Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d -00 100 kw jakopää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalkkuna
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 864
    • vaajakoski

    320d -00 100 kw jakopää

    Onko kukaan vaihtanut/vaihdattanut omaan autoonsa jakoketjua? Mitä makso/mitä vaihdettiin? Omaan lippanaan pitäis alkaa harkitsemaan vaihtoa. Tai mistä löytys ohjeet ko. hommaan.
    VW sharan 1,8T
    e30 318i 4d -89 projekti
    e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
  • toniwe
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 316
    • Lahti

    #2
    Hieman asian sivusta, mutta ihan mielenkiinnosta kuinka paljon autollasi on ajettu / miten tuo oireilee jos tarvitsee vaihtaa?

    Comment

    • kalkkuna
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 864
      • vaajakoski

      #3
      462 tkm ajettu. Joissain tietyissä lämpötiloissa kylmemmällä kelillä pitää startata pitkään että hyppää tulille. Pumpun ajoitusta itse epäilen. Ketju varmaan venynyt jo että pumpun ajoitus heittää.
      VW sharan 1,8T
      e30 318i 4d -89 projekti
      e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

      Comment

      • rasanttu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 530
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by kalkkuna View Post
        462 tkm ajettu. Joissain tietyissä lämpötiloissa kylmemmällä kelillä pitää startata pitkään että hyppää tulille. Pumpun ajoitusta itse epäilen. Ketju varmaan venynyt jo että pumpun ajoitus heittää.
        Kunnioitettavat kilsat mittarissa
        Freude am Fahren

        Comment

        • kalkkuna
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 864
          • vaajakoski

          #5
          Tietää ainakin että se on hyvä kun on jo noin pitkään toiminu. Kaikkee pientä siinä on ollu. Laturi,vesipumppu,termari,värinän vaimennin,alatukivarsien takahelat. Ja jotain muuta pientä.
          VW sharan 1,8T
          e30 318i 4d -89 projekti
          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

          Comment

          • kalkkuna
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 864
            • vaajakoski

            #6
            Nonii! Hieman olen kysellyt asian perään. Merkkiliikkeen hommia! Laakkosella maksaa homma noin 1500-2000 euroo. Eli siis puoli-ilmaista. Sylinterinkansi pitää irroittaa ja sitä rataa. Pitäsköhän sitä itse yrittää ropeltaa vois olla halvempaa. Mistä vois etsiä nokka-akselin lukitus työkalua ja vauhtipyörälle myös. Korjaus ohjeet auttas myös.
            VW sharan 1,8T
            e30 318i 4d -89 projekti
            e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

            Comment

            • rasanttu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 530
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by kalkkuna View Post
              Nonii! Hieman olen kysellyt asian perään. Merkkiliikkeen hommia! Laakkosella maksaa homma noin 1500-2000 euroo. Eli siis puoli-ilmaista. Sylinterinkansi pitää irroittaa ja sitä rataa. Pitäsköhän sitä itse yrittää ropeltaa vois olla halvempaa. Mistä vois etsiä nokka-akselin lukitus työkalua ja vauhtipyörälle myös. Korjaus ohjeet auttas myös.
              Senverran voin sanoa, että laakkosella eivät tunnu vaihtavan edes kuminauhaa alle tuhannen euron.

              Kannattaa joltain asiantuntevalta pienemmältä pajalta tiedustella jos ei itse rohkene vaihtaa. En tosiaan tiedä millanen homma tuohon on vaihtaa, mutta epäilen että nahkapöksy on suunnitellut ketjun auton ikäiseksi eli ei ainakaan helposti vaihdettavaksi ja siitähän tuo syl.kannen irroituskin kuullostaa. :think
              Freude am Fahren

              Comment

              • kalkkuna
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 864
                • vaajakoski

                #8
                Originally posted by rasanttu View Post
                Senverran voin sanoa, että laakkosella eivät tunnu vaihtavan edes kuminauhaa alle tuhannen euron.

                Kannattaa joltain asiantuntevalta pienemmältä pajalta tiedustella jos ei itse rohkene vaihtaa. En tosiaan tiedä millanen homma tuohon on vaihtaa, mutta epäilen että nahkapöksy on suunnitellut ketjun auton ikäiseksi eli ei ainakaan helposti vaihdettavaksi ja siitähän tuo syl.kannen irroituskin kuullostaa. :think
                Kysäsin parilta pajalta. Vastaus oli että nou kän duu. Jos ohjeita sais ja jotain niitä lukitus työkaluja niin tekisin ite. 10v. Hankin leipäni autonkorjaus hommilla eli jotain pystyn tekemään.
                VW sharan 1,8T
                e30 318i 4d -89 projekti
                e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎