Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalleko
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 40
    • Oulu

    530d tehot hukassa.

    Nonii,

    Kaikki alkoi sillä, että tehottomuus oli lähinnä alakierroksilla. Sitten alakierrostehottomuus muuttui tehottomuudeksi joka puolella. Kone alkoi niin sanotusti "humista" mikä minusta on suhteellisen outoa. Tällä hetkellä auto pukkaa lisäksi mustaa suhteellisen reippaasti. Turbo kuullostaa siltä kuin se ahtaisi aivan jumalattomasti liikaa.

    Mitähän tuolle pitäs tehdä? Missä vois luettaa vikakoodit Oulun alueella?
    Nykyinen:
    330xd Touring 2004
    Ex:
    VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
    330dA Touring 2003
    530dA Touring 1999
    525tdsA Touring 1996

    Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by kalleko View Post
    Nonii,

    Kaikki alkoi sillä, että tehottomuus oli lähinnä alakierroksilla. Sitten alakierrostehottomuus muuttui tehottomuudeksi joka puolella. Kone alkoi niin sanotusti "humista" mikä minusta on suhteellisen outoa. Tällä hetkellä auto pukkaa lisäksi mustaa suhteellisen reippaasti. Turbo kuullostaa siltä kuin se ahtaisi aivan jumalattomasti liikaa.

    Mitähän tuolle pitäs tehdä? Missä vois luettaa vikakoodit Oulun alueella?
    Tsekkaa oulun alueen foorumilta vikakoodinlukijat. Joko ilmamassamittari tai turbo on finaalissa.
    Freude am Fahren

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9147
      • Oulu

      #3
      Ainakin turbolta lähtevässä ahtoletkussa oli halkeama. Pitää sitten ihmetellä uudelleen, jos ei tuolla korjaannu.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        #4
        Jos ilmamäärä mittarissa vikaa niin multa löytyisi uusi boschin alkuperäinen (kotelo+anturi osa)
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • kalleko
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 40
          • Oulu

          #5
          Noniin,

          eli tänään saapui wetterille uusi ahtoletku (66€), joka sitten asenneltiin tämän päivän aikana paikoilleen. Aluksi ylimääräiset vinkunat ja ulinat lakkasivat ja mustan tulo lakkasi, mutta sitten kesken ajon kuului paukaus ja auto alkoi taas päästämään mustaa. Viittaako tämä nyt jotenkin siihen että turbon ja imusarjan välillä olis joku tukos? Veto puolestaan ei parantunut letkun vaihdolla..
          Nykyinen:
          330xd Touring 2004
          Ex:
          VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
          330dA Touring 2003
          530dA Touring 1999
          525tdsA Touring 1996

          Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.

          Comment

          • rasanttu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 530
            • Tuusula

            #6
            Kyllä tuo nyt viittais turbovikaan?? Ei kannata ajaa metriäkään.
            Freude am Fahren

            Comment

            • JTP
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 506
              • Hpj

              #7
              Originally posted by kalleko View Post
              Noniin,

              eli tänään saapui wetterille uusi ahtoletku (66€), joka sitten asenneltiin tämän päivän aikana paikoilleen. Aluksi ylimääräiset vinkunat ja ulinat lakkasivat ja mustan tulo lakkasi, mutta sitten kesken ajon kuului paukaus ja auto alkoi taas päästämään mustaa. Viittaako tämä nyt jotenkin siihen että turbon ja imusarjan välillä olis joku tukos? Veto puolestaan ei parantunut letkun vaihdolla..
              Oiskohan se uusikin ahtoputki paukahtanut halki tai irronnut jostain liitoksesta?
              Mahdollisesti cooleri, egr tai imusarja karstan tukkima....tai ahtopaine liian korkea.
              e90 330i lci -09
              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                Todennäköisesti ahtaa vaan liikaa jostain syystä.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • kalleko
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2008
                  • 40
                  • Oulu

                  #9
                  Jeps. Eli putki oli lähteny irti. Mikähän sitä liika-ahtoa aiheuttaa?
                  Nykyinen:
                  330xd Touring 2004
                  Ex:
                  VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
                  330dA Touring 2003
                  530dA Touring 1999
                  525tdsA Touring 1996

                  Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9147
                    • Oulu

                    #10
                    Joku muu paikka sieltä ahtoputkistosta tai imusarja on pettänyt uudestaan. Pitäis päästä testaamaan uudemman kerran, kun tuon rikkinäisen ahtoletkun takia ahdot eivät nousseet juuri ollenkaan. Saattaa taustalla olla yliahto, joka on yleensä huonosti toimivan siipien säätösolenoidin tai itse turbon (jumivat siivet) aiheuttama. Vikatilan takia kulkupuoli on hukassa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • kalleko
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 40
                      • Oulu

                      #11
                      Missähän tuo kyseinen siipien säätösolenoidi sijaitsee ja onko kuinka kallis osa? Nyt on taas kulkupuoli muuten normaali, mutta alavääntö puuttuu (edelleen turbo tosin kuullostaa siltä niinkuin se ahtaisi liikaa) Ja mikäli en ole väärin ymmärtänyt niin jos egr/imusarja/intercooler olis tukossa niin tyhjäkäyntikään ei olis aivan normaalia? Mutta tämä kyllä hyrskyttää oikeen nätisti.
                      Nykyinen:
                      330xd Touring 2004
                      Ex:
                      VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
                      330dA Touring 2003
                      530dA Touring 1999
                      525tdsA Touring 1996

                      Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9147
                        • Oulu

                        #12
                        Solenoidi tuossa kaaviossa (Nr 1). Tuon alipainesäiliön kanssa olitkin jo pelannut ja solenoidi löytyy siitä vierestä. Hinta on ollut siinä 100€ nurkilla.

                        Mainittakoon, että siinä solenoidissa on pieni ilmansuodatin, joka ajan myötä alkaa ahdistaa. Sen suodattimen läpi ilma pääsee solenoidiin, kun vakuumi vapautetaan/siipiä avataan/ahtoja halutaan laskea.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • kalleko
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 40
                          • Oulu

                          #13
                          ainakin se alinpainekellosta lähtevä vipu näyttää liikkuvan kun kaasua painelee. eikös se juuri säädä sitä ahtamista?
                          Nykyinen:
                          330xd Touring 2004
                          Ex:
                          VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
                          330dA Touring 2003
                          530dA Touring 1999
                          525tdsA Touring 1996

                          Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9147
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by kalleko View Post
                            ainakin se alinpainekellosta lähtevä vipu näyttää liikkuvan kun kaasua painelee. eikös se juuri säädä sitä ahtamista?
                            Näitä on nyt ollut kuitenkin useampi, jossa menee yliahdoille ja se tanko kyllä liikkuu. Eli siivet eivät siltikään liiku riittävästi tai tarpeeksi nopeasti. Turbo noissa on yleensä ollut lopulta syyllinen.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • kalleko
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 40
                              • Oulu

                              #15
                              Jep, nyt ois uus turbo tilattu. Diagnoosina lopulta tuli se että turbo vonkuu melkoisesti matalilla kierroksilla. Voikos tuosta liiasta ahtopaineesta nyt olla moottorille jotain haittaa; uskaltaako tuolla autolla ajaa ennenkuin saa uuden turbon paikoilleen?
                              Nykyinen:
                              330xd Touring 2004
                              Ex:
                              VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
                              330dA Touring 2003
                              530dA Touring 1999
                              525tdsA Touring 1996

                              Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎