Announcement

Collapse
No announcement yet.

525TDS -97 Ontumalla käyntiä jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pena78
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 25

    525TDS -97 Ontumalla käyntiä jne.

    Tuommoinen tuli ostettua ja heti vituilee.. :think
    -12/97 manuaali, farkku,autom.ilmastoinnilla..aj.313tkm.

    Vedätin pitkän letkan ohi nii buuas kaks kertaa ja pöläytti kunnon musta pilven ja hölläsin heti omalle kaistalle...pelas normaalisti normi ajoa sitte!

    Käy ontumalla tyhjäkäyntiä kuin putois yks kaks pyttyä pois välillä?
    Hiukka nykii tasakaasulla ajettaessa kylillä pienillä vaihteilla?

    Hiukka puutunu alakekoilla liikenteessä niikuin olis voimia hukassa?!

    Mistäpä vikaa ettiin?

    Menossa bosch vika testeriin..
    Last edited by pena78; 10-07-2009, 09:47.
  • Shadow-line
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 245
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by pena78 View Post
    Tuommoinen tuli ostettua ja heti vituilee.. :think
    -12/97 manuaali, farkku,autom.ilmastoinnilla..aj.313tkm.

    Vedätin pitkän letkan ohi nii buuas kaks kertaa ja pöläytti kunnon musta pilven ja hölläsin heti omalle kaistalle...pelas normaalisti normi ajoa sitte!

    Käy ontumalla tyhjäkäyntiä kuin putois yks kaks pyttyä pois välillä?
    Hiukka nykii tasakaasulla ajettaessa kylillä pienillä vaihteilla?

    Hiukka puutunu alakekoilla liikenteessä niikuin olis voimia hukassa?!

    Mistäpä vikaa ettiin?

    Menossa bosch vika testeriin..
    Oliskohan orastavaa syöttöpumppu vikaa, oireet vähän viittaisivat siihen. Mulla antaa aina vika koodin "määränsäätimen säätöpoikkeama", säädin siis pumpussa. Et ole yksin nuiden ongelmien kanssa..

    Comment

    • pena78
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 25

      #3
      Originally posted by Shadow-line View Post
      Oliskohan orastavaa syöttöpumppu vikaa, oireet vähän viittaisivat siihen. Mulla antaa aina vika koodin "määränsäätimen säätöpoikkeama", säädin siis pumpussa. Et ole yksin nuiden ongelmien kanssa..

      Juurikin tuommoisen vikakoodin tais rykästä...mutta ilmoitti hetkelliseksi sitä vikaa?

      Auto lähtee muuten mielestäni hyvin käyntiin,niin kylmä kuin kuumanaki!

      Kuplia ei kulje siinä kirkkaassa letkussa mikä tulee suodattimelta..liekkö merkitystä mutta luin muita onkelma asioita nii monella menee kuplia jne.?

      Pumppu ei myöskään vuoda ulos päin yhtään mittään!

      Nii ja katottiin enakkoa miten heittelee testerillä ,eli 1-4astetta heitteli!? :think

      Voisko menää säätämällä tms.vai pitääkö suosiolla tilata uusi/korjattu pumppu,mutta mistä ja millä hintaa saa?

      Comment

      • Shadow-line
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 245
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by pena78 View Post
        Juurikin tuommoisen vikakoodin tais rykästä...mutta ilmoitti hetkelliseksi sitä vikaa?

        Auto lähtee muuten mielestäni hyvin käyntiin,niin kylmä kuin kuumanaki!

        Kuplia ei kulje siinä kirkkaassa letkussa mikä tulee suodattimelta..liekkö merkitystä mutta luin muita onkelma asioita nii monella menee kuplia jne.?

        Pumppu ei myöskään vuoda ulos päin yhtään mittään!

        Nii ja katottiin enakkoa miten heittelee testerillä ,eli 1-4astetta heitteli!? :think

        Voisko menää säätämällä tms.vai pitääkö suosiolla tilata uusi/korjattu pumppu,mutta mistä ja millä hintaa saa?
        Meikän autossa kaikki kulutus/käyntiinlähtö, kulkupuoli jne normaalia, mutta tyhjäkäynnillä "hytkytys", sammuilu joskus ja epämääräinen kuollut alue tietyissä ajotilanteissa kiusaavat jokapäivä!

        Veikkaampa, että ei ole oikotietä onneen, ainakaan pitkäkestoista. Ite laitoin uuden
        pumpun alakerran, lähes tulkoon kaikki ikävät häröilyt säilyivät, vaikka heti rempan jälkeen tuntuikin auttavan. Määränsäädin osa on tarkoitus vielä vaihtaa, jahka sais aikasseeksi..

        Kannattanee siis vaihtaa koko UUSI pumppu, järkevämpää tehdä näin. Maksaa about 1400-1600 eur??

        Comment

        • pena78
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 25

          #5
          Tuli vain tuossa mieleen muutaman kaverin kanssa jutellessa bemun koneista että voisko tuo mun koneen hummailu johtua kenties jakoketjun venymisestä tai jonku kiristimen löysyydestä? :think

          Sitte konetta kuunneltu että joku siellä rahisee ylimäärästä...ei saa selvää tuleeko pumpusta vai ketjusta!?

          Ja en oo varma mutta aivan ku puoli kuumalla/kylmällä koneella ei olis tuota oiretta nii paljoo ja sillonki kun tankki on täynnä vai liekkö vaa ollu sattumaa!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎