Niin, no ton laatikkoremontin hinta oli jo se 3000e ja pakkohan se oli laittaa kuntoon, ei rikkinäisellä lootalla mitään tee, eikä sellasta autoo kukaan osta jossa on lootavika. Missäs tässä sellanen ilmamassamittari oikein sijaitsee ja mitäköhän mahtaa moinen mittari kustantaa ja mistä? Ei ainaskaa motonetissa ollu tähän käypiä ku äkkiä vilasin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasun tarttuva haju
Collapse
X
-
Ilmamassamittarit sijaitsee siinä heti ilmanputsarikotelon välittömässä läheisyydessä. Alkuperäinen maksaa jotain 400€, mutta tarvikkeena n. 190€. Kannatta ensin puhdistaa imm ennekuin ostaa uuden, siinä ei häviä mitään muuta kuin korkeintaan 10€ puhdistusspray purkin verran... ->
Tässä linkkiä -> http://www.louv.tv/cars/m5/MAF/
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostIlmamassamittarit sijaitsee siinä heti ilmanputsarikotelon välittömässä läheisyydessä. Alkuperäinen maksaa jotain 400€, mutta tarvikkeena n. 190€. Kannatta ensin puhdistaa imm ennekuin ostaa uuden, siinä ei häviä mitään muuta kuin korkeintaan 10€ puhdistusspray purkin verran... ->
Tässä linkkiä -> http://www.louv.tv/cars/m5/MAF/Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostEikös tässä topicin autossa ole vain yksi ilmamassamittari? Tarvikkeena noita saa Saksasta alle sataseen kotiin kannettuna, mutta sellaista en laittais, sillä toimintavarmuus on vähän niin ja näin. Alkuperäisiäkin saa kohtuuhintaan uutena Saksasta eli ei tarvitse lähellekkään neljää sataa maksaa.Eli täysin samaa tavaraa mutta ilman BMW logoa.
Edit: tuota Air Sensor Cleaneria saa ihan vaikka Motonetistä.
Niin ja sitten hieman "mutua" eli luulen että M43 koneissa on sama imm kuin tuossa E38:n myllyssä, mutta tämä kannattaa varmistaa esim. Boschin numerosarjasta joka löytyy imm:n kyljestä.Last edited by antti79; 10-09-2009, 18:07.
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostSe tarvike valmistaja on yleensä Bosch eli sama kuin alkuperäisen...Eli täysin samaa tavaraa mutta ilman BMW logoa.
Edit: tuota Air Sensor Cleaneria saa ihan vaikka Motonetistä.
Niin ja sitten hieman "mutua" eli luulen että M43 koneissa on sama imm kuin tuossa E38:n myllyssä, mutta tämä kannattaa varmistaa esim. Boschin numerosarjasta joka löytyy imm:n kyljestä.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
No niin! Homma tyssäs! Eli mulla on siinä mittarissa sellaset kiinnitysruuvit joita ei saa auki. Niissä "ruuveissa" on vaan pyöreä reikä keskella ja joku saatanan siivistö siinä ruuvin päälläJa kun vähäisellä äö:lläni asiaa pohdiskelin niin sen mallinen ruuvi on tarkotettu vaan kiristettäväksi, ei aukaistavaksi. Silleen tyhmästi se siivistö kulkee. Yritin niitä pihdeillä vääntää, mutta ei ne saatana hievahdakkaan. Onkohan joku törmännyt tällaseen systeemiin?
e39 523i manu-96-->e38 740iA-95
-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
No putsailin nyt sitte kaikki paikat mitkä sattu näkösällä olemaan, koska auki en niitä ruuvintapasia saanut. Liekkö moisiin joku erikoisavain. Jos on, niin en oo ainakaan koskaan mokomaa nähny. Eipä se kyllä oikeastaan ollu yhtään likasen olonen. Mutta kattellaan nyt. Tiistaina meen vikakoodinlukuun ja mittaillaan samalla uudelleen niitä päästöjä.e39 523i manu-96-->e38 740iA-95
-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
No arvasinhan ettei se vikakoodien luku onnistu. Se mittari mikä sinne pajalle tuli, ei löytänyt 4litraisella koneella olevaa 740:stä vaan vain sen uudemman 4.4litraisella koneella olevan. No kävin sitte Raision autokeskuksesta varaamassa ajan vikakoodien lukuun ja parin viikon päähänhä se aika sitte meni.Kysynki nyt, että löytyiskö Turun alueelta sellasta hemmoa joka nää vikakoodit autostani vois lukea? Rupeaa tulemaan nääs kiire, että sais päästöt kuntoon ennen katsastusta.
e39 523i manu-96-->e38 740iA-95
-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
Originally posted by Ganes View PostNo arvasinhan ettei se vikakoodien luku onnistu. Se mittari mikä sinne pajalle tuli, ei löytänyt 4litraisella koneella olevaa 740:stä vaan vain sen uudemman 4.4litraisella koneella olevan. No kävin sitte Raision autokeskuksesta varaamassa ajan vikakoodien lukuun ja parin viikon päähänhä se aika sitte meni.Kysynki nyt, että löytyiskö Turun alueelta sellasta hemmoa joka nää vikakoodit autostani vois lukea? Rupeaa tulemaan nääs kiire, että sais päästöt kuntoon ennen katsastusta.
Comment
-
-
E38:n ilmamassamittarin ruuvit ei oo tosiaan tarkotettu avattavaksi. Aukeaa papukaijapihdeillä kun ottaa tukevan otteen, esim. takaluukusta löytyvät BMW-merkkiset yleensä riittää. Uudemmissa mittareissa on tollaset turvatorxit.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Ja vitut! Ei korjaantunu arvot vaikka imm on vaihdettu. Samanlaista lukemaa tulee edelleen molemmista putkenpäistä. Ravermeister mainitsi jotakin jostain varaohjelmasta. Mikäs se sellanen on ja kuinka sen saa sitten normaaliohjelmalle? En tajua tollasista hevon helvettiäkään. No Raision autokeskukseen on nyt aika varattu ens tiistaille ja selvittäkööt siellä mikä sitä vaivaa. Olen satavarma että löytävät tähänkin vaivaan jonkun sikakalliin vian, vaan eipä oiskaan eka tässä autossa. Kyllä muuten osaa yks saatanan pemari ottaa miestä aivoonJa katsastuskin ois kahen viikon päästä...
e39 523i manu-96-->e38 740iA-95
-->e60 523iA-05:think
Comment
-
Comment