Ostin n. kuukausi sitten merkkiliikkeen "täydellisellä huoltokirjalla" varustetun E46:sen. Suomi-auto. Ensimmäiset päivät meni aivan ok. Sitten alkoi tapahtua:
Ensimmäinen vähän viileämpi aamu ja auto "ei meinannut lähteä viivalta". Vika korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla, sehän antoi vikakoodin.
Sitten rupesi öljymäärän merkkivalo vilkahtelemaan: anturivika.
Auto öljynvaihtoon, vaikka huoltoväliosoitin näytti matkaa seuraavaan huoltoon olevan yli 10.000 km. Ulos tuleva öljy muistutti enemmän paksua mustikkasoppaa kuin moottoriöljyä.
Viikko eteenpäin ja jäähdytysnesteen määrän merkkivalo syttyi palamaan. Nestettä lisää ja ilmaus. Seuraavana päivänä, kun kone saavutti käyttölämpötilan, merkkivalo taas palamaan. Korkki auki ja kuplii oikein kunnolla!
Hinurilla kotiin ja kansi auki. Kannessa ei selviä vuotojälkiä, mutta kaiken varalta oikaisu. Samalla selvisi, että koko lohkon oikea sivu on paksun ruostehilseen peittämä ja lisäksi lohkon vasemmalla sivulla lähtevässä nesteen "jakotukissa" (osa no 1153 1709 232) kaasuläppäkoteloon lähtevästä liitostumpista katkennut puolet; kumiletkun sisässä vain sentin verran tumppia. Vedetty vaan lemmaria tiukemmalle. Vielä on selvittämättä jäähdyttimen kunto. Valitettavasti näyttäisi olevan halkeaman alku päätysäiliössä.
Että sellainen Suomi-auto "täydellisellä huoltohistorialla". Seuraava auto on taatusti Saksasta käytettynä tuotu, olkoon merkki mikä tahansa.
Ensimmäinen vähän viileämpi aamu ja auto "ei meinannut lähteä viivalta". Vika korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla, sehän antoi vikakoodin.
Sitten rupesi öljymäärän merkkivalo vilkahtelemaan: anturivika.
Auto öljynvaihtoon, vaikka huoltoväliosoitin näytti matkaa seuraavaan huoltoon olevan yli 10.000 km. Ulos tuleva öljy muistutti enemmän paksua mustikkasoppaa kuin moottoriöljyä.
Viikko eteenpäin ja jäähdytysnesteen määrän merkkivalo syttyi palamaan. Nestettä lisää ja ilmaus. Seuraavana päivänä, kun kone saavutti käyttölämpötilan, merkkivalo taas palamaan. Korkki auki ja kuplii oikein kunnolla!
Hinurilla kotiin ja kansi auki. Kannessa ei selviä vuotojälkiä, mutta kaiken varalta oikaisu. Samalla selvisi, että koko lohkon oikea sivu on paksun ruostehilseen peittämä ja lisäksi lohkon vasemmalla sivulla lähtevässä nesteen "jakotukissa" (osa no 1153 1709 232) kaasuläppäkoteloon lähtevästä liitostumpista katkennut puolet; kumiletkun sisässä vain sentin verran tumppia. Vedetty vaan lemmaria tiukemmalle. Vielä on selvittämättä jäähdyttimen kunto. Valitettavasti näyttäisi olevan halkeaman alku päätysäiliössä.
Että sellainen Suomi-auto "täydellisellä huoltohistorialla". Seuraava auto on taatusti Saksasta käytettynä tuotu, olkoon merkki mikä tahansa.
Comment