Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASC-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kollifox
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 5

    ASC-ongelma

    Autoni on e39 520d -00. Käynnistettäessä ASC-valo jää palamaan ja luistonesto ei ole siis pelissä mukana ollenkaan. Tästä johtuen myöskään vakionopeudensäädin ei toimi.

    Vikakoodien lukemisen jälkeen ABS/ASC -moduuli antaa seuraavat viat:

    - 112 Throttle valve potentiometer
    - 59 Fault, ASC shutoff valve

    Tietäisköhän joku ton infon perusteella että mitä pitää vaihtaa ja minkälainen operaatio se on. Onko kyseisessä mallissa siis kaasuläpän asentotunnistin anturi ja missähän se mahtaa tarkalleen ottaen sijaita? Soitin merkkiliikkeen varaosapuolelle ja siellä eivät tienneet että missä tossa vehkeessä on kaasuläppä tai moinen anturi.

    Mistähän tätä vyyhtiä kannattais lähteä purkamaan? Vinkkejä siis kaivataan..
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Onkohan tuon ikäisessä vielä vaijerilla tuo luistoneston kaasun "ohjaaja"? :think Jos on niin voisi olla vaijeri sökö...
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • kollifox
      Newbiemmer
      • May 2007
      • 5

      #3
      Kyllä se on kuulema sähköinen koko helahoito. Eli eikai siellä enää mitään vaijereita kulje. Oiskin ehkä helpompaa jos siellä ois se vaijeri, mut nyt se on vähän mystinen ainakin mulle se koko järjestelmä. Jos joku siis tietää tai löytää kuvia kaasuläpästä tai sen asentotunnistimesta, niin apu ois enemmän kuin tervetullutta.. :think

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Katso tuolta: www.realoem.com
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6022
          • Sipoo

          #5
          Moi,

          Menee ehkä vähän ohi aiheen, mut kirjoitampa kuitenkin..

          Mul oli kaasuläpän/sen asentotunnistimen kanssa "ongelma" joskus italian ihmeen kanssa, ilmeni mm. tyhjäkäynnin heijaamisena.. Soittelin huoltoihin ja sanoi et koko kaasuläppä kamppeet pitäis vaihtaa ja maksaa X sataa euroa.. jaa? Tästä suivaantuneena kaivoin kaapista tällöin 7kk ikäisen rakkaan tyttäreni vanhan potkupuvun, josta repäisin palan irti - otin käteen WD40 -purkin ja putsasin kaasuläpän (oli muuten helvetin paskanen).

          Sen jälkeen tietskarin nollaus (eli jotai avaimenpyörittelyä ja virtojen päällä pitoa x aikaa jnejne) ja pikku lenkki ja ongelma korjaantui..

          Tietty eri juttu jos kaasuläpän asentotunnistimesta näkyy muistissa herja, mut jos tommosia ongelmia, niin kannattaa eka koittaa putsailla sitä..

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎