kysymys joihin toivoisin vastausta:

    (1)- Ovatko spacerit aivan välttämättömät,eli onnistuuko muutoskatsastus ilman niitä?!?

    (2)-Jos hankkisin sellaiset uudet vanteet joiden kanssa ei spacereitä tarvitse käyttää ja että ne mahdollistaisivat myös rajunkin madalluksen ilman että ottaa reunoihin kiinni,mitkä olisivat niiden tarkat mitat sun muut ja tarkoitan aivan kaikki mitat.Tässä hieman tietoa alkuperäisten vanteiden mitoista: 7.5 * 17
    5 * 120
    41 mm offset
    72.5 keskireikä


    (3) - Kun mainitaan että jos käyttää vakiovanteiden/renkaiden kanssa,kuinkä tärkeää on tuo maininta RENKAIDEN kanssa.Alla on tällä hetkellä vakiokoko 235/40-17 eli voinko käyttää tätä rengaskokoa uusien vanteiden ja Coiloverien kanssa??

    (4) Ja vielä tähän loppuun,olisiko jotakin ehdotuksia vannetyypeistä autooni ( myös edullisia ) ja mahdollisesti paikkoja joista niitä voisi tiedustella??!!



    :think
  • kake
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 590
    • Kerava

    #2
    Ongelma tulee vakiovanteilla jos madaltaa reilusti, toisin sanoen rengas ottaa kiinni niihin säätömuttereihin kun ne ruuvaa tarpeeksi alas. Katsastus onnistuu kyllä vakiovanteilla, kunhan madaltaa maltilla.

    Itsellä reilu madallus ja vakiovanteiden alla 3mm "spacerit", ei ota kiinni.
    Niin ja sarja on FK:n highsport.
    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

    Comment

    • takatuuppari
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 202
      • Helsinki

      #3
      Mulla ei ole koskaan ollut katsastuksessa ongelmia spacereiden kanssa.

      Edellisessä autossa maalasin spacerien ulkoreunat varmuuden vuoksi mustiksi jotta eivät herättäisi huomiota leimalla...
      Heute: 2020 330e 2003 Z4
      EX:2015 M235i 2012 M135i, 2013 F30 335i M-Sport,
      2008 E92 M3, 2009 E90 325i M-Sport,
      2002 E46 M3 Evolve'd, 1988 E30 320i
      2001 E39 525i M-Sport, 1999 E46 318i

      Comment

      • jerimusi
        Newbiemmer
        • Apr 2009
        • 14
        • HELSINKI

        #4
        Kiitti tiedoista.Voi olla vähän turhan riskaapeliä mennä katsastukseen spacereiden kanssa.Taidan ensin madaltaa lievästi katsastukseen ja sen jälkeen hankkia spacerit.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎