Announcement

Collapse
No announcement yet.

Asensin vetokoukun...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kumanovo
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 3
    • tampere

    Asensin vetokoukun...

    Eli kaara olis 528ia touring -98 ja hommasin bosalin koukun jaegerin sähkösatsilla. Voi kuullostaa eksoottiselta mutta koukku istuu autoon todella hyvin, päällepäin puskurin loveuksia/pistoketta ei näy ja itse koukkuosa lähtee hyvin helposti kahdella pultilla irti. Eli vois nimitellä laitetta jopa irroitettavaksi. Sähkösarja oli todella helppo kytkeä ja koko paketille tuli hintaa "vain" 348 eskoa. Laittelin sitten samalla uudet sähköosat kärryynkin kun vanhat olivat melkein kadonneet.
    Sitten se ongelma. Kaikki pelittää hienosti, vain vilkut ovat tuplanopeat, hätävilkuilla vilkkujen nopeus on normaali. Kun pistokkeen irroittaa niin vilkut normalisoituvat. Kun vilkun laittaa päälle ilman virtoja, kyseisen puolen ajovalot syttyvät. Ongelma ei ole suurensuuri mutta kun naapurit pakkaavat naureskelemaan...prkl.
  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

    #2
    Originally posted by kumanovo View Post
    Eli kaara olis 528ia touring -98 ja hommasin bosalin koukun jaegerin sähkösatsilla. Voi kuullostaa eksoottiselta mutta koukku istuu autoon todella hyvin, päällepäin puskurin loveuksia/pistoketta ei näy ja itse koukkuosa lähtee hyvin helposti kahdella pultilla irti. Eli vois nimitellä laitetta jopa irroitettavaksi. Sähkösarja oli todella helppo kytkeä ja koko paketille tuli hintaa "vain" 348 eskoa. Laittelin sitten samalla uudet sähköosat kärryynkin kun vanhat olivat melkein kadonneet.
    Sitten se ongelma. Kaikki pelittää hienosti, vain vilkut ovat tuplanopeat, hätävilkuilla vilkkujen nopeus on normaali. Kun pistokkeen irroittaa niin vilkut normalisoituvat. Kun vilkun laittaa päälle ilman virtoja, kyseisen puolen ajovalot syttyvät. Ongelma ei ole suurensuuri mutta kun naapurit pakkaavat naureskelemaan...prkl.
    ettei sielä joku johto ota johonkin kiinni ja sitä se ei saisi tehdä..onko johdot kunnolla eristetty? liittimet eristetty? toimiiko kaikki polttimot autossa?

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

      #3
      Onhan kärryn kaikki maadoitukset varmasti kunnossa ja pistoke sekä lamput oikein kytketty?Polttimot oikein?
      Pakko kysäistä,että mihin kytkit koukun johtosarjan autoon?Kun tuo ilman virtoja laitettu vilkku kytkee sen puolimmaisen valon,niin eikö sitä tapahdu pistoke irti?Ja syttyykö vain parkit pelkästään?(Saksalaista akkua säästävää parkkivalo tekniikkaa).

      Comment

      • kumanovo
        Newbiemmer
        • May 2009
        • 3
        • tampere

        #4
        No niin. Oon tarkistellu liitännät ja näyttäis olevan kaikki ok. Sarjassa vilkut+ajovalot+jarruvalot ryöstellään takalamppujen vierestä joista siknaalit jatkavat jaegerin boksin kautta vetokoukun pistokkeelle. Boksissa on useita pieniä releitä ja parin tikkuaskin kokoinen elektronikkaosa. Boksiin tulee myös oma syöttö, joka otetaan akun viereisestä liitäntäosasta. Ja maadoitus myös akun vierestä. Sumuvalot jätin liittämättä.
        Testailin juuri vielä kärry perässä toimintoja. Vilkut toimivat n. 2sek normaalisti ja sitten kiihdyttävät tuplanopeuteen, aivan kuin lamppu olisi palanut. Kun laitan vilkun ilman virtoja oikealle, oikean puoleiset valot syttyvät kärryyn jne. Kun vedän pitkien valojen viiksen itseeni päin, kaikki ajovalot syttyvät kärryssä, eivätkä sammu ennenkuin virtoja käyttää päällä autossa ???
        Täytyypi vielä mittailla pistokkeesta ettei mikään ole yhteydessä maihin ja myös kärrystä samat, muuten kaikki liitokset ovat suojattuja, paitti auton ryöstökohdat. Toisessakin autossa täytyy vielä testata.
        Kokeilin vielä autoakin ilman virtoja. Eli kun laitat vilku oikealle, oikean puolen parkit syttyvät jne. Kun vedät pitkät päälle niin valot syttyvät eivätkä sammu ennenkuin käytät virtoja päällä. Eli oikein pelaavat kärryssä. Oisko jotain hämärää jaegerin boksissa vilkkujen osalta?
        Last edited by kumanovo; 21-05-2009, 14:35.

        Comment

        • visa e36
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 753
          • Järvenpää

          #5
          Tuo vilkku päällä ja virrat pois niin mielestäni pitäisikin jäädä sen puolen valot päälle. ainakin omissa autoissani on jäänyt parkit päälle ks. puolelle minne vilkuttaa.. jääkö myös autossa saman puolen parkki päälle mihin vilkku on vaiko vain kärryssä, jos vain kärryssä niin en osaa sanoa mitään. onko kärryssä led polttimot? Moottoripyörissä ainakin, jos vaihtaa normi polttimon tilalle led polttimon niin vilkku käy tuplanopeutta ja silloin on laitettu etuvastus vilkulle.
          Nykyiset
          -63 Pontiac Catalina convertible
          -05 E53 X5 3.0d

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9990
            • KVLA

            #6
            Originally posted by kumanovo View Post
            Kokeilin vielä autoakin ilman virtoja. Eli kun laitat vilku oikealle, oikean puolen parkit syttyvät jne. Kun vedät pitkät päälle niin valot syttyvät eivätkä sammu ennenkuin käytät virtoja päällä. Eli oikein pelaavat kärryssä. Oisko jotain hämärää jaegerin boksissa vilkkujen osalta?
            Noinhan ne E39:n valot kuuluukin toimia.Kuten aiemmin kirjoitinkin,akkua säästävää Saksalaista ajattelutapaa ja valoautomatikkaa...

            Kokeile tosiaan kärryä jossain toisessa autossa.Jos kaikki pelaa oikein,niin vika voisi olla sitten tuossa johtosarjan valoboxissa.Ja tarkastithan että kaikki kärrin polttimot on oikean tehoisia,myös vilkuissa (21W)?

            No kunhan "foorumin sähkärit" kerkeävät vastailemaan,niin eiköhän oikeata vinkkiä rupea löytymään.

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #7
              Parkit tosiaan kuuluu toimia noin jos vilkku kytketään päälle ilman että virrat on päällä. Samoin tuo pitkien viiksestä nykäisy toimii oikein olettaen että myös ajovalot palavat tuolloin. Tuon kotiinkulkuvalo-ominaisuuden saa kyllä koodattua pois jos se häiritsee

              Ainoa ongelma topikin alottajalla on siis tuo nopea vilkkujen vilkkuminen, joka on varmasti seurausta tästä tarvikejohtosarjasta.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Juubi View Post
                Parkit tosiaan kuuluu toimia noin jos vilkku kytketään päälle ilman että virrat on päällä. Samoin tuo pitkien viiksestä nykäisy toimii oikein olettaen että myös ajovalot palavat tuolloin. Tuon kotiinkulkuvalo-ominaisuuden saa kyllä koodattua pois jos se häiritsee

                Ainoa ongelma topikin alottajalla on siis tuo nopea vilkkujen vilkkuminen, joka on varmasti seurausta tästä tarvikejohtosarjasta.
                Parkkisysteemi oli jo e21:ssä. Olisiko alkup. vilkkurele sopimaton nyt kun on vilkku(ja) lisää ?

                Comment

                • kumanovo
                  Newbiemmer
                  • May 2009
                  • 3
                  • tampere

                  #9
                  Asensin vetokoukun...Ratkaistu

                  Kiitokset Hegulille eli ongelma ratkaistu, vilkkujen lamput liian pienitehoisia. Laitoin 21 wattiset ja alkoi pelittämään oikein. Kiitos.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎