Announcement

Collapse
No announcement yet.

ei tuu lämpöö sisään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moosmann
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 711
    • AnssiKela-tallit

    ei tuu lämpöö sisään

    eli ongelma on e30:ssa -88, ei tuu ollenkaan enää lämmintä ilmaa sisään autoon vaikka säädin onkin maksimilla. ensin tuli välillä ja sit ei ollenkaan. ennen tuntu et rupes puhaltaa paremmin lämmintä ku koneessa oli kierroksia enemmän, kuitenkaan koneen lämmöt ei nouse. missäköhän mahtas olla vika?
    E30 336i diamantschwarz metallic -88
    E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
    Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
    Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03

    ex:
    -VW Passat Variant Tsi Highline -18
    -Toyota Avensis Premium Touring -16
    -Skoda Octavia Combi -14
    -e36 frozen bronze "m3" touring -95
    -VW Golf Variant -05
    -e36 316i Touring -98
    -e38 728ia -96
    -e30 316 (18i)-83
    -e30 323i -84
    -A sorsa sedan -87
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    #2
    Eikös E30:sessä ole lämmityslaitteessa kiertovesipumppu? Voisiko se olla rikki?
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • Happi
      Newbiemmer
      • Sep 2004
      • 8
      • Salo

      #3
      Mulla pääsi E36:ssa jäähdytysvedet sen verran vähäisiksi, ettei nestettä enää riittänyt lämppärin kennoille tarpeeksi, jolloin sieltä tuli kylmää ilmaa. Välillä sieltäkin tuli sentään lämmintä ilmaa, mutta vika korjaantui nestettä lisäämällä.
      E36 325 -92

      Comment

      • tth78
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 346
        • Turku

        #4
        E30:ssä mun mielestä on se kiertovesipumppu. Kannattaa tarkistaa sen toimintakunto ja myös nessteiden riittävyys.
        Mini Countryman PHEV 2018
        -
        ex. Primera 05
        ex.E36 318iS coupe ´92

        Comment

        • energy
          BTCF Member
          • May 2003
          • 1694
          • Haukipudas, Oulu

          #5
          Kannattaisi lisätä sitä nestettä... vaikuttaisi vajaukselta. Katselin ETK:ta ja sen mukaan E30:ssä ei olisi erillistä kiertovesipumppua. Tietenkin yksi vaihtoehto on vielä, että se vivusto on jotenkin rikkoontunut minkä pitäisi avata/sulkea se kierto sinne kennoon.
          :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
          :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
          :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

          Comment

          • J.O.
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 35
            • Espoo

            #6
            ei tuu lämpöö sisään

            Originally posted by energy
            Kannattaisi lisätä sitä nestettä... vaikuttaisi vajaukselta. Katselin ETK:ta ja sen mukaan E30:ssä ei olisi erillistä kiertovesipumppua. Tietenkin yksi vaihtoehto on vielä, että se vivusto on jotenkin rikkoontunut minkä pitäisi avata/sulkea se kierto sinne kennoon.
            Samaa mieltä. Mulla alko temppuilla lämmöt kun nesteet väheni. Välillä kun anto tennaria, niin pumppu tietysti pyöri nopeemmin ja kierrätti niitä vähiä litkuja kennolle asti, mut pienillä kierroksilla ei jaksanu.

            Muista sitten kun lisäät nestettä, että voi tulla ilmavaivoja eli ilmakuplan aiheuttama ilmalukko ja nesteet ei sittenkään oikein kierrä. Mulla kävi just niin ja piti ilmata termarin vieressä olevasta ilmausruuvista jäähd.järjestelmä.

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #7
              Originally posted by energy
              Kannattaisi lisätä sitä nestettä... vaikuttaisi vajaukselta. Katselin ETK:ta ja sen mukaan E30:ssä ei olisi erillistä kiertovesipumppua. Tietenkin yksi vaihtoehto on vielä, että se vivusto on jotenkin rikkoontunut minkä pitäisi avata/sulkea se kierto sinne kennoon.
              Kyllä niissä hyvin usein on kiertovesipumppu vaikka sitä ei ETK:ssa luekaan... oisko joku suomen lisävaruste tms...
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                #8
                Kun kerran E30 lämpöasioihin päästy, niin jatketaan hieman.

                Mulla tulee lämmintä tuulilasille ja jaloille. Mutta sivuikkunoille tulee vaan kylmää. Jos on puhallin nelosella ja lämmöt maksimilla niin tulee sivuikkunoille kans pikkusen lämpöö. Mikäs se tällanen ongelma on?


                Doni - - - 325i '11.87
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • jannel
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 283

                  #9
                  Kiertovesipumppu on ainakin neloskoneisissa e30:ssä,mutta ei välttämättä kuutosissa! Voihan vika piileä lämppärin kennon vieressä olevassa magneettiventtiilissä joka sulkee kierron kun lämmönsäätö on nollilla. Lienekkö mahtanu kakka tukkia sen? Tai sitte se nestevaje!

                  Ja toisekseen e30:sen sivu-ja keskisuuttimista ei tosiaankaan tule lämmintä vasta kun lämpö on täpöllä!! Tehtaansetä on tehny sen niin!!

                  Comment

                  • Kuqi
                    Moderator
                    • Sep 2002
                    • 12525
                    • Oulu

                    #10
                    Mulla tuossa 518i:ssä on sama ongelma, tuulilasille ja sivuikkunoille tulee haaleaa, mutta muualta kylmää!

                    Sitten tuossa cabriossa on ihme vika! Ensin se poltti sulakkeita silloin tällöin, ja nyt se polttaa heti uudenkin. Vaihtaa sulakkeen ja laittaa vähän nupista puhallita isommalle niin se vaan urahtaa ja mitään muuta ei tapahu ku että sulake palaa. Ois kiva löytää ratkaisu.
                    BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
                    BMW CRUISE BIKE 2017
                    TREK POWERFLY 4 2021
                    @kukisenjussi instagram

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Kuqi
                      Mulla tuossa 518i:ssä on sama ongelma, tuulilasille ja sivuikkunoille tulee haaleaa, mutta muualta kylmää!
                      Eipä e28:ssa kaikista kanavista kuulu lämmintä tullakaan. Se keskimmäinen vipu paneelissa on vain "raittiille ilmalle", eli talvella se kannattaa vetää vasempaan laitaan. Lämmintä ilmaa saa silloin jaloille, tuulilasille ja niistä pikku suulakkeista etusivulaseille. Lopuista ei sitten ilmaa tulekaan.

                      Kiertovesipumppu löytyy e28 ja e30 jos niissä on neloskone. Kuutoskoneen yhteydestä varmaankin jos autossa on parkkilämmitin... e28:ssa ainakin huono lämpeneminen on vanhemmiten tyyppivika. Kennon putsaaminen auttaa paljon, mutta on vaikeaa. Siihen ei oikein pääse käsiksi purkamatta kojelautaa. Samat synnit luultavasti e30.

                      Comment

                      • Kuqi
                        Moderator
                        • Sep 2002
                        • 12525
                        • Oulu

                        #12
                        Sais nyt etes jotenkin toimimaan tuon puhaltimen cabriossa, ei oo häävi ajella ku on kylmä koko ajan.
                        BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
                        BMW CRUISE BIKE 2017
                        TREK POWERFLY 4 2021
                        @kukisenjussi instagram

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Kuqi
                          Sais nyt etes jotenkin toimimaan tuon puhaltimen cabriossa, ei oo häävi ajella ku on kylmä koko ajan.
                          Vaihda siihen e28:iin niin ei tarvitse palella. :wink: Talvi tulee...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎