Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasun tarttuva haju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ganes
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 189
    • Lounais-Suomi

    #16
    Niin, no ton laatikkoremontin hinta oli jo se 3000e ja pakkohan se oli laittaa kuntoon, ei rikkinäisellä lootalla mitään tee, eikä sellasta autoo kukaan osta jossa on lootavika. Missäs tässä sellanen ilmamassamittari oikein sijaitsee ja mitäköhän mahtaa moinen mittari kustantaa ja mistä? Ei ainaskaa motonetissa ollu tähän käypiä ku äkkiä vilasin
    e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #17
      Ilmamassamittarit sijaitsee siinä heti ilmanputsarikotelon välittömässä läheisyydessä. Alkuperäinen maksaa jotain 400€, mutta tarvikkeena n. 190€. Kannatta ensin puhdistaa imm ennekuin ostaa uuden, siinä ei häviä mitään muuta kuin korkeintaan 10€ puhdistusspray purkin verran... ->

      Tässä linkkiä -> http://www.louv.tv/cars/m5/MAF/
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5224
        • Hki 43

        #18
        Originally posted by antti79 View Post
        Ilmamassamittarit sijaitsee siinä heti ilmanputsarikotelon välittömässä läheisyydessä. Alkuperäinen maksaa jotain 400€, mutta tarvikkeena n. 190€. Kannatta ensin puhdistaa imm ennekuin ostaa uuden, siinä ei häviä mitään muuta kuin korkeintaan 10€ puhdistusspray purkin verran... ->

        Tässä linkkiä -> http://www.louv.tv/cars/m5/MAF/
        Eikös tässä topicin autossa ole vain yksi ilmamassamittari? Tarvikkeena noita saa Saksasta alle sataseen kotiin kannettuna, mutta sellaista en laittais, sillä toimintavarmuus on vähän niin ja näin. Alkuperäisiäkin saa kohtuuhintaan uutena Saksasta eli ei tarvitse lähellekkään neljää sataa maksaa.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Ganes
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 189
          • Lounais-Suomi

          #19
          No perhana! Kiitos tästä! On niin selkee kuvasarja, että jopa poropeukalona tunnettu meikäläinen ehkä pystyis ton tekemään. Täytyypä tommosta ainetta käydä ensin jostakin hommaamassa.
          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #20
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Eikös tässä topicin autossa ole vain yksi ilmamassamittari? Tarvikkeena noita saa Saksasta alle sataseen kotiin kannettuna, mutta sellaista en laittais, sillä toimintavarmuus on vähän niin ja näin. Alkuperäisiäkin saa kohtuuhintaan uutena Saksasta eli ei tarvitse lähellekkään neljää sataa maksaa.
            Se tarvike valmistaja on yleensä Bosch eli sama kuin alkuperäisen... Eli täysin samaa tavaraa mutta ilman BMW logoa.
            Edit: tuota Air Sensor Cleaneria saa ihan vaikka Motonetistä.
            Niin ja sitten hieman "mutua" eli luulen että M43 koneissa on sama imm kuin tuossa E38:n myllyssä, mutta tämä kannattaa varmistaa esim. Boschin numerosarjasta joka löytyy imm:n kyljestä.
            Last edited by antti79; 10-09-2009, 18:07.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5224
              • Hki 43

              #21
              Originally posted by antti79 View Post
              Se tarvike valmistaja on yleensä Bosch eli sama kuin alkuperäisen... Eli täysin samaa tavaraa mutta ilman BMW logoa.
              Edit: tuota Air Sensor Cleaneria saa ihan vaikka Motonetistä.
              Niin ja sitten hieman "mutua" eli luulen että M43 koneissa on sama imm kuin tuossa E38:n myllyssä, mutta tämä kannattaa varmistaa esim. Boschin numerosarjasta joka löytyy imm:n kyljestä.
              Niin no tarvike ja tarvike, alkuperäinenkin on Bosch, joten en pidä sitä tarvikkeena. Luulin, että tarkoitit näitä "kiinantarvikkeita", joilla ei ole mitään tekemistä Boschin kanssa.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Ganes
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 189
                • Lounais-Suomi

                #22
                No niin! Homma tyssäs! Eli mulla on siinä mittarissa sellaset kiinnitysruuvit joita ei saa auki. Niissä "ruuveissa" on vaan pyöreä reikä keskella ja joku saatanan siivistö siinä ruuvin päällä Ja kun vähäisellä äö:lläni asiaa pohdiskelin niin sen mallinen ruuvi on tarkotettu vaan kiristettäväksi, ei aukaistavaksi. Silleen tyhmästi se siivistö kulkee. Yritin niitä pihdeillä vääntää, mutta ei ne saatana hievahdakkaan. Onkohan joku törmännyt tällaseen systeemiin?
                e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                Comment

                • Ganes
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 189
                  • Lounais-Suomi

                  #23
                  No putsailin nyt sitte kaikki paikat mitkä sattu näkösällä olemaan, koska auki en niitä ruuvintapasia saanut. Liekkö moisiin joku erikoisavain. Jos on, niin en oo ainakaan koskaan mokomaa nähny. Eipä se kyllä oikeastaan ollu yhtään likasen olonen. Mutta kattellaan nyt. Tiistaina meen vikakoodinlukuun ja mittaillaan samalla uudelleen niitä päästöjä.
                  e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                  Comment

                  • Ganes
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 189
                    • Lounais-Suomi

                    #24
                    No arvasinhan ettei se vikakoodien luku onnistu. Se mittari mikä sinne pajalle tuli, ei löytänyt 4litraisella koneella olevaa 740:stä vaan vain sen uudemman 4.4litraisella koneella olevan. No kävin sitte Raision autokeskuksesta varaamassa ajan vikakoodien lukuun ja parin viikon päähänhä se aika sitte meni. Kysynki nyt, että löytyiskö Turun alueelta sellasta hemmoa joka nää vikakoodit autostani vois lukea? Rupeaa tulemaan nääs kiire, että sais päästöt kuntoon ennen katsastusta.
                    e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      #25
                      No johan on erikoisia ongelmia Koskahan tulee theard, että paskan haju tarttuu aina aku-boxereihin, kun käyn vessassa tai keväällä takertuu keltaisia koivunlehtiä villatakkiin, vaikka tykkään vihreistä enemmän. Kaikkea kanssa...
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        #26
                        Originally posted by Ganes View Post
                        No arvasinhan ettei se vikakoodien luku onnistu. Se mittari mikä sinne pajalle tuli, ei löytänyt 4litraisella koneella olevaa 740:stä vaan vain sen uudemman 4.4litraisella koneella olevan. No kävin sitte Raision autokeskuksesta varaamassa ajan vikakoodien lukuun ja parin viikon päähänhä se aika sitte meni. Kysynki nyt, että löytyiskö Turun alueelta sellasta hemmoa joka nää vikakoodit autostani vois lukea? Rupeaa tulemaan nääs kiire, että sais päästöt kuntoon ennen katsastusta.
                        Korjaamopalvelu Ahokas Kaarinassa pystyy varmasti lukemaan vikakoodit myös tästä härvelistä. Kaveri kirjoittelee täällä Bullit nimimerkillä. Kannattaa kysellä häneltä. Niin ja ne ruuvit jotka siinä ilmamassamittarissa on ovat ns. turvatorxit eli ihan normi torx kanta mutta lisäksi vielä tuollainen "pylpyrä" siinä keskellä. Kärkiä löytyy melkeimpä mistä vaan näihin, esim. Biltemasta.
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • Ganes
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 189
                          • Lounais-Suomi

                          #27
                          Kiitos vaan Pitääpä heti soittaa tonne ja kysästä jos pääsis nopeemmin asiassa eteenpäin.
                          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3196
                            • Saarijärvi

                            #28
                            E38:n ilmamassamittarin ruuvit ei oo tosiaan tarkotettu avattavaksi. Aukeaa papukaijapihdeillä kun ottaa tukevan otteen, esim. takaluukusta löytyvät BMW-merkkiset yleensä riittää. Uudemmissa mittareissa on tollaset turvatorxit.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • Ganes
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 189
                              • Lounais-Suomi

                              #29
                              Bullitin luona luetutin vikakoodit ja imm-vikailmoitushan sieltä löytyi montakymmentä kertaa. Eli vika löytyi ja uusi imm on jo tilauksessa. Jospa se nyt tolla korjaantuis
                              e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                              Comment

                              • Ganes
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 189
                                • Lounais-Suomi

                                #30
                                Ja vitut! Ei korjaantunu arvot vaikka imm on vaihdettu. Samanlaista lukemaa tulee edelleen molemmista putkenpäistä. Ravermeister mainitsi jotakin jostain varaohjelmasta. Mikäs se sellanen on ja kuinka sen saa sitten normaaliohjelmalle? En tajua tollasista hevon helvettiäkään. No Raision autokeskukseen on nyt aika varattu ens tiistaille ja selvittäkööt siellä mikä sitä vaivaa. Olen satavarma että löytävät tähänkin vaivaan jonkun sikakalliin vian, vaan eipä oiskaan eka tässä autossa. Kyllä muuten osaa yks saatanan pemari ottaa miestä aivoon Ja katsastuskin ois kahen viikon päästä...
                                e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎