Ostin bmw 320 coupen avk:lta eli kolariauto kyseessä ja nyt kun olin asentamassa seossuhde mittaria niin katsoin että pakosarjan molemmat lambdan piuhat oli vedetty poikki että mitä ihmettä ? auto kyllä käy hyvin mutta haluaisin vaan tietää että miksi ihmeessä ne on poikki vedetty ? kun pitäs leimalle viedä niin meneekö päästöistä läpi ja onko tuosta haittaa/hyötyä. jos joku osaisi kertoo niin ois hyvä ku on siel putkistossa viel yks lambda missä sentäs on piuhat tallella
kiitos jo etukäteen vastauksesta !
Bemarin lambdat ?
Collapse
X
-
Lähdetään nyt vaikka siitä et minkä vuoden laitos on kyseessä?Originally posted by Supriya View PostOstin bmw 320 coupen avk:lta eli kolariauto kyseessä ja nyt kun olin asentamassa seossuhde mittaria niin katsoin että pakosarjan molemmat lambdan piuhat oli vedetty poikki että mitä ihmettä ? auto kyllä käy hyvin mutta haluaisin vaan tietää että miksi ihmeessä ne on poikki vedetty ? kun pitäs leimalle viedä niin meneekö päästöistä läpi ja onko tuosta haittaa/hyötyä. jos joku osaisi kertoo niin ois hyvä ku on siel putkistossa viel yks lambda missä sentäs on piuhat tallella
kiitos jo etukäteen vastauksesta ! 
Edit.
Veikkaan että kyseessä on 91-95 E36.
Siihen on luultavasti vaihdettu jotkut tuningmallin pakosarjat joissa on lambdan paikat (ja lambdat)
Vanhemmissa eekolmekutosissa on pelkästään yks lambda joka on just siinä ennen katteja yhdysputkessa.
Eli ne pakosarjoissa olevat lambdat on turhantakia siellä.
Mahdollistahan on että ex-omistajalla on ollu jotain omia virityksiään siellä mutta tiedä sit siitäkään.Last edited by Hammu; 22-05-2009, 16:20.
-
Joo vuosimalli on -93 ja kyllä siellä näyttäs olevan ihan alkuperäinen pakosarja :o en vaan käsitä sit et mitä ihmeen virityksii edellinen omistaja on tehnyt ? :s mutta ensviikolla leimaus tiedossa niin meneekö se päästöistä läpi jos siel on yks lambda vielä tallella : /
Comment
-
Ei varmastikkaan mene.. Se tarvii ne 2 lambdaa lisää sinne! :thinkOriginally posted by Supriya View PostJoo vuosimalli on -93 ja kyllä siellä näyttäs olevan ihan alkuperäinen pakosarja :o en vaan käsitä sit et mitä ihmeen virityksii edellinen omistaja on tehnyt ? :s mutta ensviikolla leimaus tiedossa niin meneekö se päästöistä läpi jos siel on yks lambda vielä tallella : /
Hei järki käteen.. Mene huomenna ottamaan päästöt josain nyrkkipajalla/huoltamolla on halvempaa kun konttorilla ja sittenpä näet.
Ja jos ja kun se ei mene läpi niin foorumilta löytyy kyllä tietoa mahdollisista vikakohteista.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Ja paskanvitut.Originally posted by duuk View PostEi varmastikkaan mene.. Se tarvii ne 2 lambdaa lisää sinne! :think
Hei järki käteen.. Mene huomenna ottamaan päästöt josain nyrkkipajalla/huoltamolla on halvempaa kun konttorilla ja sittenpä näet.
Ja jos ja kun se ei mene läpi niin foorumilta löytyy kyllä tietoa mahdollisista vikakohteista.
Alkupään E36 on vain 1 lambda.
Silloin kun 323 ja 328 tuli, sen mukana moottorinohjaus vaihtu siemensiks ja tuli 1 lambdan tilalle 2kpl, 1 per pakosarja.Last edited by Hammu; 07-06-2009, 21:30.
Comment
-
-
Jep..Originally posted by Hammu View PostEn.
Katoin vaan että tätäkin aihetta oli speksattu useammassakin topikissa ja huutelin heti jotain
Hieman OT:tä
AIkoinaan tosissaan tutustuin pakosta E36 M50B25 "säälittäviin" päästöongelmiin.
Menin katsastukseen autuaan tietämättömänä mistään. Katsuri oli noheva ja tiesi että näitä kuuluu polkea kunnolla että lämpee.. Siinä se melkee vartin sitä lämmitteli ja päästöt ei tippunu. Katsuri veikkas että katti on rikki kun haisee mutta ei tiputa päästöjä alas.. No kun ajettiin auto nosturille vitut siellä mitään kattia ollu ku suorat putket vaan
No ei muuta ku katti paikoilleen ja uusi lambda ni jo alko pelaamaan
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
OT jatkuu.Originally posted by duuk View PostJep..
Hieman OT:tä
AIkoinaan tosissaan tutustuin pakosta E36 M50B25 "säälittäviin" päästöongelmiin.
Menin katsastukseen autuaan tietämättömänä mistään. Katsuri oli noheva ja tiesi että näitä kuuluu polkea kunnolla että lämpee.. Siinä se melkee vartin sitä lämmitteli ja päästöt ei tippunu. Katsuri veikkas että katti on rikki kun haisee mutta ei tiputa päästöjä alas.. No kun ajettiin auto nosturille vitut siellä mitään kattia ollu ku suorat putket vaan
No ei muuta ku katti paikoilleen ja uusi lambda ni jo alko pelaamaan 
Mä sain aikanaan yhen mittarin sekaisin ku takapöntössä oli jokusen puoli litraa vettä
Se laite sit päätti imasta ne vedet sisuksiin ja sit inssi pääskin purkamaan sitä laitetta et saa järkeviä lukuja
Comment
-
Vahingossa oli tullut 2 kertaa tämä sama viesti, pahoittelen. ite vasta ny huomas :think Mut joo kai hammu sit tietää miten asia on,ainakin sillä on komee bemmi
ei vaan kai se leimasta läpi menee, toivotaan ainakin. Mites tuo ku tuossa toisessa topicis joku pisti et toi taaimmainen on joku valvova lambda ja ne 2 muuta kattoo seosta? :think
Comment
-
Vie Hatanpäälle kaasutinhuolto Sarangolle, Hatanpään valtatie 40. Saat samalla laput, säästää katsastuksessa. Tekee yleensä pikkusäädötkin tuohon analyysin hintaan, yleensä pari kymppiä.Originally posted by Supriya View PostOstin bmw 320 coupen avk:lta eli kolariauto kyseessä ja nyt kun olin asentamassa seossuhde mittaria niin katsoin että pakosarjan molemmatZ3BMW3
Comment
-
Originally posted by Supriya View PostMites tuo ku tuossa toisessa topicis joku pisti et toi taaimmainen on joku valvova lambda ja ne 2 muuta kattoo seosta? :think
Uudemmissa koneissa on enemmän niitä lambdoja, osa valvomassa toimintaa ja osa haistelemassa seosta.
Kyllä se toimii sillä yhdellä lambdalla just niinkun pitääkin, jos moottorinohjaukseen on vaihdettu joku virilastu niin sit saattaa olla seokset vähän hakusessa...
Comment
Comment