Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d 02 savutus/tehot katveessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huruUkko
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 13
    • JoenZoo

    530d 02 savutus/tehot katveessa

    Mistähän kannattas lähtee ettii vikaa...joskus ku antaa monoo nii lähtee ku lehmä makuulta ja jälkeen jää vaan kunnon nokipilvi? Tänään ajelin matkaajoo 850km 6.5 litran keskikulutuksella (normaalisti melkein pelkkää kaupunkii 10l keskikulutuksella).Menomatkalla meno tuntu "väkinäiselle" ja vakkari päällä nyki 120 vauhdissa alamäissä...sit paluumatkalla alko nykimään tasaisellakin ja kulutusmittarin lukema heilu pari litraa alempana?Mutta merkillisintä oli, että vittuuntuneena nykimiseen päätin antaa monoo oikein kunnolla nii vetikin kunnolla penkkiin aina 180km/h /4000rpm/m asti, jolloin veto loppui kokonaan...(kolme kertaa kokeilin nii aina sama homma, mun auto on näköjään japaninvientimalli ku ei kule ku 180 )
    kyseessä automaatti ja vikakoodit menee ens viikolla lukuun...
    jos jollain olis jonkunlaista näkemystä viasta????itelle tuli ekana polttoainepuolen vika mieleen mutta toi savuttaminen viittais muuhun...
    Ja samalla reissulla huomasin, että ilmastoinnin automatiikka ei toimi kunnolla
    Mutta jos vikakoodien luvun jälkeen viisastus jonkun verran...
    Last edited by huruUkko; 31-05-2009, 13:16.
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by huruUkko View Post
    Mistähän kannattas lähtee ettii vikaa...joskus ku antaa monoo nii lähtee ku lehmä makuulta ja jälkeen jää vaan kunnon nokipilvi? Tänään ajelin matkaajoo 850km 6.5 litran keskikulutuksella (normaalisti melkein pelkkää kaupunkii 10l keskikulutuksella).Menomatkalla meno tuntu "väkinäiselle" ja vakkari päällä nyki 120 vauhdissa alamäissä...sit paluumatkalla alko nykimään tasaisellakin ja kulutusmittarin lukema heilu pari litraa alempana?Mutta merkillisintä oli, että vittuuntuneena nykimiseen päätin antaa monoo oikein kunnolla nii vetikin kunnolla penkkiin aina 180km/h /4000rpm/m asti, jolloin veto loppui kokonaan...(kolme kertaa kokeilin nii aina sama homma, mun auto on näköjään japaninvientimalli ku ei kule ku 180 )
    kyseessä automaatti ja vikakoodit menee ens viikolla lukuun...
    jos jollain olis jonkunlaista näkemystä viasta????itelle tuli ekana polttoainepuolen vika mieleen mutta toi savuttaminen viittais muuhun...
    Ja samalla reissulla huomasin, että ilmastoinnin automatiikka ei toimi kunnolla
    Mutta jos vikakoodien luvun jälkeen viisastus jonkun verran...
    Jos ilmamäärämittarissa vikaa niin multa löytyisi boschin uusi alkuperäinen (kotelo+anturi osa)
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7518
      • Jyväshyvä

      #3
      Tsekkaa ihan ensimäisenä kaikkien alipaineletkujen kunto...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Laitappa paikkakunta esiin niin joku voi auttaa edullisemmin...
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • FastDsl
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 178
          • nollayhdeksän

          #5
          Yleisesti ottaen dieseleissä savutus tarkoittaa ilman puutetta. Kuten jo ylempänä mainittiin, tarkista pysyykö ahdon ohjauksessa alipaineet letkuissa.
          Musta 335i E91 N55
          Musta 520d F11
          Musta 535d E60
          Musta 320d E91
          Musta 330d E46

          Comment

          • huruUkko
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 13
            • JoenZoo

            #6
            Kyllähän se vika taitaa olla tuolla turbossa/turbonohjauksessa...
            Paineet karkaa kierroksilla liian korkeelle...
            Tämmöstä vikakoodii pukkaa...5232 boost pressure control ja 3971 1/min on 2240mbar (ilmankos se vetää 100-180 penkkiin niin vituisti)
            Miten on helpoin tarkistaa noi alipaineputket ja sen ahtopaineen säätimen toiminta?:think
            Live datassa myös P-Amount of the Pl-Ideal Speed Control seilas rajusti miinukselta yli toisen ääripään...(meinaa mitä?)
            Ja nääkin veteli ajossa reilusti yli maksimin: rate main, 1st air mass, soll air mass, cal limit...
            Ossoox tavan maalaistollo tehä ite mitn korjaustoimenpiteitä vai kannattaax viedä suoraan pajalle valohoitoon...........
            Ja autoon on vaihdettu läpätön imusarja, jos sillä on jotain tekemistä oireitten kanssa

            BMW on hyvä syy
            Last edited by huruUkko; 04-06-2009, 16:15.

            Comment

            • huruUkko
              Newbiemmer
              • Feb 2006
              • 13
              • JoenZoo

              #7
              Tänään kokeiltu massamittarin piuha irti...huonommin vetää...
              Turbon johdesiipien tanko on moottori sammuksissa ihan ylhäällä ja käyntiin laitettaeassa vetäsee sisään eli ainakin liikkuu...
              Paikallaan polkiessa liikkuu vähän ulospäin(mutta eihän kuormituskaan paikallaan suurex kasva)
              Taidan kokeilla vaihtaa ton ahtopaineensäätimen ja jos samalla putsais ahtopaineanturin...
              Jos ei ne auta nii sit vissiin turbossa vika, siivet jumissa???
              Oisko kellä myynnissä Gt2260v turbo ja 535d suuttimia...jos palaa vati ton rottelon kaa...

              Comment

              • huruUkko
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 13
                • JoenZoo

                #8
                Nonnii...loppu onkelmat!!!!
                Turbohan siitä tul tiensä päähän, "pienen" savupilven saattelemana...varmaan sentti ol välystä, mutta siivet kuiteski ehjät
                Ongelmat korjattu hybridiahtimella ja turbotecin ohjelmoinnilla!!!!

                Comment

                • toperi
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 105

                  #9
                  olisko turbo entinen...johdesiivet jumittaa ja alkaa ahtaa liikaa-->vikatila
                  nm. hiljattain turbon vaihtanut

                  hups...vika olikin jo löytynyt...

                  Comment

                  • Sparrow
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 46
                    • Elimäki

                    #10
                    Mimmonen hybridi ja mitä maksoi?
                    Original ist Besser!

                    -e46 330 Dt
                    -66 Mustang Ht

                    ex:e31 850, e34 M5, e39 530 Dat, e24 635 Csi, e46 320i touring, e34 525tds touring, e28 535i, e28 520i/535i, e21 316

                    Comment

                    • huruUkko
                      Newbiemmer
                      • Feb 2006
                      • 13
                      • JoenZoo

                      #11
                      GT2256/2260v...eli normi runkoon 2260v palikat...olkohan 1100egee
                      Ja sit ohjelma uusix...tehot vitutti paperilla, mutta ilme kirkastui racechronolla mittaillessa...farkku tomaatti 0-100 7.1s

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by huruUkko View Post
                        GT2256/2260v...eli normi runkoon 2260v palikat...olkohan 1100egee
                        Ja sit ohjelma uusix...tehot vitutti paperilla, mutta ilme kirkastui racechronolla mittaillessa...farkku tomaatti 0-100 7.1s
                        Mitä oli tehot?
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎