Announcement

Collapse
No announcement yet.

318iA VS. 320dA Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rei7pir8
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 248

    318iA VS. 320dA Touring

    Eli kiinnostuksen kohteena on em. 2003-2005vm. alle 200tkm ajettu auto. Ajomäärä on n. 20 tkm./vuodessa. hinta max 20ke.
    Eli kysymys kuuluukin kumpi olisi noista edullisempi käytössä. Diesel tietysti on polttoainekuluiltaan pienempi, mutta mitä olen lukenut threadeja niin kalliita vikojakin niissä on ollut. Käsitykseni mukaan bensat ovat luotettavampia!?
    318(2l koneella) ei kyllä paljon ole tarjolla. Dieselissä taas on se ongelma että vanhemmat automaatit ovat 4-vaihteisia. Minkähänmoisia lie(4A:t)?
    Manuaali taas ei tule kysymykseen.
    525iA -91
    518i -90
    324tdic -88
  • rei7pir8
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 248

    #2
    318iA VS. 320dA touring

    Eli kiinnostuksen kohteena on em. 2003-2005vm. alle 200tkm ajettu auto. Ajomäärä on n. 20 tkm./vuodessa. hinta max 20ke.
    Eli kysymys kuuluukin kumpi olisi noista edullisempi käytössä. Diesel tietysti on polttoainekuluiltaan pienempi, mutta mitä olen lukenut threadeja niin kalliita vikojakin niissä on ollut. Käsitykseni mukaan bensat ovat luotettavampia!?
    318(2l koneella) ei kyllä paljon ole tarjolla. Dieselissä taas on se ongelma että vanhemmat automaatit ovat 4-vaihteisia. Minkähänmoisia lie(4A:t)?
    Manuaali taas ei tule kysymykseen.
    525iA -91
    518i -90
    324tdic -88

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #3
      Itsellä oli vuodenvaihteessa sama projekti, mutta manuaalina. Kuten kirjoitat, 318i:on (ainakin Saksassa) todella vähän tarjolla ja hinnat mielestäni kovia. Siis jopa kalliimpia kuin dieselit :think Laskin, että n 10 tkm:n ajoilla diesel tulee suurin piirtein samanhintaiseksi vuositasolla. Nyt, kun olen n 5 tkm ajellut, veikkaan, että laskelma pitää paikkansa. Eli diesel kuluttaa hämmästyttävän vähän, ainakin autotraileri perässä.

      Vikoa: paljoko ajetun olet ajatellut hankkia? Veikkaan, että alle satasen ajetuissa ei paljon ongelmia ole.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • rei7pir8
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 248

        #4
        Originally posted by jaki View Post
        Itsellä oli vuodenvaihteessa sama projekti, mutta manuaalina. Kuten kirjoitat, 318i:on (ainakin Saksassa) todella vähän tarjolla ja hinnat mielestäni kovia. Siis jopa kalliimpia kuin dieselit :think Laskin, että n 10 tkm:n ajoilla diesel tulee suurin piirtein samanhintaiseksi vuositasolla. Nyt, kun olen n 5 tkm ajellut, veikkaan, että laskelma pitää paikkansa. Eli diesel kuluttaa hämmästyttävän vähän, ainakin autotraileri perässä.

        Vikoa: paljoko ajetun olet ajatellut hankkia? Veikkaan, että alle satasen ajetuissa ei paljon ongelmia ole.
        Niinpä!
        Alle 100 tkm ajettu sen pitäisi olla, mutta hinta nousee -05 jo yli 20 ke!
        Voi se olla että päädyn dieseliin kun niitä on Suomessakin valita asti.
        525iA -91
        518i -90
        324tdic -88

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎