Osaako joku antaa vinkkiä seuraavanlaisessa ongelmassa? Ajoin italiantuontibemarin, 530 d -01 ,noin kahden kilsan päähän asioidakseni kaupassa. Lyhyen asioinnin jälkeen auto ei enää käynnistynyt. Lupas vaan, ei lähtenyt. Auto ollut omistuksessani n. puoli vuotta. Hinattiin kotipihalle. Tankattiin n. 10 litraa ku ei oltu varmoja jos nafta oliski ollut vähissä... no juttu jatkuu niin että auto käynnistyi ja ajateltiin josko polttoainemittari ois jumissa ja auto vähissä naftoissa ja ei sen tähen käynnistynyt. Ajelin sillä muutamia päiviä , kunnes eilen auto hyytyi kesken ajon . Taas lupas mut ei lähe käyntiin. Jälleen hinaus kotipihalle. Tarkistettu että ei nosta polttoainetta. Kuunneltu josko siirtopumppu pitää ääntä, toisinaan pulputtaa joku avaimen ollessa asennossa 2. Mikähän vikana? Isäntä veikkaa polttoainepumppua, mutta näitä foorumeja selatessa vikaa voisi siis etsiä myös sulakkeista ja releistä? Miten ne palaneet sulakkeet/releet löytää, tässä meijän autossa kaaviot italiaksi? Onkohan kellään neuvoja /vinkkejä ? Auto on toiminut tätä ennen täysin moitteettomasti, paitsi talvella tyhjeni akku pari krt ja annettiin lisävirtaa. Ai niin, ajotietsikka antaa näyttöön " Einspritzanlage", joka tarkoittaa tiettävästi ruiskutuslaitteistoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onkohan polttoainepumppu sökönä?
Collapse
X
-
Ensiksi kannattaisi lukea/luetuttaa vikakoodit jos niistä löytyisi jotakin.
Tuskin vika on missään palanneissa sulakkeissa koska silloinhan vika olisi aina päällä. En huomannut jutussa että olisit uusinut mitään sulakkeita näiden kahden "hyytymisen" välillä. Ensimmäisenä ainakin itsellä tuli mieleen siirtopumppu tai niiden rele. Siirtopumppuja on tietääkseni 2kpl, toinen tankissa ja toinen kuskin penkin alla. Siirtopumpun surinan pitäisi kuulua kuskin persuuksien alapuolelta käsittääkseni koko ajan avaimen ollessa 2. asennossa. Mikäli kirkkaissa PA-letkuissa näkyy ilmakuplia niin se viittaa vialliseen pumppuun ja senhän voi tarkistaa live-arvojen lukemisella. Se että auto alkoi pelittämään 10l tankkauksella viittaisi myös pumppuihin koska mitä täydempi tankki on niin sitä "helpommalla" pumput pääsevät. Pumppujen rele on tietääkseni hansikaslokeron takana. Näiden kanssa enemmän pelanneet tietää onko pumpuille yhteinen rele vai molemmilla omansa ja niiden tarkemman sijainnin. Lisäki nokka-akselin/kampiakselin tunnistimet voi tulla tietenkin kysymykseen, mutta kannattaa searchilla etsiä mitä niiden vikaantuminen aiheutti dieselissä. Jommankumman pettäminen muistaakseni aiheutti hämminkiä startatessa:think
Lueppa tuo ainakin läpi
Onko asennettu huohottimen lämmitin?
Kuitenkin kannattaa ensimmäisenä lukea ne vikakoodit ja onhan huono akkukin saanut näissä kamppeissa mitä ihmeellisimpiä oireita aikaan.Toyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
-
-
Kiitti vastauksesta! Akku vaihdettiin, auto saatiin käyntiin ,mutta pumpun ääni penkin alta, oli rykivä ja pulputtava. Toisen kerran startatessa sieltä ei enää kuulunut pihaustakaan, eikä auto käynnistynytkään enää. Tilataan se siirtopumppu. Tänne merkkikorjaamoon, jossa on bemarin omat vikakoodimittarit, on pitkä jono, kuulemma. Eräs täkäläinen korjaamo kertoi, että vikakoodimittaus tulisi suorittaa bemarin omilla mittareilla ja että heidän yleismittarinsa ei tämmösessä tapauksessa anna sitä oikeaa koodia, vaan useita eri koodeja... hinta 40 egee, hmm. Käytteks kaikki aina merkkikorjaamossa koodauttamassa viat? Täällä R.Joupin m.huollon testerikoodaus 54 e. Osaisko joku laittaa linkkiä josta olis apua sen siirtopumpun vaihtoon? Ai niin, täkäläinen autoliike josta bemari hankittiin, pesi kätensä takuuasiassa, olihan " takuuaika " umpeutunut jo 3 päivää ennen reklamaation tekoa. Jäipäs huono maku kyseisestä autoliikkeestä! Suullisesti lupasivat korvata puolet mahdollisten remonttien hinnasta, takuuaika puoli vuotta.
Comment
-
-
Rykivä ja pulputtava ääni ei oikein kuullosta oikeanlaiselta. Sen tosiaan kuuluisi olla jatkuva "surina". Siirtopumpun vikaantuminen ei tietääkseni anna varsinaista vikakoodia, vaan alhaisen pa-paineen näkee live-arvojen luennassa. Kannattaa tietenkin ennen tilaamista varmistaa että kumpi pumppu on kaput. Ei niitä vikakoodeja tarvitse välttämättä luetuttaa missään korjaamolla. Täältä foorumiltakin löytyy aika monelta jampalta tarvittavat laitteet ja uskallanpa väittää että jotkut osaavat "käyttää" niitä paremmin kuin joillakin merkkikorjaamoilla.
Tuossa pari ohjetta mitä searchilla löyty (kannattaa lukea threadit läpi samalla kokonaan)
Ohje post#2
Ohje post#7Toyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
Comment
-
-
PA-pumpuille yhteinen rele hanskalokeron takana. Jos virrat 2-asennossa kumpikaan pumppu ei inahda, rele vaihtoon. Jos konetilan kirkkaassa PA-putkessa näkyy ilmakuplia, yleensä syyllinen tankin pumppu. Muutoin siirtopumppu ensimmäisenä liipasimella. Siirtopumpun saa orkkista vastaavana Pierburgina tarvikeliikkeistä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Eikös tuo nyt kannattaisi saada piuhan päähän, niin ongelma voisi selvitä nopeastikin.
Luulisi nyt että Rintajuoppo lukaisisi tästä nopeasti vikakoodit (vaikka jonon ohi jos kiltisti pyytää) niin pääsisi asiassa eteenpäin. 50€ nyt ei kuitenkaan mikään mullistava lisäkuluerä ole jos osia kuitenkin joutuu vaihtamaan. Aina tosin parempi jos jollain pellepelottomalla(tm) olisi siellä tarvittavat softat.BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
.. plus sitten kaikkea muuta romua.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostPA-pumpuille yhteinen rele hanskalokeron takana. Jos virrat 2-asennossa kumpikaan pumppu ei inahda, rele vaihtoon. Jos konetilan kirkkaassa PA-putkessa näkyy ilmakuplia, yleensä syyllinen tankin pumppu. Muutoin siirtopumppu ensimmäisenä liipasimella. Siirtopumpun saa orkkista vastaavana Pierburgina tarvikeliikkeistä.
Penkin alla pumppu pitää ääntä, ikään kuin rouskuttaa. Olemme saamassa apuja lauantaina, sillon menee releetkin syyniin sekä sulakkeet. Voin vielä huomenna tiedustella siirtopumppua tarvikeliikkeistä. Eräässä varaosaliikkeessä kysyttiin pumpun valmistenumeroa, että silleen...
Comment
-
-
Originally posted by bemanderi View PostEikös tuo nyt kannattaisi saada piuhan päähän, niin ongelma voisi selvitä nopeastikin.
Luulisi nyt että Rintajuoppo lukaisisi tästä nopeasti vikakoodit (vaikka jonon ohi jos kiltisti pyytää) niin pääsisi asiassa eteenpäin. 50€ nyt ei kuitenkaan mikään mullistava lisäkuluerä ole jos osia kuitenkin joutuu vaihtamaan. Aina tosin parempi jos jollain pellepelottomalla(tm) olisi siellä tarvittavat softat.
Ei luvannut Rintalalli ottaa autoa, valitteli kiireitä ja jonon pituutta... lauantaina tulossa tietäjä syynäämään että asia etenee edes jonnekin suuntaan. Kiitos mielenkiinnosta.
Comment
-
-
Pulma ratkaistu! Siirtopumppu vaihdettiin Benkara-auton toimesta. Kiitos kaikille vastaajille avusta ja ohjeista! Avullanne vika paikallistettiin. Benkara-auton kaveri toi pumpun T.reelta ja kävi myös täällä Porissa luonamme vaihtamassa sen! Samalla reissulla hän kävi tutustumassa
Pori jazz-festivaaleihin . Suosittelen lämpimästi, tämä oli todella hyvää , nopeaa ja ystävällistä asiakaspalvelua.
Comment
-
-
Vastaillaas tähän samaa topicciin.
Eli miten kova ääni pääsee tuosta kuskin alla olevasta siirtopumpusta. Rupesin vaan tuossa ihmettelemään tuota ääntä, että liekkö tuo webasto pyörii kokoajan, kun semmoinen "surina" kuuluu tuolta alta.:think Mutta epäilisin kuitenkin tuota siirtopumppua, koska äänen loputtua napsahtaa jokin rele hanskalootan läheisyydestä. Ääni ei oikeastaan normaaliajossa kuulu kaikkien tuulettimien ja radion alta, tyhjäkäynnillä sen kyllä sitten erottaa. Käynnistyvyyteen ei ole vaikuttanut millään tavalla ym..
Eli miten kuuluvasti sen kuuluu toimia? Onko syytä tilailla uutta pumppua vai jatkanko huoletta ajoa? Eka baijeri ja reilun viikon ollut alla, niin toivon että vaihto ranskanperunasta saksanihmeeseen ei ollut harakiri..
Autona siis -99 530 dA
Kiitos jo etukäteen!F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
Comment