Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitkä patterit...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    Mitkä patterit...?

    Onko väliä minkälaiset sormipatteri e23:sen mittariston sisään iskee?
    Eikös se johdu pattereista kun huolto valoja ei pysty nollamaan vaikka kuinka pinnit yhdistäisi?
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: Mitkä patterit...?

    Originally posted by Freed
    Onko väliä minkälaiset sormipatteri e23:sen mittariston sisään iskee?
    Eikös se johdu pattereista kun huolto valoja ei pysty nollamaan vaikka kuinka pinnit yhdistäisi?
    Luultavasti samanlaiset menee sinne kuin e28:siinkin. Itse hain jostain kamerkaupasta ladattavat akkupatterit kokoa AA kun olin ensin vilkaisissut mitä se mittaristo oli syönyt. Sitten juotin piuhat niihin alkuperäisten akkujen napoihin ja laitoin niihin kiinni patterikotelon jostain vanhasta herätyskellosta tms. SItten akut latinkiin ja kiinni koteloon. Hyvin toimi.

    Comment

    • Freed
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 425
      • Helsinki

      #3
      Elikkä ladattavat patterit on siis laitettava.Miksi et laittanut uusia vanhojen tilalle?

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Freed
        Elikkä ladattavat patterit on siis laitettava.Miksi et laittanut uusia vanhojen tilalle?
        Jep, ladattavat eli akut. Sellaiset ne vanhatkin on. Ne alkuperäiset oli sen verran hyvin tehtaalla kiinnitetty etten viitsinyt alkaa niitä repimään irti. Lisäksi ajattelin että jos patterien lataus ei toimi, niin kun ne on johtojen päässä mittariston ulkopuolella niin onpahan helpot vaihtaa. Hyvin ne pelitti siellä kaksi vuotta ja toimisivat varmaan vaikka kuinka pitkään.

        Comment

        • Freed
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 425
          • Helsinki

          #5
          No hyvä että tuonkin sai tietää..Olin jo tunkemassa tavallisia pattereita tilalle.Ajattelin kuitenkin laittaa ihan alkuperäisille paikoilleen nuo patterit.Eikös patterit siis vaikuta noihin huoltovaloihin?Kun nyt palaa koko ajan se inspection valo ja sitten ala laidassa se huutomerkki valo.Ne eivät palaneet ennen kuin otin jonkun virittämät ilmastointiteipin palat patterien välistä,jolloin ne eivät olleet kosketuksissa vain paikoillaan.

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Freed
            No hyvä että tuonkin sai tietää..Olin jo tunkemassa tavallisia pattereita tilalle.Ajattelin kuitenkin laittaa ihan alkuperäisille paikoilleen nuo patterit.Eikös patterit siis vaikuta noihin huoltovaloihin?Kun nyt palaa koko ajan se inspection valo ja sitten ala laidassa se huutomerkki valo.Ne eivät palaneet ennen kuin otin jonkun virittämät ilmastointiteipin palat patterien välistä,jolloin ne eivät olleet kosketuksissa vain paikoillaan.
            Jep. Ne ainakin ylläpitää sitä huoltovalojen muistia ja niiden kautta menee muutkin mittariston sähköt. Ainakin kierrosmittari yms..

            Helpot on vaihtaa, joten kannattaa ainakin kokeilla jos vähääkään epäilee. Sitten jos ei auta niin kannattaa katsella läpi kaikki mittariston piuhat, juotokset ja kylmäliitokset.

            Mulla patterien loppuminen aiheutti diskovalot, eli koko se huoltovalopatteristo vilkutti kaiken aikaa kaikkia niitä lamppuja. Olipa kiva ajaa pimeässä.. Jouluinen tunnelma.

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              #7
              Mulla pelas vähä aikaa ne valot vaan ei enää :o joku piiri ilmeisesti nasahtanu siitä huoltovalojen piirilevystä kun lämpömittarikaan ei pelaa, miten tota kannattas lähtee tutkiin? vai vienkö suoraan jolleki korjarille joka ettii ja vaihtaa sen rikki menneen piirin..................................
              E32 750i 11/89

              Comment

              • Freed
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 425
                • Helsinki

                #8
                Kannattaa varmaan tutkia itse ensin piirit.Käy läpi kaikki epäilyttävät juotokset.

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by MikkoJII
                  Mulla pelas vähä aikaa ne valot vaan ei enää :o joku piiri ilmeisesti nasahtanu siitä huoltovalojen piirilevystä kun lämpömittarikaan ei pelaa, miten tota kannattas lähtee tutkiin? vai vienkö suoraan jolleki korjarille joka ettii ja vaihtaa sen rikki menneen piirin..................................
                  Tuskin löytyy mistään sellaista varaosaa millä tuon korjaisi. Ja maksaa ainakin mansikoita... Oireet kuulostaa väsyneiltä mittariston akuilta, vaihda ne ja tarkista mittarin juotokset ja liitokset. Tai hanki ehjä käytetty mittaristo.

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    Eli ladattavat paristot, kokoluokkaa AA. Joko NiCd (nikkeli-kadmium) tai NiMh (nikkeli-metallihybridi).

                    Tarkista samalla se piirilevy, johon paristot juotat. Monesti, johtuen paskoiksi menneistä akuista, se piirilevy on mennyt myös sököksi. Tarkista varsinkin ne "vedot" akkujen + ja - navoilta eteenpäin. Asiasta keskusteltu myös "745 saitilla", kuvien kanssa. Katso sieltä esimerkkikuvia huonoksi menneestä piirilevystä ja esimerkki korjauksesta.

                    t: Timo

                    Comment

                    • Lakeson
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 649
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Miten piirilevyn, jossa akut on saa irti mittariston 'takaseinästä' :?: :?:

                      On vielä tarkistamatta kylmäjuotosten osalta se puoli. Tuntuu ahdistavan niistä sarjaliittimien kohdilta jotka mittaristoon tulee. Ne pyöreät valkoiset muovinatturat millä piirilevy on kiinni on jo hoideltu.
                      Akut sain kolvattua suoraan vanhojen tilalle.
                      Ei mopolla mahottomia..

                      Comment

                      • tihuovin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1422
                        • Oulu

                        #12
                        E23:n mittaristostako? Se on kiinni ainakin 4:lla ruuvilla siinä "takaseinässä".

                        Muista malleista en tiedä.

                        t: Timo

                        Comment

                        • Lakeson
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 649
                          • Jyväskylä

                          #13
                          e34 -89, ei ainakaan siellä ole mitään ruuveja. Ei uskalla kovin väkivalloin lähteä piirilevyä irti kampeamaan, mutta varmastihan se jollain konstilla irti lähtee (ehjänä).
                          Ei mopolla mahottomia..

                          Comment

                          • Freed
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 425
                            • Helsinki

                            #14
                            Mä sain patterit vaihdettua ja huoltovalotkin nollaantui,mutta niissä on vissiin kosketus häiriötä joten eikun mittaristo irti vielä kerran. Mutta miksi ihmeessä mulla palaa se huutomerkki valo koko ajan? Siitä asti palanut kun vanhat patteri laitoin kiinni eikä lopettanut palamista kun laitoin uudet.

                            Comment

                            • 535_M5
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 221
                              • Masku

                              #15
                              akuista

                              Kannattaa avata mittari ennenkun menee ostamaan akkuja. Itselläni on kaksi muuten samanlaista mittaria mutta toisen akut ovat pienemmät, paksuus on sama mutta ovat sentin lyhyemmät kun normaali AAkoko. Ne lyhyemmät jotka ostin Metro-Autosta maksoivat vain noin 15€. Niissä on valmiina " jalat" joista ne juotetaan piirilevyyn, helppo homma.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎